martien schreef:kirdneh schreef:Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Devoon#Landdieren
En de insecten?
Moderator: Moderafo's
martien schreef:kirdneh schreef:Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Devoon#Landdieren
kirdneh schreef:Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).
Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?
hettys schreef:kirdneh schreef:Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).
Trouwens ik ben ook benieuwd waar de inseckten voor het devoon zijn gebleven?Het zijn toch de meest sterkte dieren qua overleving?
je hebt niet goed meegelezen. het cambrium is een tijdvak. geen 'levenszone'.
Creationisten geloven in geen enkel tijdvak, behalve dan 2000 jaar voor de zondvloed en 4000 jaar erna.
die heten geen Cambrium of Devoon.
kirdneh schreef:hettys schreef:kirdneh schreef:Cambrium= de levenszóne die het eerst begraven werd bij een grote katastrofe (scheppingsmodel).
je hebt niet goed meegelezen. het cambrium is een tijdvak. geen 'levenszone'.
Creationisten geloven in geen enkel tijdvak, behalve dan 2000 jaar voor de zondvloed en 4000 jaar erna.
die heten geen Cambrium of Devoon.
Dat klopt dat wij niet in tijdvlakken geloven, maar dat is de vraag niet.
Waar zijn de insecten voor het devoon( evo tijdvlak) gebleven, de link wie hier net is neergezet daar staat in 'Hoewel de oudst bekende fossiele insecten uit het Devoon komen wordt algemeen aangenomen dat insecten al eerder op het land verschenen, misschien al in het Cambrium'.
En dan nu het bewijs graag?
hettys schreef:
Hoezo bewijs?
Over de evolutie van insecten is vrij weinig bekend, alleen dat ze in het devoon al bestonden. Ik zeg alleen dat je geen tijdvakken moet aanzien voor een zg ' levenszone'. en dat het cambrium dus geen ' levenszone' is die ' het eerst werd begraven', zoals jij stelt.
Danthaman schreef:Tegen beter weten in reageer ik terwijl ik beloofd had niet meer op kortzichtigheid te reageren...
danthaman schreef:Dezelfde wiki link:
"Hoewel de oudst bekende fossiele insecten uit het Devoon komen wordt algemeen aangenomen dat insecten al eerder op het land verschenen, misschien al in het Cambrium. Sporenfossielen in Cambrische gesteenten (zoals Climactichnites) lijken hierop te wijzen."
ja, je leest "misschien" en "lijken". Het is een hypothese (eng woord hè?). Desalniettemin een stuk aannemelijker dan genesis...
kirdneh schreef:
Dat over levenzone cq tijdsvlakken snap ik wel maar je negeert mn vraag waar zijn de insecten voor het devoon?
Danthaman schreef:kirdneh schreef:
Dat over levenzone cq tijdsvlakken snap ik wel maar je negeert mn vraag waar zijn de insecten voor het devoon?
Dat weet men niet.
Ah, nu snap ik het eindelijk!! Omdat we niet weten waar de insecten in het Devoon vandaan komen moet ik dus automatisch aannemen dat God ze geschapen heeft en dat het Devoon helemaal nooit bestaan heeft!?
Dat ik dat niet eerder zag, het is zooo duidelijk. Domme domme Danny....
kirdneh schreef:Wij hebben de verklaring daarvoor, nu jullie nog.
Beetje dom danny.
Martien schreef:Ik zal ze nu even netjes opschrijven voor je:
1. Is de exacte wetenschap indoctrinatie volgens jou? Waar baseer je dat op? Is het gebied van de wiskunde "indoctrinatie"?
2. Ik stelde voor 1 onderwerp helemaal uit te discusieeren en dan pas het volgende onderwerp aan te halen. Goed plan?
3. Hetty gaf een antwoord op de kwestie van de "cambrische explosie (broemmmm!)". Wat vind je van haar argumenten?
4. Is er een wereldwijd complot om het christendom de nek om te draaien, aangevoerd door wetenschappers?
Handig is als je bij de beantwoording de nummers gebruikt, dan kan ik zien welke opmerking bij welke vraag hoort.
Danthaman schreef:
Voor de vorm, zou jij ook eens willen reageren op Martien's vragenlijstje? Ben wel benieuwd naar jouw antwoorden...
kirdneh schreef:Nee, die zijn gestelt aan antoon en niet aan mij, trouwens heb ik al gereageerd op de vraag dat de wetenschap atheitisch zou moeten zijn van je.Maar spring je altijd van de hak op de tak?
Trouwens welke vorm?
kirdneh schreef:Dat is onzin natuurlijk, die 'grote dieren' kunnen een beginnende stroompje overleven die anderen werden als eerste begraven.Hieruit blijkt dat je graag genesis wilt aanvallen maar echt geen idee hebt waar je over praat.
Ook die discussie hebben we al een aantal malen gevoerd en telkens vraag ik je dan of 2x2=4 een geloof is of gewoon een feit. Toen op freethinker gaf je geen antwoord, ook nu ga je aan de feitelijke vraag voorbij en blijf je stellen "dat het een kwestie is van geloof". En voor de rest herhaal je alleen maar voortdurend de bekende en allang ontkrachte creationistisch retoriek. Dat was ook de reden het woord "trol" te gebruiken.
Je hebt een aantal misvattingen, dat maar niet bijgesteld worden. Twijfel in het wetenschappelijke kamp leg je abusievelijk uit als een argument ten voordele van de creazut. Zo is het natuurlijk niet. Men kan "twijfelen" over de indeling van een bepaald fossiel, maar dat wil niet zeggen dan de EvoTheo zelf ter discussie staat. Niet dus
Ik begrijp al helemaal niet wat je wilt met zo'n opmerking als "zelfs de et geleerden twijfelen aan hun theorie ". Eerder zei je dat scholen en universiteiten iets was waar je in ieder geval niet in geloofde, alleen in de "universiteit van het leven". Waarom dan dat gedweep met "geleerden"?
Je geeft (zoals gewoonlijk) geen antwoord op Mn vragen. Ik zal ze nu even netjes opschrijven voor je:
1. Is de exacte wetenschap indoctrinatie volgens jou? Waar baseer je dat op? Is het gebied van de wiskunde "indoctrinatie"?
2. Ik stelde voor 1 onderwerp helemaal uit te discussiëren en dan pas het volgende onderwerp aan te halen. Goed plan?
3. Hetty gaf een antwoord op de kwestie van de "cambrische explosie (broemmmm!)". Wat vind je van haar argumenten?
4. Is er een wereldwijd complot om het christendom de nek om te draaien, aangevoerd door wetenschappers?
Danthaman schreef:
Ik weet dat ze aan Antoon gesteld waren, ik was slechts geïnteresseerd in jouw mening.
danthaman schreef:Ik heb nooit beweerd dat wetenschap atheïstisch moet zijn..
danthaman schreef:Welke vorm? de vorm waarin een discussie zou moeten gevoerd worden, wat jou niet echt lukt..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten