Maninne, je hebt 100% gelijk! Ik heb al wel meer meegemaakt, dat ik eigenlijk niet voor God wilde kiezen. Maar als je dat ook eerlijk voor Hem belijdt, dan zorgt Hij er voor dat je verandert. Maar dat is misschien juist wel het probleem. Ik geniet van de zonde, ben nog jong. Ik denk juist: Als ik het aan God voorleg en eerlijk zeg dat ik eigenlijk niet wil veranderen maar dat ik weet dat het nodig is, dan verandert God mij. En daar heb ik nou net geen zin in, want ik wil nog wel even doorgaan met de zonde. Het is dus eigenlijk pure koppigheid van mij.
Maar jij hebt het in je posting volgens mij ook over de bekering als ik het juist interpreteer. Ik begrijp uit je posting het volgende: Als je eerlijk aan Hem belijdt hoe het met je staat, dan zal Hij je veranderen. En dat niet alleen, Hij zal je bekeren.
Maar ik heb al verschillende keren mijn rug naar God gedraaid en Hij heeft mij al verschillende keren terug gedraaid. Toch ben ik daardoor niet bekeerd. Dat God je naar Hem toekeerd betekent dus niet per definitie dat je dan een kind van God bent geworden.