Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 13:02

De mensen die met mij meegingen zeiden gelukkig helemaal niks. Dat lijkt me zo irritant! Ik kan echt wel zelf kiezen ;)
Mijn moeder en zusje zeiden pas toen ik zei dat dit em werd, dat ze het er helemaal mee eens waren (al vond mijn moeder hem net iets te druk). En al waren ze het niet: jammer dan, het is mijn dag, en mijn man moet m mooi vinden :D

Dus ik zou juist mensen meenemen die niet meteen van alles roepen, dan kun je amper onafhankelijk zelf een oordeel geven.

Spannend Acire! Succes de laatste dagen!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 aug 2008 13:09

Mijn zussen zaten niet gelijk te gillen. Maar als ze 'wooooh' zeiden wist ik dat het me stond en als ze niets zeiden was het maar zo zo. Ze gingen ook niet mee om de mooiste jurk uit te zoeken, maar om een jurk uit te zoeken die me staat en bij me past. Ze hebben het perfect gedaan :)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 13:30

Ik heb een degelijke moeder en schoonmoeder. Opzich is daar niets mis mee, maar ik ben bang dat we niet echt dezelfde smaak hebben. Daarom sleep ik ook mijn zus mee, die heeft er iets meer kijk op. Acire: Vond je moeder het niet vervelend dat ze niet mee mocht de eerste keer? Ik vind het juist gaaf en echt iets voor moeders dat ze meegaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 13:40

ik ben samen met m'n moeder gegaan...En we hebben wel zo ongeveer dezelfde smaak. En toen ik met DE jurk de paskamer uit kwam had m'n moeder echt zo: ja.. die is mooi. En toen ik voor de spiegel stond zei ik ook: jaaaaaaa... En m'n moeder werd steeds enthousiaster. :mrgreen: (wat ik toch niet had verwacht, omdat het strapless, of hoe noem je dat, jruk is)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 16:28

we hebben gisteren de trouwbelofte(n) en een soort van concept van de liturgie gekregen. Dus we gaan ff lekker puzzelen wat voor liederen we willen zingen enzo. En dan gaan we binnenkort bij de ds. langs.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:37

Bepaalde mensen moet je ook gewoon niet meenemen met jurken passen.
Mijn oma ging de tweede keer mee, en dat was zo onwijs gaaf! Ze had de hele treinreis al aan iedereen verteld dat ze met haar kleindochter mee mocht, en ze vond het helemaal geweldig (terwijl ze zelf ook niet zo heel erg van het bloot is, maar daar zette ze zich zo geweldig overheen!)
Terwijl mijn andere oma op de bruiloft zelf niks erover zei (tja, te bloot denk ik). Dat vond ik helemaal niet leuk. Haar zou ik dus ook echt niet meenemen.
Ik vond het vooral gaaf dat er mensen meegingen die het gewoon al leuk vinden om daar rond te lopen en eigenlijk al snel iets mooi vinden. Mijn schoonmoeder zei eerlijk dat het van haar niet hoefde, nouja, prima. Bij het pak voor mijn man is ze ook niet meegeweest.
Ik vond 2 mensen trouwens sowieso wel zat, de eerste keer, indrukken genoeg, en ik stond daar in die kleedkamer me sowieso half in mn niksie om te kleden waar mijn moeder en zusje bij waren, moet er niet aan denken dat mn halve familie er bij was (beetje preuts blijf ik wel :D )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 aug 2008 16:43

geweldig MissF... Heerlijk dat oma's zo kunnen zijn. En vooral dat ze tegen iedereen het verteld. (zegt al genoeg toch?) :wink:

De oma van m'n vriend vindt het ook niet echt dat we nu al bij elkaar in 1 huis wonen. Maar ze is zo blij dat we gaan trouwen. En het fijnste wat ik aan haar vindt is dat we heel fijn over het geloof kunnen praten.

Maar goed ik ga 13 december weer terug naar dat zaakje en dan wordt m'n jurk op maat gemaakt. Ik hoop dat m'n vriend dan ook mee gaat voor een pak uit te zoeken.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 27 aug 2008 09:32

Ik ga nu eerst samen met mn zusje en mn moeder kijken welke jurk mooi is. Als ik weet welke ik wil, ga ik terug en dan neem ik mn schoonmoeder ook mee. Anders moet zij steeds 2 uur rijden, en dat vind ik een beetje sund. (zij denkt daar niet zo over, maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel vertrouwen in haar mening)

Mn vriend weet al naar welke winkel hij wil gaan voor zn trouwpak, helaas denkt zn moeder daar ook anders over. (zij wil naar de C&A, hij heeft een pakkenwinkel in zn hoofd) Dus als ik weet welke jurk ik wil, komt mn schoonmoeder een dagje deze kant op en dan gaan we smorgens mijn jurk kopen en gaan ze smiddags zijn pak uitzoeken.

Het viel me trwns wel een beetje tegen dat mn zusje en mn moeder allebei een jurk mooi vonden bij mij, die ik zelf helemaal niet geweldig vond! Kmoet er dus wel op gaan letten dat als ik een jurk koop dat dat wel echt MIJN smaak is, en niet die van de anderen.
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 27 aug 2008 09:35

Ik heb heel impulsief mijn trouwpak gekocht. Ik liep met mn vrouw en schoonmoeder over hoog caterijne bij Utrecht CS en zagen daar een Italiaanse pakkenzaak waar groot ‘50% korting op alle pakken’ op stond. Dus toen zijn we daar naar binnen gegaan en heb ik toen mn pak gekocht. Mijn moeder was er niet heel blij mee, maar ze is er wel overheen gekomen…
Laat je leiden door Hem!

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 27 aug 2008 10:00

@88alries88: Kan je dan ook niet iemand meenemen die wel dezelfde smaak heeft. Ik zou personen die meegaan daar op uitzoeken, lijkt me het belangrijkst!

@ Tijn: volgens mij heeft mijn man dan bij dezelfde zaak zijn pak gekocht :D (alleen volgens mij zonder de korting)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 10:03

Haha, volgens mij het hele pakkengedoe minder moeilijk dan jurkengedoe.
Mijn man heeft wel mijn moeder en zijn zus meegenomen. Dat vond ik dan wel weer echt lief. Mijn moeder vond het helemaal leuk, omdat mijn zus bij haar eigen man zelf mee is geweest, en mijn broertje vast nog lang niet trouwt.
(en ik vond het ook wel fijn, dan kon zij tenminste zeggen wat ‚cht niet stond, en wat ‚cht niet bij mijn jurk paste, ze heeft dezelfde smaak als ik ;) ) Mijn man schijnt meer pakken aangehad te hebben dan ik jurken. Donkere, lichte, met gilet, zonder gilet. Zijn keus was dan wel de beste ;)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 27 aug 2008 10:10

ik zou mijn vriend gerust alleen een pak laten uitzoeken. Hij draagt vaak pakken en hij heeft een geweldige smaak en een goede kijk op kleding. Dus als hij alleen zou gaan, van mij mag hij :D

Wat verklappen jullie trouwens over je jurk. Zeggen jullie bijvoorbeeld ook de kleur, zodat je vriend zijn kleding daarop af kan stemmen. Ben gewoon even benieuwd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 aug 2008 10:14

Ik heb niks gezegd. Toen mijn man zei:' Je trouwt sowieso toch niet in het wit.' Heb ik wel even gemompeld (kan als beamend opgevat worden :D ) Dus hij wist zeker dat ik niet in het wit ging (wat het wel bleek te zijn).
Verder wist hij absoluut niet. Daarom is mijn moeder ook wel meegegaan, omdat zij exact wist hoe mijn jurk eruitzag.
Bij Aphrodite kun je ook je man erheen sturen, dan trekken ze hem een pak aan, doen hem een blinddoek voor, pakken jouw jurk erbij, en hangen die er naast, om even te kijken of het kan. Maar dat vond ik onzin.

Ik hou zelf helemaal niet van pakken, en was zo bang dat hij met giletje thuis zou komen, of in het zwart ofzo. Dat ik wel 100 x heb gezegd: echt geen gilet, geen strikjes, geen zwart.
(en daarachteraan natuurlijk wat ik wel erg graag wilde: zo licht mogelijk pak, wit overhemd, witte stropdas..en dat heeftie gedaan, net zoals ik ook voor wit heb gekozen, een beetje omdat hij dat zo mooi vindt)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 27 aug 2008 10:22

Ik heb ook helemaal niks over mijn jurk gezegd. Mijn schoonmoeder (en moeder en zusje) is meegeweest met het uitzoeken van mijn trouwjurk. Mijn schoonmoeder heeft toen een klein stukje stof meegekregen. Zij heeft met mijn man een pak gezocht (hij wist niets van dat lapje stof). Aan de hand van de stof heeft ze er een overhemd en stropdas bijgezocht die precies dezelfde kleur hadden als de jurk.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 aug 2008 10:32

Ik heb niks over mijn jurk verteld. Alleen reden we een keer langs de bruidszaak en toen hing mijn jurk in de etalage en ik zei heel schijnheilig zo dat is een mooie jurk :mrgreen:
En toen zei mijn man ja vind ik ook haha. Maar toen ik de voordeur open deed toen mijn man aankwam schrok hij even omdat hij verwacht had dat ik een witte jurk aan zou hebben :lol:
Maar hij vind hem super mooi

Terug naar “Archief”