Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 10:34

Mjin vriend neemt sowieso zijn moeder mee, want zij wil zn pak betalen. Ik wil ook graag dat mijn moeder mee gaat, want die kan altijd wel goed combineren qua kleur enz. En ze weet ook meestal wel wat iemand staat ja of nee. (vandaar dus dat ik haar wel mee neem, ondanks dat onze smaken nog wel 's verschillen)

Voor mezelf zou ik niet weten wie ik anders mee 'moet' nemen...ik weet niemand die precies weet wat ik mooi vind. Erg lastig, maar ik zelf vind het ook lastig om een jurk uit te zoeken die ik mooi vind want ik weet echt niet wat er wel en niet aan moet zitten.

Ik heb mn vriend wel plaatjes van trouwjurken laten zien om te vragen wat hij mooi vind. En ik denk dat ik ook nog wel een plaatje laat zien van de jurk die ik ga kopen. 't Kan mij eigelijk ook niet zoveel schelen of hij 'm van te voren ziet...ik heb liever dat hij 'm mooi vind, als dat ik dalijk iets aan heb want hij afschuwelijk vind!

Volgens mij ben ik nogal een twijfelkont! :oops:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 27 aug 2008 10:50

Bij het uitzoeken van m´n man z´n pak, ben ik zelf meegegaan.
Ik wilde zowieso niet dat hij samen met zijn moeder zou gaan, want die heeft twee keer eerder een pak voor hem uitgezocht. De ene groen, de ander bordeauxrood... :shock: :?
En eerlijk gezegd ben ik wel zo´n controlfreak dat ik zeker moet weten dat zijn pak mooi is... :oops:
Nou ja, hij vond het zelf ook leuk dat we samen gingen en het had ook wel wat, zo samen op zoek naar een trouwpak. We hebben er een gezellige dag van gemaakt en er van genoten!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 10:58

Mijn zus trouwde in het groen (heel mooi groen, een Linea Rafealli jurk), en had ook met haar man het pak uitgezocht. Hij had de kleur van haar jurk dus al gezien, en had een soort bruinig pak, met exact dat groene streepje en die groene stropdas. Dat vond ik echt mooi!
Ik vind het altijd een beetje jammer als de jurk helemaal niet bij het pak past ofzo.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 27 aug 2008 11:13

MissF schreef:Mijn man schijnt meer pakken aangehad te hebben dan ik jurken.

Ik heb twee pakken aangehad, de eerste die ik paste gekocht. Maar dat kwam ook door de verkoper, een echte italiaan met een meetlint om zn nek :)
Laat je leiden door Hem!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 aug 2008 11:43

ik ben ook meegeweest met mijn man om het pak te kopen. Had toen ook twee reepjes stof van mijn trouwjurk mee (was tweekleurig) en zijn overhemd, stropdas en pochet? zijn daar op afgestemd.
Gewoon bij een herenkledingwinkel die ook pakken, en trouwpakken verkopen. Zijn moeder is niet meegeweest, wij beiden hebben er niet eens aan gedacht om dat te vragen :oops: . En dat is helemaal niet omdat we niet op goede voet met haar staan, integendeel zelfs. Ze is echt lief.

Mijn moeder is met mij meegeweest een trouwjurk kopen. Ik had eerst de site doorgespit met de jurken en zodoende wist ik wel een beetje wat ik mooi vond.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 11:45

ppppffff ik zie de bui al hangen.... de moeder en zus van m'n vriend willen dat hij een pak gaat kopen.... (echt NIET). Wij samen zijn er al over uit om jacked/t? te huren. Ze stonden heel raar te kijken en vonden het volgens mij niet erg leuk om dat te horen en dat ik ook mee ga. :x Dus dat wordt nog ff flink knokken. :|

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 13:04

sorry hoor, maar het gaat er toch om dat wat jij en je vriend willen. Ouders moeten maar accepteren wat hun zoon/dochter wil. Het is jouw dag. Natuurlijk zijn hierbij ook grenzen, maar bij dit hoeven ze zich niet druk te maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 aug 2008 13:07

ik heb nogal een pittig karakter dus ik zit er dan ook gelijk bovenop (en daar baal ik wel een beetje van).

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 13:54

Evelien, ik heb hetzelfde hoor!!

Mijn schoonmoeder weet hoe wij financieel zitten momenteel. Ons huis kunnen we niet normaal inrichten, onze bruiloft doen we op onze manier zo goedkoop mogelijk. En dan is ze toch stikbeledigd omdat we misschien geen corsages voor de daggasten hebben. Ze vind eigelijk dat we nergens op moeten bezuinigen omdat we maar 1x trouwen, ja leuk bedacht van dr, maar het moet ook betaald worden! Ik kan me dan zo kwaad maken om de opmerkingen die ze continu maakt over ons. (we zijn kniepers, moeten niet zo zeuren dat het geld kost, moeten niet zo moeilijk doen, enz) Ze zit ons bij alles wat we zeggen keihard uit te lachen, en maar negatief te doen. Zucht...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 14:02

Ik heb ook een opvliegend karakter soms :D

88alries88: Wij zijn nu ook druk aan het sparen voor de grote dag, maar het ziet er naar uit dat wij ook flink moeten gaan besparen op de dag. Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan?

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 27 aug 2008 14:02

Dat gaat wel erg ver, ik zou dan toch zeggen dat je het echt niet leuk vind dat ze zo reageerd en dat jullie ondanks weinig geld er zelf heel goed voor kunnen zorgen dat het een mooie dag wordt! Ik vind het echt respectloos klinken, dat ze zo doet!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 27 aug 2008 14:04

Alries probeer het te negeren en ik weet hoe moeilijk dat is hoor, maar met een klein budget kan je ook een leuke bruiloft geven hoor, ik heb ervaring :mrgreen: Dus als je nog tips wil of vragen hebt, dan moet je me maar pm-en ofzo. En een goedkope bruiloft is net zo leuk als een dure bruiloft :D
Laat je leiden door Hem!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 27 aug 2008 14:12

Wij hebben ook bijna geen geld uitegeven aan onze trouwdag. Dat hadden we ook niet. Mijn man droeg zijn uniform, ik droeg een witte jurk uit een gewone winkel, maar wel echte trouwschoenen. Ik had een boeket en we hadden dan wel corsages voor de mensen op de bruiloft (in totaal 11) en daarna gewoon met z'n 13en uit eten. Het kwam door omstandigheden dat het zo'n kleine aangelegenheid was. Soms denk ik wel eens; had ik ook maar een echte bruiloft gehad, met een receptie en een maaltijd en een feest en een echte fotograaf. Maar ja, het gaat niet om die ene dag, het gaat om het leven dat daarna komt. En dat is nog altijd een feest!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 14:25

kirsten schreef:Ik heb ook een opvliegend karakter soms :D

88alries88: Wij zijn nu ook druk aan het sparen voor de grote dag, maar het ziet er naar uit dat wij ook flink moeten gaan besparen op de dag. Hoe hebben jullie dat allemaal gedaan?

Wij hebben heel veel prijzen vergeleken, en locaties bezocht voor het eten/avond. Via kennissen van broers/zussen/ouders laten we bruidsboeket maken en hebben we een fotograaf voor weinig geld. Je kan eigelijk op heel veel dingen bezuinigen!
Bij mijn vriend is het bijv. normaal in de familie dat alle ooms en tantes de hele avond aanwezig zijn. Wij doen een receptie van 2 uur, en dat scheelt zo 3 euro per persoon. (bij 100 gasten scheelt dat dus al 300 euro)
Verder doen we een buffet ipv een diner. Zodat er genoeg keus is en je de kans niet loopt dat er mensen niet van houden. Visgerechten uit buffet halen en laten vervangen door vlees. (vis is veel duurder)

Trouwkaarten maakt mn zwager voor ons, dus dat scheelt ook veel geld.

Soms wil het bij feestlocaties wel 's uitmaken of je op vrijdag trouwt of niet qua prijs. Bij 1 feestzaal waar wij zijn geweest kreeg je op 4 dagen per week de bruidstaart gratis. Wij doen de bruidstaart als dessert, ipv 's middags bij de koffie. Ze krijgen 's avonds zowiezo al taart, dus 's middags een plak cake.

Weet je..je kan op onwijs veel dingen bezuinigen als je wilt. Wij verwachten uiteindelijk savonds nog 150 gasten extra, naast 40 daggasten. Je kan het natuurlijk ook veel intiemer houden!

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 14:32

OH ja, wij hadden nog wel een mazzeltje:
Omdat we maart 2009 trouwen, moesten we voor september a.s. reserveren bij de feestlocatie, dan mochten we de prijzen van dit jaar nog berekenen. Dat scheelde voor ons ook enorm, want ik zag al op de site dat de prijs van bijv. het buffet al met 3,50 euro was gestegen p.p.!

Voor mn trouwjurk ga ik ook op zoek in de goedkopere winkels (tot 1000 euro) Of ik er lingerie bij koop weet ik nog niet. Schoenen probeer ik wel 2e hands te krijgen of ik ga gewoon witte schoenen kopen in een 'normale' schoenenwinkel.
Ouders gaan we niet bedanken voor de opvoeding want dat vinden we allebei debiel. Dus daar hoeven we ook geen kado's voor te kopen.
De kerk kost bij ons volgens mij niets, alleen wordt er verwacht dat je iets in de collectezak doet, maar dat kan je ook zo gek maken als dat je zelf wilt.

Terug naar “Archief”