Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 aug 2008 18:49

Lig er overigens in m'n eentje onder, heerlijk!!!!! :oops:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 aug 2008 18:56

Heidebloem schreef:Wie heeft er een tip om een lits jumeaux dekbed fatsoenlijk en snel(!!) in de overtrek te krijgen?

Als ik dekbedhoezen om de dekbedden moet doen, zorg ik altijd dat de hoes binnenstebuiten is,doe m'n armen allebei naar 'n bovenste punt, en pak dan het dekbed (dat ik van te voren al uitgespreid had klaar ligegn ;-)) En trek dan de hoes om het dekbed, zorg dat de punten goed in de hoekjes blijven zitten, desnoods zet ik er wasknijpers op, en dan trek je 'm zo goed :d 1x na schudden en klaar...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 27 aug 2008 19:00

Dat doe ik met 'gewone' dekbedden ook, maar deze is zo asociaal groot dat mijn armen te kort zijn om 'm naar beneden te schudden zeg maar. Ik kan 'm niet bij beide punten pakken en dan zo dat ie strak hangt, snap je? :lol:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 27 aug 2008 19:36

Heidebloem schreef:Dat doe ik met 'gewone' dekbedden ook, maar deze is zo asociaal groot dat mijn armen te kort zijn om 'm naar beneden te schudden zeg maar. Ik kan 'm niet bij beide punten pakken en dan zo dat ie strak hangt, snap je? :lol:

dat probleem heb ik ook, het is en blijft een hele worsteling, en ik heb al besloten dat als het dekbed versleten is, we gewoon 2 dekbedden pakken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 aug 2008 19:51

Ik begin met twee punten erin, zoals Heidebloem en Meissie88 dat ook doen. Dan ga ik boven het trapgat staan en laat het dekbed naar beneden vallen terwijl ik hem aan die punten vastheb (klinkt vaag). Dan leg ik 'm op het bed neer om hem helemaal recht te trekken. Snel kun je het niet noemen, maar het is wel netjes.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 27 aug 2008 19:52

Heidebloem schreef:Dat doe ik met 'gewone' dekbedden ook, maar deze is zo asociaal groot dat mijn armen te kort zijn om 'm naar beneden te schudden zeg maar. Ik kan 'm niet bij beide punten pakken en dan zo dat ie strak hangt, snap je? :lol:

vandaar die wasknijpers...als je de ene hoek er iig in hebt, dan zet je die vast, kan je je daarna richten op de andere punt :lol:

zomaar
Mineur
Mineur

Berichtdoor zomaar » 27 aug 2008 20:43

Hoes binnenste buiten doen, boven kant met drie veiligheids spelden vast maken aan het dekbed ( beidde hoeken en in het midden) en je trekt hem er zo over heen. Spelden kun je laten zitten (moet je wel veiligheidsspelden hebben), hij blijft dan bovenaan ook altijd goed zitten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 aug 2008 21:44

LauraC schreef:Ik begin met twee punten erin, zoals Heidebloem en Meissie88 dat ook doen. Dan ga ik boven het trapgat staan en laat het dekbed naar beneden vallen terwijl ik hem aan die punten vastheb (klinkt vaag). Dan leg ik 'm op het bed neer om hem helemaal recht te trekken. Snel kun je het niet noemen, maar het is wel netjes.

zo deed ik het.. nu trek ik de punten erin, leg em vierkant op bed, en schud vervolgens zo hard dat ie er helemaal goed in komt, nog een keer recht trekken en klaar!

gewoon veel doen..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 22:12

vandaag best veel gedaan voor mijn doen (eerst vanochtend gewerkt: veel ramen gelapt en overal gezogen, wc en badkamer gesopt). Vanmiddag bij m'n eigen huis: buiten voor de ramen gelapt. Boven de ramen gelapt van m'n vriend z'n slaapkamer (binnen en buiten) de kamer gestoft en gezogen (plus geraagd) de linnenkast uitgesopt. Toen de werk kamer geraagd, gestoft, gezogen en gedweild. De deuren nat gedaan. En de was opgevouwen (strijk komt morgen wel weer). Toen nog eten gekookt ondertussen de vaat weg gewerkt (van 2 dagen). En nog opgeruimd enzo.

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 aug 2008 18:55

Met die knijpers ga ik ook eens proberen, ben benieuwd... In het trapgat gaat niet, te krap door zoldertrap. Veiligheidsspelden kan ook, maar heb daar nog niet zo'n goed gevoel bij om die door mijn mooie katoenen overtrek te steken en er dan zo'n gewicht aan te 'hangen'. (mijn dekbed is niet alleen asociaal groot, maar ook asociaal warm) :mrgreen:

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 28 aug 2008 18:56

Heb overigens ook al zitten denken 'm in te korten totdat ik 'm net met beide punten vast kan houden en straktrekken, maar dat is wel ff een karwei.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 aug 2008 07:30

:lol: :lol:

ik doe mn huishouden niet goed geloof ik ...

Matteo ging net in de gang zitten... en riep stofzuigen.. stofzuigen....

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 29 aug 2008 08:31

ik zuig ook twee keer per dag,
wat wil je ook met al de dieren en de boerderij :D

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 29 aug 2008 12:35

Ik zou wel voorzichtig zijn met veiligheidsspelden aan je dekbedhoes.
Er komen zowiezo elke keer gaatjes van in je hoes en het kan daar ook makkelijk scheuren.
Je zou dan beter van die drukknopen kunnen kopen die je zelf in de stof kunt slaan. En die op het dekbed en de hoezen doen. Dan is het verstandig om bij de drukknopen op de hoezen een extra stukje stof ertussen te doen aan de binnenkant ter versteviging.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 aug 2008 12:47

asl het mij niet lukt (1 of 2 persoonsdekbed) dan pak ik altijd wasknijpers en dan heb ik ze er zo in.

Wij gaan trouwens gewoon onder een 1 persoonsdekbed slapen als we straks getrouwd zijn. (allebei 1 persoons dan he, niet met z'n tween). We zoeken daarom ook altijd hotels/appartementjes met twee lossen bedden.

Ik ga straks ff een was in de machine gooien en die lekker buiten hangen. Nog even met de stofzuiger door het huis en dan vindt ik het wel weer welletjes voor vandaag. En de wc.

Terug naar “Archief”