kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 26 aug 2008 11:05

Op de school waar ik werkte, kwamen de moeders ´s ochtends al opgetut en in nette kleren de klas in... Dan vraag ik me af waar zij de tijd vandaan halen. Want als ik douche+make up+nette kleren dan ben ik wel een uur bezig. En zij moeten ook nog kinderen wakker maken, aankleden en ontbijt geven etc. En zij kwamen dan 's middags ook weer opgetut naar school om de kinderen op te halen. het was geen refoschool, maar een eliteschool omdat de omgeving hier naar is.

Ik zie er ook netjes uit, alleen vind ik het niet belangrijk om merkjes te kopen en dure kleding aan te schaffen. Ik vind het vooral belangrijk dat mijn kleding er netjes uitziet. Goed rondkijken en combineren werkt goed! :D

Kinderen moeten niet belemmerd worden door kleding bij het spelen vind ik. Als ik later ooit kinderen mag hebben, krijgen zij gewone kleertjes van de hema en de HM. Ik zal wel eens wat schattige nette dingen kopen, maar dat is zeker niet voor in de zandbak en in de bomen :P
Dus, dat.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 aug 2008 11:53

Misschien hadden die moeders wel iemand om de kinderen wakker te maken en aan te kleden? :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 aug 2008 12:04

hier heb ik er sochtends ook alle tijd voor.. Tobias kleed de kids aan en eet met ze :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 26 aug 2008 12:36

Mijn kinderen mogen gewoon in hun kleren spelen, of dat nou in de zandbak is of door de plassen stampen (wel met laarsjes aan). De kleertjes krijg ik trouwens altijd schoon. Waarom dat omgekleed, ik vind het erg overdreven, maar goed iedereen weer anders.

Zelf kleed ik me trouwens overdag ook niet om, weleens 's avonds als ik nog wel moet. Dan ben ik meestal vies of helemaal natgespetterd door de kinderen die in bad zaten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 aug 2008 13:43

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor kleding je kinderen aantrekt. Zelf zou ik nooit dure kleding laten aantrekken. Bij de Hema hebben ze schattige dingen die niet zo heel duur zijn. Dan kunnen ze gewoon in hun kleding buiten spelen. Daar zijn het kinderen voor.

Ik ga zelf ook gerust zonder make-up (heb ik toch niet vaak op) en zonder mijn haar echt goed te doen het huis uit voor een boodschapje ofzo. Boeiend wat andere mensen denken. Als ik echt weg moet, dan kijk ik iets nauwkeuriger.

MissF: Ik vind het combineren van gewone kleding met college style kleding ook wel leuk. Toen ik belijdenis deed had ik een College Style rok en jasje met een College style shirtje gecombineerd. Die vrouw vond mij een moderne smaak hebben, ik vond het alles behalve modern. Maar goed, ik vond het leuk :D

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 26 aug 2008 14:58

ik werk 3 dagen per week in een kledingzaak, spreekt voor zich dat je daar wel netjes uit moet zien, en als het ff kan naar de laatste mode.

heb voor mezelf wel zoiets, als ik thuis ben en ik hoef niet weg, loop ik heerlijk in oude kleren, sprijkerbroek, t-shirtje ofzoiets, en daar kan ik dan echt van genieten.

nette kleren zitten toch lang zo lekker niet als die ouwe spijkerbroek die je al jaaaaaaren hebt 8)
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 15:12

en wat als je het nu niet eens bent met de laatste mode ?? Dat lijkt me lastig :? maar je kiest natuurlijk wel bewust een "degelijke" kledingzaak als je snapt wat ik bedoel :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 15:28

Heerlijk, in mijn spijkerbroek rondlopen!
Mijn man vindt spijkerbroeken bij meiden zo lelijk! Maar het scheelt mij niks (nouja, meestal dan). Ik vind het heerlijk zitten. En op mijn werk hoef ik me ook voor niemand mooi te maken. Dus ik loop zo vaak in spijkerbroek en shirtje.
Ik heb wel een stel jurkjes, maar heb ze eigenlijk nooit aan. Geen idee wanneer het zou moeten (nu pas ik ze ook niet ;) ). Naar verjaardagen van familie of vrienden trek ik ook het liefst mijn gewone broek (of een iets nettere, dat doe ik dan wel eens) aan. Jurkjes eigenlijk zelden. Jammer eigenlijk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2008 15:52

waarom koop je ze dan, als je ze toch niet aan doet? Dat is pas jammer van het geld!

Mijn man heeft niets tegen broeken maar vind het mooier/vrouwelijker als ik een rok aan heb. Onze kleine meid mag eigenlijk geen broeken aan van hem. Want we hebben nu een meisje en dat moet wel te zien zijn!

le chat, het is hier errug eenvoudig :mrgreen: vergeleken met het kakdurp waar ik vandaan kom. Heb btw gehoord dat ze Dirksland het stropdassendorp noemen omdat iedereen er daar zo netjes uit ziet. Bekend voor jouw? Mijn zoon kwam ermee thuis van school.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 15:57

*Annet* schreef:waarom koop je ze dan, als je ze toch niet aan doet? Dat is pas jammer van het geld!

Mijn man heeft niets tegen broeken maar vind het mooier/vrouwelijker als ik een rok aan heb. Onze kleine meid mag eigenlijk geen broeken aan van hem. Want we hebben nu een meisje en dat moet wel te zien zijn!

le chat, het is hier errug eenvoudig :mrgreen: vergeleken met het kakdurp waar ik vandaan kom. Heb btw gehoord dat ze Dirksland het stropdassendorp noemen omdat iedereen er daar zo netjes uit ziet. Bekend voor jouw? Mijn zoon kwam ermee thuis van school.

Omdat ik ze zo leuk vind! Ik koop veel vaker een rokje of jurkje dan een broek, en toch loop ik vooral in mijn broeken. Ik heb (voor ik dik werd) 4 broeken ofzo, en daar loop ik altijd in. Nog een berg oudere broeken, maar die doe ik amper meer aan. Maar ik ben dol op rokjes en jurken! Maar ik gun mezelf sowieso al te weinig tijd om me op te tutten, en ik heb geen flauw idee wanneer ik dat zou moeten doen.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 aug 2008 16:05

Gewoon een half uur eerder je bed uitgaan!

Doe ik ook, ben eigenlijk altijd klaar voor de kinderen uit bed komen. Vond het altijd zo stom gezicht dat mijn moeder in slaapkostuum en hoofd rondliep dat ik dat mijn kinderen zo min mogelijk aan wil doen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 aug 2008 16:11

Pff, nee, daar begin ik niet aan ;) Maar ik krijg het ook echt niet voor elkaar om 1 uur bezig te zijn met douchen, aankleden, opmaken enzo. Een kwartier is al maximaal.

Tja, ik ben gewoon helemaal niet ijdel, en dat vind mijn wederhelft niet altijd leuk, dus voor hem doe ik het af en toe wel ;) Maar voor mijzelf hoeft het niet pers‚.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 17:01

Ik heb het er ook niet voor over om eerder m'n bed uit te gaan en me op te maken. Bovendien met mijn zweetklierenproductie zou rouge er gewoon weer afvallen tegen de tijd dat we met de mensen gaan ontbijten :? af en toe als ik naar een verjaardag ga dan doe ik wel rouge op en kleed ik me netjes anders hoor ik weer: "Kind wat zie je wit, ben je ziek???" :shock:

Het meeste heb ik broeken in de kast, ook wel rokken maar veel minder. Ik ben helemaal niet ijdel ofzo, en het liefst loop ik in m'n kloffie of iets wat ik lekker zelf aan wil trekken maar omdat ik ook nog een wederhelft heb vind hij het wel leuk als ik er af en toe ook leuk uitziet :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 aug 2008 19:08

*Annet* schreef:le chat, het is hier errug eenvoudig :mrgreen: vergeleken met het kakdurp waar ik vandaan kom. Heb btw gehoord dat ze Dirksland het stropdassendorp noemen omdat iedereen er daar zo netjes uit ziet. Bekend voor jouw? Mijn zoon kwam ermee thuis van school.
Haha, ik kom eigenlijk nooit in Melissant, dus geen idee van. Wat Dirksland betreft: dat klopt hoor. 't Wordt er ook wel 'Klein Parijs' genoemd, ook wel vanwege de (vermeende) kakkerigheid van de bevolking. 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2008 19:35

Interessant om dat zo eens te lezen. Ik had ook eigenlijk wel een vermoeden hoor, dat ze tussendoor wat anders aanhadden, maar ik wilde gewoon ff checken.
Ik kleed me zelf wel netjes iedere dag, maar tegelijkertijd praktisch. Heb bijvoorbeeld leuke blouse met dubbele kraag en dubbele manchetten maar die is dus niet bestand tegen een robbertje schoonmaken. :mrgreen:
Nu is de verleiding in mijn ouwe durrepie natuurlijk wel heel erg groot om te pronken omdat wij een prachtig filiaal van College Style hebben ;) En dan moet je natuurlijk wel laten zien wat die in huis heeft dat seizoen :)

Terug naar “Archief”