Wie/ wat kies je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 16 jan 2004 23:44

Maninne, je hebt 100% gelijk! Ik heb al wel meer meegemaakt, dat ik eigenlijk niet voor God wilde kiezen. Maar als je dat ook eerlijk voor Hem belijdt, dan zorgt Hij er voor dat je verandert. Maar dat is misschien juist wel het probleem. Ik geniet van de zonde, ben nog jong. Ik denk juist: Als ik het aan God voorleg en eerlijk zeg dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar dat ik weet dat het nodig is, dan verandert God mij. En daar heb ik nou net geen zin in, want ik wil nog wel even doorgaan met de zonde. Het is dus eigenlijk pure koppigheid van mij.
Maar jij hebt het in je posting volgens mij ook over de bekering als ik het juist interpreteer. Ik begrijp uit je posting het volgende: Als je eerlijk aan Hem belijdt hoe het met je staat, dan zal Hij je veranderen. En dat niet alleen, Hij zal je bekeren.
Maar ik heb al verschillende keren mijn rug naar God gedraaid en Hij heeft mij al verschillende keren terug gedraaid. Toch ben ik daardoor niet bekeerd. Dat God je naar Hem toekeerd betekent dus niet per definitie dat je dan een kind van God bent geworden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 00:04

hijwel schreef:Maar hij wil jou wel horen, ook al kies jij de ene keer voor de wereld en en de ander keer voor God. Hij wil graag dat je om vergeving vraagt van al je zonde, hij zal het volkomen betalen.

Hieruit concludeer ik dan eigenlijk, dat je God en de wereld kan dienen. Elke keer als je bij God terugkomt ziet Hij toch weer naar je om. Of lees ik je antwoord verkeerd?
Je moet toch kiezen: God of de mammon?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2004 08:36

Je (manier van) leven kan ook heel wat zeggen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 09:12

caprice schreef:Je (manier van) leven kan ook heel wat zeggen.

:oops: sorry caprice, je geeft nu volgens mij een reactie op iets maar ik begrijp niet goed waarop.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2004 09:15

bloempie19 schreef:
caprice schreef:Je (manier van) leven kan ook heel wat zeggen.

:oops: sorry caprice, je geeft nu volgens mij een reactie op iets maar ik begrijp niet goed waarop.

In het algemeen. Hoe leef je, hoe ver ga je mee met de wereld. Durf je nee te zeggen tegen de dingen die niet van God zijn?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 09:16

Dan heb je denk ik niet mijn eerdere postings gelezen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2004 09:17

bloempie19 schreef:Dan heb je denk ik niet mijn eerdere postings gelezen.

Ja, je durft geen nee te zeggen, doet met je vriend mee. Daar kwam het toch op neer?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 09:23

caprice schreef:

Ja, je durft geen nee te zeggen, doet met je vriend mee. Daar kwam het toch op neer?

Nee, het komt er op neer, dat ik zo vaak geen nee durfde te zeggen, dat ik nu ook geen nee meer wil zeggen, want ik begin ook plezier te krijgen in de zondige dingen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 17 jan 2004 09:25

bloempie19 schreef:
caprice schreef:

Nee, het komt er op neer, dat ik zo vaak geen nee durfde te zeggen, dat ik nu ook geen nee meer wil zeggen, want ik begin ook plezier te krijgen in de zondige dingen.

Gebed.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 13:41

bloempie19 schreef:
hijwel schreef:Maar hij wil jou wel horen, ook al kies jij de ene keer voor de wereld en en de ander keer voor God. Hij wil graag dat je om vergeving vraagt van al je zonde, hij zal het volkomen betalen.

Hieruit concludeer ik dan eigenlijk, dat je God en de wereld kan dienen. Elke keer als je bij God terugkomt ziet Hij toch weer naar je om. Of lees ik je antwoord verkeerd?
Je moet toch kiezen: God of de mammon?

Waar je schat is is ook je hart.
of je schat zoek je in de wereld.
of je schat zoek je bij God.
bij 1 zul je het vinden.

Als je een relatie met God heb, dan wil dat niet zeggen dat je altijd voor God kiest. Nee, jij als zondaar moet nog heel veel geleerd worden, je zult vallen en opstaan, weglopen en terug komen, maar de liefde overwint. Het is een liefde die in je hart is, en die diep van binnen naar God verlangt.

Je kunt het mischien vergelijk met een arme boer in een steenrijke buurt (ik verzin zomaar wat :mrgreen: ) hij houd van zijn vrouw. Maar zijn vrouw doet vreemde dingen die haar man niet begrijpt. Zijn vrouw wijst hem op zijn fouten en waar hij mee op moet houden. De man gegrijpt dit allemaal niet zo goed, toch weet hij diep van binnen dat zijn vrouw hem lief heeft en dat ze alles uit bestwil voor hem doet. Maar buiten in de buurt worden feesten gehouden, hij wordt uitgenodigt. En ja... soms naardat zijn vrouw hem weer eens een keer vermaanent toegesproken heeft, is hij dwars. En juist op zo'n moment wordt hij uitgenodigt op een buurt feest, en krijgt een weekendje parijs aangeboden met de mannen van de buurt. En nu het toch al niet zo goed gaat met de relatie neemt hij het aanbod aan.. op vakantie komt hij er achter dat de hij zijn vrouw toch heel erg mist... Hij gaat naar het weekend naar haar toe en verteld alles, dat hij zo dwars was en wat hij gedaan heeft. En zijn liefde volle vrouw vergeeft het hem.
Zo houd God van iedereen en staat altijd klaar om te vergeven en je verder te helpen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden...
En anders zeg je het maar.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 14:04

hijwel schreef:
Als je een relatie met God heb, dan wil dat niet zeggen dat je altijd voor God kiest. Nee, jij als zondaar moet nog heel veel geleerd worden, je zult vallen en opstaan, weglopen en terug komen, maar de liefde overwint. Het is een liefde die in je hart is, en die diep van binnen naar God verlangt.

Het geloof is een vaste grond der dingen die men hoopt en een bewijs der zaken die men niet ziet.
Dan betekent het toch ook dat je zeker weet dat je een kind van God bent? Ook al dwaal je van Hem af, je weet dat Hij naar je om ziet. Of zie ik dit verkeerd?
Ik stel deze vraag omdat ik me kan vinden in jouw posting. Diep van binnen voel ik dat ik niet goed bezig ben en ik voel ook dat God mij zoekt en roept. En steeds als we elkaar gevonden hebben loop ik weer weg. Maar doordat God steeds weer naar mij zoekt en mij roept, kom ik weer terug. Toch kan ik hierdoor niet zeggen dat ik een kind van God ben. In ieder geval heb ik niet die zekerheid.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 17 jan 2004 14:24

Ik loop ook vaak weg.

Toch weet ik dat ik zijn kind mag zijn, niet omdati k het zo goed doe, maar omdat hij de beloftes houd die ik breek.

De vraag is wil je Zijn kind zijn? Niet of je je ook als zodanig gedraagt...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 14:26

bloempie19 schreef:hijwel schreef:

Het geloof is een vaste grond der dingen die men hoopt en een bewijs der zaken die men niet ziet.
Dan betekent het toch ook dat je zeker weet dat je een kind van God bent? Ook al dwaal je van Hem af, je weet dat Hij naar je om ziet. Of zie ik dit verkeerd?
Ik stel deze vraag omdat ik me kan vinden in jouw posting. Diep van binnen voel ik dat ik niet goed bezig ben en ik voel ook dat God mij zoekt en roept. En steeds als we elkaar gevonden hebben loop ik weer weg. Maar doordat God steeds weer naar mij zoekt en mij roept, kom ik weer terug. Toch kan ik hierdoor niet zeggen dat ik een kind van God ben. In ieder geval heb ik niet die zekerheid.

Omdat je niet altijd zo sterk geloof heb je ook niet altijd zo'n sterke hoop en een vast vertrouwen. Maar als je op momenten alleen maar gelooft en vertouwt op God dan kan je wel met deze tekst instemmen. Ik begrijp God ook vaak niet, soms lijkt het wel dat hij niet liefde vol is, maar als ik dan mag zien wat Hij gedaan heeft voor alle mensen. Dan denk ik: WOW.
Niet iedereen weet zeker dat hij een kind van God is, sommige vinden het moeilijk om dat te geloven, anderen weten het zeker. Maar hoe meer je de Vader gaat zien, deste meer je gaat zien dat je ook echt zijn kind bent.

Misschien zie je er tegen op om door te gaan met God, mischien denk je dat het moeilijk wordt. Misschien... ik weet het niet, maar als je jezelf overgeeft aan je Vader en je leven verder laat bepalen door de vader, dan zul je wandelen door doodsrafeinen zonder bang te zijn, dan zul je springen over bergen van angst.

Hij heeft jou lief, en hij verwacht jou al heel jou leven. Het zou vreselijk zijn als jij je blijft verzetten tegen zijn liefde. Bekeer je en begin een nieuw leven met Jezus aan je hand.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jan 2004 14:31

ik las laatst dit in een boek..
Echt mooi!

Weet je het nog, die avond kwam God in jou hart. God sloot een verbond met jou. En van Zijn kant houd Hij zich nog altijd aan dit verbond. Hij heeft je niet losgelaten. Al deze jaren ben je van Hem weggelopen, maar Hij houd je nog altijd vast

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 jan 2004 15:54

@mic schreef:Ik loop ook vaak weg.

Toch weet ik dat ik zijn kind mag zijn, niet omdati k het zo goed doe, maar omdat hij de beloftes houd die ik breek.

De vraag is wil je Zijn kind zijn? Niet of je je ook als zodanig gedraagt...

Maar als je gelooft, dan ga je je daar toch ook naar gedragen? Dan zie je daar toch de vruchten van?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”