Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 21 aug 2008 10:44

Ik zal wel een foto'tje plaatsen als het helemaal af is. Het plafond moet er nog in en wat lampjes, gordijntje ophangen enzo..

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 aug 2008 10:47

tegelen moet niet moeilijk zijn volgens mijn broer hij had het nog nooit gedaan maar de keuken vloer en de gang vloer is echt super netjes geworden!
Hij gaat onze wc en de badkamer ook helemaal vernieuwen ben echt zo benieuwd mijn man en ik gaan hem zelf ontwerpen.

Ik heb net de koelkast schoongemaakt hij was bijna leeg en nu is hij schoon en gevuld. Zo eerst eten met mijn oppaskindje die leg ik dan heerlijk op bed en ga zelf verder schoonmaken

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 21 aug 2008 12:26

Mijn man doet dat soort dingen als tegelen enzo ook zelf. Onze vloer in de garage moet helemaal betegeld worden.
Maar hij geeft wel toe, dat het in principe een vak apart is, en dat het nooit zo mooi wordt als wanneer een echt mannetje die het echt kan het doet.
Ik zie het verschil niet, maar hij is zo precies, er schijnt echt wel verschil in te zitten. Nouja, ik heb het liever goedkoper dan duur en blijkbaar iets mooier :D

Ik heb dinsdag lekker ons huisje al gehad. Dus ik staak weer voor een weekje :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 aug 2008 12:30

Mijn broer is in zulke dingen zo precies dat je echt geen verschil ziet of het door een bedrijf gedaan is of niet dus dat is erg handig!
En hij vind het SUPER leuk om te doen. Maar goed het duurt nog wel even voor hij bij ons komt hun huis is nog niet klaar hij heeft net een bijkeuken gezet en die moet hij nog afwerken vanbinnen.
Ik heb mijn huishouden ook weer helemaal klaar heerlijk!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2008 12:49

Ik ben vandaag even aan het puinruimen. Onze vrienden logeren hier tot morgen (ze blijven een nachtje langer ivm regen) maar al je werk blijft een beetje liggen. Ik bedoel, ik ben al om 7 uur wakker maar zij blijven rustig tot 9 uur liggen en dan moet je toch een beetje zachtjes doen. We hebben ze trouwens ons bed aangeboden en dan kan ik dus ook niet de slaapkamer in.
Mijn ouders en broer en zus komen morgen slapen tot zondag dus moet ik daar boodschappen voor doen en opruimen en handdoeken klaarleggen...je kent het wel. Druk dagje dus.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 21 aug 2008 13:23

Herkenbaar Laura, maar wel leuk om te doen, toch? :)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 aug 2008 17:20

Laura, heb je je eigen bed aangeboden? Dat is lief!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 21 aug 2008 20:02

ff off topic: Laura, wordt dat de eerste kennismaking van je ouders met hun kleinkind?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2008 20:44

*Annet* schreef:ff off topic: Laura, wordt dat de eerste kennismaking van je ouders met hun kleinkind?
Jep! En van mijn broer en zus met hun neefje. Dat wordt emotioneel!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 aug 2008 07:32

zakdoek in je zak, tissues in de gang enz...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 aug 2008 12:24

*Annet* schreef:zakdoek in je zak, tissues in de gang enz...

ik denk dat ze daar niet genoeg aan heeft.... miss. een groot laken?? :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 aug 2008 09:27

Zo ik heb even boodschappen gedaan en heel gezond ook: een hele stapel groente en fruit. Ik heb biologische dingen gekocht, maar daarbij moet je ook nog oppassen, want dan heb je bijvoorbeeld biologische kiwi's uit Nieuw Zeeland... dat schiet natuurlijk ook niet op voor een beter milieu. Maar misschien groeien kiwi's en ook bijvoorbeeld bananen nu eenmaal alleen ver weg. Verder zijn die biologische dingen natuurlijk altijd iets duurder, maar het schijnt dat men vroeger een veel groter deel van z'n inkomen aan voedsel uitgaf. Dus dan denk ik: als ik het kan betalen, kan ik toch best af en toe 's aan het milieu denken en biologisch kopen. De Hollandse peren zijn in ieder geval vreselijk lekker :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 aug 2008 18:32

Hollandse peren heb ik ook al gegeten, heerlijk zijn die! En ik heb biologische melk gedronken die vind ik ook lekker. Vlees schijnt gewoon veel gezonder te zijn. Ze zijn nl. onbespoten, zonder chemische zooi enzo. Maar ze moeten gekeurd worden, en gaan door diverse controleposten en daarom is het ook zo duur. (presentatie over gehouden :wink: )
Ik koop het haast nooit, ik vind het gewoon duur. Terwijl mijn klasgenoot altijd en overal maar biologisch wil eten. Als zij het kan betalen, prima. Maar ik heb het er niet voor over, tenminste nog niet. Mss als het wat goedkoper wordt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 23 aug 2008 20:43

als je bij een echte slager, groenteboer, bakker koopt.. hoef je die biologische dingen ook neit te halen!

biologisch is grote comersie! (k weet alleen niet hoe ik het moet typen :mrgreen: :oops: )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 aug 2008 08:32

Hoe kom je daar nou bij ppm?

Het is natuurlijk wel tof als je een boer in de buurt weet waar je voedsel kunt kopen.

Terug naar “Archief”