Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 12:41

Het gaat mij eigenlijk niet pers‚ om goedkoop, maar het gaat mij om nutteloos geld eraan uit te geven.
Mensen kopen ook een auto omdat die met de crashtest het beste eruit kwam, tja, dat doe ik niet. Ik geef niet zoveel uit aan een auto, omdat het ding voor mij gewoon moet rijden.
Het leven moet toch niet zonder enig risico worden?

Tuurlijk wil je het beste voor je kindje, dat wil ik ook, maar ik geloof niet in al die trucjes van de winkels en verkopers, dat alles beter moet, meer regeltjes eraan moeten zijn etc. En bij sommige dingen, zoals spijlen, dat zal vast wel waar zijn, maar wordt er niet gewoon veel te veel beschermd in Nederland? Ik denk het soms echt wel.

En ach, zo blijft de discussie ook over wat voor soort luiers beter zijn, borstvoeding of flesvoeding, thuis bevallen of in het ziekenhuis bevallen. Volgens sommige mensen ben ik nu al een ontaarde moeder, omdat ik pers‚ thuis wil bevallen, in eerste instantie ook geen 20 weken echo wilde, omdat ik niet wilde weten of ons kindje afwijkingen heeft, en ik denk dat ik geen borstvoeding ga geven.
De hele wereld heeft zijn woordje klaar als het om een baby gaat. Maar ik ben soms wat nuchter denk ik (al betekent dat niet dat ik niet het goede voor ons kindje wil, maar voor mij hoeft het idd niet het beste te zijn)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 22 aug 2008 12:49

Ik denk er net zo over hoor.
Gewoon wat nuchterder worden met z'n allen. Er kan altijd en overal iets fout gaan, al heb je nog zulke goede voorzorgsmaatregelen. Er zit echt wel een stukje commercie bij.

Btw, zijn er misschien ook ledikantjes zonder spijlen?
Kheb er geen verstand van verder hoor :lol:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 22 aug 2008 12:52

MissF schreef:
En ach, zo blijft de discussie ook over wat voor soort luiers beter zijn, borstvoeding of flesvoeding, thuis bevallen of in het ziekenhuis bevallen. Volgens sommige mensen ben ik nu al een ontaarde moeder, omdat ik pers‚ thuis wil bevallen, in eerste instantie ook geen 20 weken echo wilde, omdat ik niet wilde weten of ons kindje afwijkingen heeft, en ik denk dat ik geen borstvoeding ga geven.
De hele wereld heeft zijn woordje klaar als het om een baby gaat. Maar ik ben soms wat nuchter denk ik (al betekent dat niet dat ik niet het goede voor ons kindje wil, maar voor mij hoeft het idd niet het beste te zijn)

dat vind ik toch wel iets anders als de andere voorbeelden als maxicosi en bedje

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 22 aug 2008 13:18

Hmm, gebruik vooral je gezonde verstand als maat, niet je portemonnee of de hyperigheid van de babykrantjes.

Je kunt heel eenvoudig bedenken dat spijltjes waar net een hoofdje tussendoor past gevaarlijk zijn, conclusie -> let erop

Je kunt op je vingers natellen dat iets waar Maxi-Cosi op staat te duur is. Tenzij je het in de uitverkoop koopt, dan is het heel wat betaalbaarder.
Misschien is het ook wel handig om aan je kind te denken, wat voor stoeltje zit er lekker? Je kunt bij de bouwmarkt soms ook een stoeltje kopen, maar dat is meer een plank met een tuig dan een autostoel.
Crashtest zijn natuurlijk zinloos, daar zou ik helemaal niet op letten (WEL dus :!: )
Wat je echt NOOIT moet doen is een tweedehands zitje kopen. Van een goede bekende overnemen kan nog wel, maar niet via Marktplaats oid. Dit omdat een zitje wat bij een ongeval betrokken is geweest, of wat ooit hard is gevallen, niet meer betrouwbaar is.

Borstvoeding is natuurlijk beter dan flesvoeding, maar ook op enkel en alleen een fles kun je groot en sterk worden (kijk maar naar mij)

Als je geen 20 weken echo maakt ben je misschien wel minder ontaard dan men vermoed. Die echo is echt niet voor niets ruim voor de 24 weken...

Wat is er mis met thuis bevallen? Helaas is dat voor ons verleden tijd, maar anders hadden we het graag gedaan afgelopen keer.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 13:39

Je kan ook Te nuchter zijn, maar gebruik dan wel je verstand!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 22 aug 2008 15:52

Ik neem aan dat missf toch wel zal weten wat ze doet en dat ze heus wel haar verantwoordelijkhied zal kennen hierover, ze heeft ook nog een man die mee kan denken en doen :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 15:54

Inderdaad, als ik zelf mijn verstand gebruik weet ik precies wat wel en niet goed zal zijn, daar hoeft niet Jan en Alleman bij mij mee aan te komen, vind ik. Ik begrijp ook wel dat het goed is om op spijlen te letten, maar ik hoef idd niet persé een stoeltje waar maxi cosi op staat. Of een wagen waar een merk op staat, omdat dat beter zal zijn. Ik geloof sowieso dat een maxi cosi niet echt bevordelijk is voor de houding van een kindje.
Maargoed, ik vind het soms jammer dat dat soort dingen zo duur moeten zijn. En ik ben helemaal niet moeilijk met geld, en we werken allebei, en hebben allebei een prima loon, hebben een huis op 1 loon, dus kunnen het best uitgeven, maar ik wil het gewoon niet, omdat ik het niet nodig vind.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 16:02

Baby's mogen ook niet te lang achter elkaar in een maxicosi. Een maxicosi is eigenlijk gewoon ontworpen als autostoel waar de baby zo veilig mogelijk in zit.
Ik ben verder ook absoluut niet merkgericht. Zolang 't maar veilig is en als 't goedkoper kan, waarom niet. 't Leven is toch al duur genoeg.

En er zullen altijd mensen zijn die ongevraagd met adviezen komen aanzetten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 aug 2008 16:33

missf.. nuchter zijn is top!! en vaak maken anderen je aan twijfelen!

nog ff iemand die het niet uit kan staan dat ze van die flutmaxicosies verkopen voor twintig euro! als je daar een ongeluk mee krijgt.. vliegt zo ding meteen in stukken! zo duur zijn ze ook weer niet... voor een 99 euro heb je er eentje.. gewoon ff de winkels vergelijken, of op internet kijken!

wij ehbben wel de 20 weken echo gedaan.. vonden we gewoon leuk.. en als ons dochtertje afwijkingen zou hebben.. dan is dat gewoon zo! is niks aan te veranderen, het enige wat je dan kan.. is dat je dan zeker in het ziekenhuis kan bevallen!

ow.. en bv geven is heeerlijk.. ik riep ook best vaak van doe ik niet.. wil ik niet... maar ik heb er nu echt geen spijt van. Ik snapte zelf niet hoe mensen dat leuk vonden hoor.. vooral de eerste weken.. ze hapte niet enzo, maar als ze je dankbaar aankijken.. tis heerlijk :oops:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 22 aug 2008 16:35

Ik bedoel het helemaal nier persoonlijk, ik bedoel gewoon dat mensen ook te nuchter kunnen zijn waardoor er ongelukken zouden kunnen gebeuren, maar goedkoop met verstand kan heel goed samen!

Denk dat elke ouder de veiligheid van hun eigen kind zal beschermen!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 22 aug 2008 16:48

Wij hadden eerst ook een autostoeltje van iemand geleend, geen Maxi-Cosi.
Maar daar zat ze toch beroerd in, na een tijdje toch een MC gekocht,
had ik veel eerder moeten doen!

Hetzelfde met een kinderwagen.
Ik dacht, wat maakt dat nou uit, en heb toen een lekker goedkoop ding gekocht.
Na 6 maanden toch een Bugaboo gekocht, had ik ook veel eerder moeten doen.

Het heeft ons allemaal erg weinig gekost.
Alles bij elkaar nog +- €400,- denk ik.
Van kleertjes tot ledikantje. Met als duurste de kinderwagen.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 17:20

Heb je je kinderwagen dan tweedehands gekocht? Nieuw red je 't denk ik niet met 400 euro.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 aug 2008 18:05

Ach, een beetje adviezen van ouders kan geen kwaad ;) Voor ons is het allemaal helemaal nieuw.
En mijn moeder vindt het lastig, omdat veel dingen toch anders zijn geworden.
En van internet word ik ook niet altijd wijzer, daar zeggen ze zoveel!

Maar het is zeker zo dat je voor je kindje het goed wilt hebben, en het wilt beschermen. En misschien denk ik teveel na, maar ik vraag me bij alles wel af of het echt nodig is, of dat het ook anders kan. Net als met opvoeden, ik heb een hele tijd met mijn zwager zitten praten over hoe zij het doen, en met iemand uit de kerk, met mijn moeder, schoonmoeder.
Gister zei iemand':' Ach, daar moet je niet zo over nadenken, dat gaat vanzelf.' Misschien is dat wel zo, maar ik vind het toch pittig, ik hoop toch dat ons kindje fijn opgroeit, en een stabiel persoon wordt. En als ik daarbij kan helpen door nu al over de opvoeding na te denken, dan doe ik dat wel

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 22 aug 2008 18:48

Ik herken dat ook wel een beetje hoor, dat de 1 het beter weet dan de ander. Heb zelf ook nare reacties gehad omdat ze hier flesjes kregen en de 1e kreeg zelfs flesjes met afgekolfde bv, maar dat terzijde. Dat is toch echt de keus van de moeder. ik geloof ook echt dat als je er niet voor 100% achter staat het ook niet gaat lukken. Hier was bv twee keer een drama een derde keer probeer ik misschien niet meer (ach ontaarde ik :wink: ) Gewoon lekker je eigen gang gaan en laat anderen maar praten, alhoewel dat in het kraambed wel iets anders ligt, ik was toch wel wat gevoeliger voor opmerkingen van anderen.

en oh ja, een tummytub en een badje dat vind ik dan weer overbodig :mrgreen:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 22 aug 2008 18:58

Ik keek even op internet naar de testresultaten en Maxi-Cosi CabrioFix kwam als beste uit de bus.
Maar er stond ook dat degenen die als 'slecht' uit de bus kwamen, niet te koop zijn in Nederland. Dus dan zou in principe elk autostoeltje toch 'goed' zijn?
Ik kan ze verder niet openen dus 'k weet ook niet om welke merken dat gaat.

Terug naar “Archief”