Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2008 10:10

wij hebben de eerste 4 maanden een vaatwasser gehad en ik ben echt BLIJ dat hij weg is. Heerlijk met de hand afwassen/drogen mijn glazen zijn mooier dan ooit.
En zoveel tijd kost het niet hoor zijn binnen 10 min altijd klaar en de vaat wasser moet je inruimen 1.5 wachten en weer uitruimen en alles opruimen kost meer tijd. Wij hebben er absoluut geen spijt van dat we geen nieuwe gekocht hebben.
Ik doe vandaag helemaal niks in het huishouden alleen vanavond lekker koken.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 18 aug 2008 10:39

Pfff, drukke dag vandaag. Ik heb de eerste was al buiten hangen, de kooi van de kat schoongemaakt en ga straks de badkamer en toilet doen. Vanmiddag even Michael showen op mijn werk (ja, de scholen zijn weer begonnen hier) en dan boodschappen, stoffen, stofzuigen, eten koken, taart bakken (mijn man is morgen jarig) en strijken. Morgen komen er vrienden uit NL die hier blijven slapen tot donderdag en vrijdag hopen we mijn ouders en broer en zus van het vliegveld op te halen. Dus een heleboel poetsen en koken :mrgreen: Maar ik heb er zin in!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2008 10:39

Haai schreef:Je zou aan het eind effe een knopie in het snoer kunnen leggen, dan kan die niet terug rollen. Want het is idd irritant ja.
Een knoopje in het snoer? Dat zou ik niet doen. Mijn pa heeft mij altijd geleerd dat een snoer daardoor inwendig beschadigd kan raken, met alle gevolgen van dien...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 aug 2008 10:52

Knoop in het snoer klinkt niet zo veilig nee.
Ik heb het ook weleens gehad en zette er toen een klemmetje op (geen haarklemmetje :lol: )
Kweetniet of je daar een soort van Gamma hebt ofzo :) maar daar kun je die krijgen. En dan klem je die op het snoer op de plek waar het de stofzuiger uit komt (beetje duidelijk?)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 10:58

Dan voldoet een wasknijper ook wel misschien.

En hier zitten altijd al m'n snoeren en stekkers in de knoop, heb er nog geen vervelende dingen mee meegemaakt dan alleen dat het lastig is steeds alles weer uit de knoop te plukken :mrgreen:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 aug 2008 12:28

Ja, een wasknijper heb ik ooit bij een client geprobeerd... Haha, m'n eigen client viel toen uit en toen heb ik ingevallen voor de HVZ. Heerlijk, ik een ochtendje bij iemand die ook zo'n stofzuiger had. Wasknijper erop, rolt-ie het snoer met wasknijper en al in :shock: :wink:
Maar ik moet morgen toch naar de stad, eens kijken of ik zo'ns stopknop kan vinden.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 18 aug 2008 13:50

Huisvrouwen..... :wink:
Is weken in chloor het beste bij witte kleding (linnen en katoen) om vieze vlekken te verwijderen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2008 13:55

hmmm... groene zeep gebruiken... ff een kloddertje groene zeep erop en ff boenen.. En weg is het vlekje. (wel gelijk wassen natuurlijk)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 13:57

Ik zou chloor alleen gebruiken bij vlekken die er op een andere manier echt niet uit gaan. En dan dus een klein beetje chloor in het water en dat een poos laten weken.

Alternatief voor een lekker fietstochtje (waar ik eigenlijk zin in heb, maar die regen....): ik ga de wc eens van onder tot boven soppen.
Joepie!!! :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 aug 2008 14:46

Pffff.... ik doe vandaag ook net alsof ik een goeie huisvrouw ben. Ik heb het berghok opgeruimd zodat GB's spullen er binnenkort bij kunnen. Ik ben al het nieuwe beddegoed aan het wassen en ik heb nog meer heeeele goede voornemens. 8)

Nog een was vraagje. Ik heb een 100% linnen jurkje gekocht, een donkergroene. Moet zo'n jurkje ook gewassen worden met azijn? Of juist niet? Wie weet?
Hoe doen jullie dat trouwens, wassen met azijn? Ik heb het de vorige keer in het wasverzachterbakje van de wasmachine gedaan omdat ik niets beters wist. Wie weet hoe dat moet?

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 18 aug 2008 14:58

Ik denk dat dat op zich wel kan, dat linnen jurkje met azijn, waarom niet?
En ik vraag me ook altijd af waar het azijn erin moet? Doe het ook altijd in het wasverzachterbakje...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 aug 2008 15:21

Wat is het idee achter wassen met azijn?

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 15:26

Azijn onthardt het water, het kan dus heel goed ipv wasverzachter gebruikt worden. Dus lijkt het wasverzachterbakje me een goede plek :wink:

En net heb ik met azijn m'n plee geboend, eindelijk die vervelende aanslag van de tegels. Waar azijn dus al niet goed voor is :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2008 15:40

Inderdaad in het wasverzachterbakje. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 18 aug 2008 15:54

Ik ben nu al twee uur aan het schrobben op de badkamer. Samen met mn moeder. Het is ongelooflijk wat een zooi er af komt 8)

Terug naar “Archief”