Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 aug 2008 10:35

Grote kans dat ze dan nu zo enorm op hun tenen lopen, dat zodra er weer meer mensen zijn ze toch flink moten ontladen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 14 aug 2008 12:40

Wat balen dat er zo´n personeels tekort is in de zorg.
En budget natuurlijk niet te vergeten.

Vaak loop je dan op je tenen maar het ziekteverzuim word alleen maar hoger omdat er op een gegeven moment bij iedereen toch een grens is en je het niet meer trekt, Succes in idd geval.

Bij ons is het redelijk rustig op dit moment, wel veel mensen die overlijden. Nu al zes clienten in nog geen drie weken tijd.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 14 aug 2008 19:45

Dan is er bij ons niets te klagen qua personeel... prima bezetting weer vandaag. Gewoon samen op gewerkt met de cliënten en dat liep weer lekker.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 14 aug 2008 21:15

Zit nu voor de 2e week op mn nieuwe werkplek en t bevalt me goed.
Ook al weer heel wat diensten ingevuld extra de afgelopen week dus bij ons is het niet anders. Dat breekt me op de lange duur denk ik toch wel op, vorige week 6 dagen om 6 uur mn bed uit...gelukkig dinsdag vrij geweest en nu weer 2 vroege gedraaid, morgen dagje poli voor t eerst weer (had er al eerder gewerkt) heerlijk mn eigen tijd in delen en dus om 9 uur mn eerste afspraak, ideaal 8)
PaSaP Hoogh!!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 aug 2008 21:23

Hier valt het dan nog wel mee als ik dat bij andere lees al is het hier ook niet alles.

Morgen komt er een sollicitante die naast mij komt te werken. Ik mag voor het eerst nu ook bij het sollicitatiegesprek zitten en ook echt dingen vragen aan haar. Vind dat toch wel super gaaf. Weer is wat nieuws en dat houd het werk wat je doet leuk. Ben erg benieuwd!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 21:34

Fijn Linde, dat je het naar je zin hebt!
Lijkt me idd leuk, sollicitatiegesprekken. Maar nu nog maar niet voor mezelf ;) We zullen ze binnenkort wel weer hebben, maar ik voel me nu nog echt een jonkie en wat onervaren, maar in de toekomst lijkt het me super!
Hier is alles weer op de rit, en lekker rustig met 3 jongeren.
Maar als volgende week een invaller niet komt, dan hebben we wel een probleem. Dan moet ik of een collega alleen werken 's avonds, en ik doe het niet, maar die collega is 50% ziek, dus die mag het ook niet. Dus moet er iemand anders komen. Maar er zijn geen iemand andersen, dus ben benieuwd.
Op de andere groep zijn twee van de drie van het team die er nog zijn ook half ziek, en houden het niet lang vol. Straks zitten we met 30 jongeren op 1 groep ofzo, is ook gezellig :)
Het komt allemaal vaak wel weer goed, maar alle gestress van iedereen is niet zo leuk, en niet handig.

Zo, mijn dienst zit er weer op, morgen weer en dan een dagje vrij :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 aug 2008 17:35

Heerlijk gewerkt vandaag.
Gesprek gehad met familie over een benaderingswijze, en dagbesteding, die we als team wilden veranderen, en dat is gelukt familie is akkoord.
Ik ben echt blij omdat dit nog nooit eerder is gelukt. \:D/

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 aug 2008 17:39

Wij hebben deze zomer een heerlijke bezetting gehad, vergeleken bij andere jaren!
Ik ben wel érg blij dat we nu weer wat stagiaires krijgen...werkt toch wat relaxter, en je hebt wat meer tijd voor de bewoners!
Bij ons eet een groot deel van de bewoners, die niet op de PG wonen, in de eetzaal...Breng ik vanmiddag één van onze bewoners naar beneden, loop ik de zaal binnen (iedereen zat al aan tafel)...Roept opeens een vrouw; 'Zuster! Met dat blonde haar en die rok aan! Wat hebt u een geweldig figuur! Beter dan al die magere zustertjes, of juist die moddervette! '
'k Stond daar echt ff met 'n mond vol tanden...Bijna al m'n collega's hadden 't gehoord, mede-bewoners, etc... Dan voel je je echt wel ff staan... :oops: :lol:

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 18 aug 2008 17:46

Het is weer te merken dat de grootste zomerdrukte weer voorbij is...
We kunnen ineens weer volop mensen uitplaatsen naar verpleegtehuizen...en als je dan vraagt of de bedden weer vol mogen nu het personeel terug is houden ze zich vaag :wink:
Maar wel fijn...we kunnen nu weer n flink aantal crisis patienten plaatsen...sommige staan al 6 weken op de wachtlijst :shock: wordt ook wel weer een hele drukke/heftige tijd dus...
PaSaP Hoogh!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2008 20:07

Yeah, het tekort is hier nu echt geweldig.
vandaag was het dan wel goed, ik had vroege dienst, met een vaste collega. Twee andere vaste collega's hadden late. Komen ze allebei om half 3, is de één gewoon ziek. Dus ik langer gebleven, hij kijken of hij het aan zou kunnen. Nouja, omhaf 5 alsnog naar huis gegaan. En vervanging was al onmogelijk. Dus ben ik maar gebleven, tot 7 uur. Bijna klokje rond gewerkt, pff...
En morgenochtend en woensdagochtend staat mijn collega alleen, en als de ene collega ziek blijft, wat er wel in zit, is de donderdagavond dus ook maar 1 iemand. En dat mag helemaal niet.
Mijn werk is keigaaf, maar dit vind ik niet leuk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 15:07

Sjonge, wat een rotdienst heb ik achter de rug! :x
Eén bewoner is altijd thuis op dinsdag. Hij zit in een rolstoel en gaat hard achteruit. Het volgende verhaal was volgens mij echter meer aandacht vragen dan dat de zorg die ik bood echt noodzakelijk was...
's Ochtends krijgt hij van 10 tot 11:30 een vrijwilligster die met hem gaat wandelen/spelletje doen, enz. Nu heeft ie me vandaag en vorige week dinsdag al 2 keer hetzelfde geflikt. Om half 10 dronken we koffie. De vrijwilligster dronk om 10 uur ook nog een bakje mee. Om 10.15 wilde ze met de bewoner gaan wandelen. Hij zat echter in zijn elektrische rolstoel, dus ik ging hem overzetten in de duwrolstoel. Had ik hem er bijna inzitten - hij hing in de tillift - zegt ie: "Eigenlijk moet ik even naar de WC." :| Ik vroeg of hij het niet kon ophouden tot na het wandelen, erg vervelend voor de vrijw. namelijk. Nee, hij moest hééél nodig, zei hij. Ik hem op de WC gezet, na een kwartiertje weer naar hem toe, had ie niks gedaan... Grrr! Ik hem even kort gezegd dat ik ervan baalde. Hem toen tot etenstijd genegeerd, zodat hij wel voelde dat dit geen leuke grap was.
Om half 2 werd hij door de fysio op bed gelegd. Zijn moeder kwam op bezoek. Om 14:15 kwam ze naar me toe: "Alarm, hij is nat!" (Hij heeft en katheter, die afgesloten wordt met dop) Gelukkig was er inmiddels al een andere collega aanwezig. Hem samen gewassen, verkleed en in de stoel gezet. Nog geen 5 minuten later komt moeder weer: Hij moet plassen... :roll: Maar ze kon niet bij het slangetje van zijn katheter. Wij hem uit de stoel gehesen, willen we het slangetje goed doen, vliegt het dopje eraf, dus alle urine komt op de badkamervloer terecht... :?
Het allerergste was niet, dat we hem voor de 2e keer moesten verschonen, maar dat hij ons op een gemene manier zat uit te lachen! Oh, wat kan ik dáár chagrijnig van worden! Toen we hem erop wezen, dat het niet iets om te lachen was, bleef hij lachen. Omdat zijn moeder (die is al 78) erbij was, ben ik er niet op ingegaan, maar ik was echt woest!
Bah, soms is werken in de zorg echt niet leuk!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 aug 2008 15:30

Jippie, zondag weer een extra dienst erbij, van 7 tot 3.
De prognose was dat ik per 1 oktober 60 overuren zou hebben, maar er zijn er nu al (in 2 weken die ik werk sinds mijn vakantie) 20 bjgekomen. Dat wordt lang verlof :D

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 19 aug 2008 19:31

Je hebt zin in extra lang verlof omdat je het twee keer post :wink:

Balen Daphne, je hebt idd dan het gevoel dat je beetgenomen word.
Het lijkt wel een psychiatrische bewoner die ook zo dwangmatig kan zijn.
En het is zo moeilijk hoe je daar mee om moet gaan.
Kan je geen afspraken maken met zolaat gaat u naar het toilet, bv na het wassen en of voordat de vrijwilliger komt?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 aug 2008 21:08

Jawel, ik heb hem gezegd, dat ik hem in het vervolg om half 10 op de WC zet en dat hij tussen 10 en half 12 niet kan.
Helaas heeft hij en katheter die soms kan lekken, waardoor hij er dus ook niks aan kan doen dat hij nat is. Maar als hij eerst weet ik hoeveel geplast heeft en 5 minuten later moet hij weer, dan denk ik: Zeg dat gelijk de 1e x. Maar goed, hij komt soms moeilijk uit zijn woorden, dus het blijft gissen of het beetnemen of 'echt' is...
Inmiddels ben ik wel weer afgekoeld, toen ik het verhaal tikte kwam ik net uit m'n werk. En ja, toen was ik nog behoorlijk gefrustreerd... 8)
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 aug 2008 11:37

Balen Daphne!! Wij hebben t ook hoor! Loop je net de kamer uit, bellen ze weer. Tsja ik moet weer plassen :x weet je wat het lastigste is; je kan geen vaste tijden afspreken. Natuurlijk kan je blaastraining doen, maar ik plas ook niet op commando.. Maar goed, dat vind ik ook een van de frustrerende dingen van de zorg :shock:

ik heb bij een bewoner een mega spin gevild omdat ze de halve nacht in dr stoel had liggen slapen (was bang van de spin) :wink: uiteindelijk kreeg ik een lekkere dikke reep chocolade voor de moeite. Ga ik terug naar m'n eigen afdeling... reep weg :shock: tjsa... dementeren en grijpgedrag :roll:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”