Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 aug 2008 14:14

Help, wat zijn jullie ijverig :O

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 14:30

Ligt ook wel aan de tijd van het jaar. Hier blijven we ook maar vuilniszakken verversen, prullenbak uitsoppen etc, maar die vliegetjes zitten er na 1 dag alweer in! :x
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2008 14:33

onze vuilnisbak staat altijd buiten....geen afval hier in huis (alleen boven maar daar wordt geen fruit/groente afval in gegooid)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 25 aug 2008 18:09

Loop jij dan met iedere bananenschil naar buiten toe?
Dat je met kleine bakjes werkt die je dagelijks even leegt kan ik me voorstellen, maar alles alleen maar buiten lijkt me behoorlijk irritant.
pobody's nerfect

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 25 aug 2008 18:15

Ik woon in een flat, heb geen balkon en sta ook niet direct buiten als ik de deur uit stap, dus dat is voor mij geen optie. Ik leeg gewoon iedere dag de vuilnisbak, zeker in de zomertijd, anders gaat het ook echt stinken.
Hier achter de flat hebben we een afvalverzamelplaats met een stuk of drie van die grote stalen containers. Die worden regelmatig leeggehaald door zwervers en straathonden en het is er altijd een onchristelijke bende, niet te geloven. Dan neem ik grote stappen over het vuilnis dat op de grond ligt om bij de containter te komen. En een lucht, onbeschrijfelijk! :?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 aug 2008 18:42

Jo'tje schreef:Loop jij dan met iedere bananenschil naar buiten toe?
Dat je met kleine bakjes werkt die je dagelijks even leegt kan ik me voorstellen, maar alles alleen maar buiten lijkt me behoorlijk irritant.

de vuilnisbak staat naast de achter deur. dus het is een kwestie van de achterdeur open doen en het afval in de vuilnisbak gooien.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 25 aug 2008 20:38

Van HG is er spul dat nare luchtjes verwijderd. Eigenlijk moet de vuilnisbak leeg zijn, maar dat is bij ons ook nooit, dus gewoon spuiten met dat spul en het helpt ook goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 10:13

hebben jullie een vast schema van wat je doet in huis ????? Ik werk onregelmatig en om het weekend, dus ik probeer op m'n vrije dagen wat te doen. Ik ben nl na m'n werk gewoon echt moe. Dan moet ik eerst even een uurtje bijkomen....

Ik doe altijd de zaterdag dat ik vrij heb de bedden verschonen, dan kan ik meteen uitgebreid onder het bed stofzuigen enzo (last van allergie :? ) maar mijn man wil op zaterdag ook wel eens een dagje weg ofzo en dan zit ik meteen met het handen in t haar :? ik wil namelijk proberen een vaste dag aan te houden dat ik echt vrij ben anders verschoon je naar mijn idee de bedden te pas en te onpas.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 10:19

Ik doe gewoon mijn huishouden wanneer ik zin heb. Zaterdagochtend wordt er hier veel gewassen en wat klussen gedaan die ik niet alleen kan/mag van mijn man. Zoals ramen boven zemen tuin onkruidvrij maken, auto's wassen, beddekovertrek verschonen enz.
En geregeld doen we s'avonds na het eten nog wat huishoudelijke dingen dan doet mijn man heel de afwas en keuken opruimen. En dan ga ik boven de strijk doen.
Maar onze buurvrouw heeft ook een planning omdat ze anders gewoon niks in het huishouden doet.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 26 aug 2008 10:54

Ik heb ook wel ongeveer een vast schema.
Soms als ik echt geen zin heb dan doe ik niets, maar meestal begin ik gewoon en gaat het vanzelf.
Wat ik wel vind, als je een vast schema hebt dat je week in week uit op alle dagen dezelfde klusjes doet, je weet precies, die en die dag dat en die dag weer dat en dat 5 dgn in de week.
Wordt soms wat eentonig.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 aug 2008 10:55

Ik heb door mijn onregelmatige werk ook geen planning. Wel ruim ik op maandag altijd ff op in huis en doe ik om de week op dinsdag het bed verschonen. Heb ik dan net toevallig een dagdienst, dan doe ik het de dag ervoor of erna.
Wel probeer ik drie keer per week de vloeren te doen, even vaak te stoffen, om de dag de WC één keer per week de slaapkamer en één keer per week de badkamer te doen. Dat lukt meestal ook wel, maar ik heb geen vast schema hiervoor. Dat lukt gewoon niet met onregelmatig werk. Als ik een dagdienst heb gehad doe ik behalve koken en een was draaien niks meer...
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 aug 2008 11:02

Ik heb wel een vast schema:
Maandag; badkamer en wc goed boenen
Dinsdag; bedden verschonen en alles afstoffen boven en beneden
Woensdag; vloeren dweilen
Donderdag; keuken boenen
Vrijdag; boodschappen doen
Zaterdag; alles bijwerken
Zondag; rust
Dan iedere dag stofzuigen, wassen en strijken en wc bijhouden
Ik kan er in principe wel een beetje van afwijken maar dat vind ik dan ook niet prettig. Zei ik gisteren trouwens nog dat alle visite weer weg was, smste mijn vriendin en haar man, die nog een paar dagen in Schotland bleven kamperen nadat ze bij ons waren weggegaan, of ze hun laatste nachtje bij ons konden doorbrengen. Nou, dt kan natuurlijk altijd dus had ik weer visite. Wel weer heel gezellig geweest. :mrgreen:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 aug 2008 11:09

Daphne schreef:Als ik een dagdienst heb gehad doe ik behalve koken en een was draaien niks meer...
nee precies.... ik probeer dan alleen maar even de vloer te doen met een droge doek en anders even de keuken opruimen, gasfornuis schoonmaken en dan ook niets meer! Wassen probeer ik dan zoveel mogelijk in het weekend te doen, maarik heb meestal hele dagdiensten van 7.30 t/m 16.00 uur, dus dan doe ik na die tijd ook niets meer gewoon ook omdat mijn man altijd op zaterdag thuis en we elkaar ook nog even aandacht willen schenken.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 26 aug 2008 11:55

Lieve dames,
mannen kunnen óók poetsen, een dekbedhoes verwisselen, een wc schrobben of weet ik veel wat.
Wil je meer tijd samen? Dan die taken meer verdelen :)
Tenzij manlief natuurlijk extreem veel weg is ofzo...
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 26 aug 2008 11:59

Ja en het is nog gezellig ook samen schoonmaken!
WIj hebben trouwens een grote vuilnisbak in de keuken staan en op het aanrecht een klein bakje met groente/fruit afval.
En het stinkt gelukkig nooit gewoon een kwestie van op tijd vuilniszak verwisselen en bakje legen.

Terug naar “Archief”