zomervakantie 2008

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2008 08:33

Fluitje schreef:Gewoon weg laten brengen en op laten halen.
Dat is nog het goedkoopst.

Maar ja, dan moet je niet in Friesland wonen.

Ja is zeker makkelijk maar hier zijn de scholen enz weer begonnen en onze ouders werken gewoon. En ik ga niet aan mijn ouders vragen of ze midden in de nacht ''even'' naar schiphol komen rijden hoor. :D

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 18 aug 2008 08:41

liefie schreef:Ja is zeker makkelijk maar hier zijn de scholen enz weer begonnen en onze ouders werken gewoon. En ik ga niet aan mijn ouders vragen of ze midden in de nacht ''even'' naar schiphol komen rijden hoor. :D

En het is een behoorlijk stukje rijden bij jou vandaan.
Ik had mijn zoon wel weggebracht om 3 uur 's nachts. was hierna meteen doorgereden naar mijn werk daar zat ik om 4 uur. Kon ik op tijd naar huis.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2008 08:43

liefie schreef:
MissF schreef:
liefie schreef:heeft iemand ervaring met parkeren op schiphol voor meerdere dagen?

Wij gaan meestal (net of we het elke dag doen ;) ) met de auto naar Nieuw Vennep (is een klein treinstation) en daar de auto neerzetten, met de trein naar Schiphol. Dat kost niks (of het moet tegenwoordig veranderd zijn in wel betalen bij Nieuw Vennep).
Of helemaal met de trein, dat deden we de laatste keer. Dat vind ik zelf fijner als lang parkeren op Schiphol waar je je blauw betaald.

ALs wij met de auto gaan rijden we voor niks en voor 15 dagen parkeren betaal je 87,50 en wij gaan 11 dagen dus dat vind ik niet veel met de trein zijn wij al ruim 90 euro kwijt en wij komen zaterdag op zondag nacht weer op schiphol aan en dan kunnen we niet naar huis want dan rijden er geen treinen en ik heb ook geen zin om een hele nacht te wachten op een trein :D

een taxi naar het station van Nieuw Vennep? Is echt een kippestukje.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2008 08:49

Evelien schreef:
liefie schreef:
MissF schreef:
liefie schreef:heeft iemand ervaring met parkeren op schiphol voor meerdere dagen?

Wij gaan meestal (net of we het elke dag doen ;) ) met de auto naar Nieuw Vennep (is een klein treinstation) en daar de auto neerzetten, met de trein naar Schiphol. Dat kost niks (of het moet tegenwoordig veranderd zijn in wel betalen bij Nieuw Vennep).
Of helemaal met de trein, dat deden we de laatste keer. Dat vind ik zelf fijner als lang parkeren op Schiphol waar je je blauw betaald.

ALs wij met de auto gaan rijden we voor niks en voor 15 dagen parkeren betaal je 87,50 en wij gaan 11 dagen dus dat vind ik niet veel met de trein zijn wij al ruim 90 euro kwijt en wij komen zaterdag op zondag nacht weer op schiphol aan en dan kunnen we niet naar huis want dan rijden er geen treinen en ik heb ook geen zin om een hele nacht te wachten op een trein :D

Ja dat is misschien een idee maar ik weet niet of mijn man zijn auto daar zo lang wil neerzetten is een splinternieuwe auto van de zaak.
Of is dat een bewaakte parkeerplaats?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 09:25

Wij gaan vanavond boeken na dagen snuffelen op internet. Een leuk adres gezien op Kos, niet te duur. Waarschijnlijk wordt dat 't. :D
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2008 09:36

jullie hebben toch al bijna vakantie? of heb je al vakantie? geniet ervan!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 09:57

Ik moet nog twee diensten en het kan zijn, dat ik vrijdag nog extra moet. Vanaf vrijdag hebben we iig vakantie. :D
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 10:11

Wij hebben lekker een weekje Epe geboekt :mrgreen:
En daarbij wel meteen besloten dat we volgend jaar weer écht op vakantie gaan :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2008 10:35

Volgens mij is Nieuw Vennep wel bewaakt, maar dat weet ik niet zeker. En treinkaartje van daar naar Schiphol kost amper iets.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 11:49

Vakantie is geboekt! :D 12 dagen Turgutreis/Bodrum, Turkije. Heb er erg veel zin in. En het zijn 12 volle dagen, we vliegen om 5.15u heen en om 21.25 terug, dus dat is heerlijk!
We zijn nog nooit zo lang geweest, normaal gingen we 8 dagen, waarvan er 1 keer ook nog 2 dagen aan reizen af gingen, dus dit is wel ff anders. Dat wordt genieten!
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 11:50

MissF schreef:Volgens mij is Nieuw Vennep wel bewaakt, maar dat weet ik niet zeker. En treinkaartje van daar naar Schiphol kost amper iets.

Wel een goed idee om daar te parkeren, ga ik onthouden! Scheelt een berg in kosten.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 aug 2008 11:57

liefie schreef:
Evelien schreef:
liefie schreef:
MissF schreef:

Ja dat is misschien een idee maar ik weet niet of mijn man zijn auto daar zo lang wil neerzetten is een splinternieuwe auto van de zaak.
Of is dat een bewaakte parkeerplaats?

Jullie hebben toch twee auto's? dan ga je met een auto die wat minder mooi is?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 15:27

Hmm, dat reizen wordt nog een probleem geloof ik. Op de heenweg zouden we helemaal met de trein kunnen vanuit Den Bosch. Op de terugweg landen we echter als het goed is rond 00:30 uur op Schiphol. Er is dan zowel geen trein naar Nieuw Vennep als naar Den Bosch, dus ik denk dat we toch moeten 'lang parkeren'.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 aug 2008 15:47

voor parkeren moet je wel een creditcard hebben

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 18 aug 2008 16:30

Daphne schreef:Hmm, dat reizen wordt nog een probleem geloof ik. Op de heenweg zouden we helemaal met de trein kunnen vanuit Den Bosch. Op de terugweg landen we echter als het goed is rond 00:30 uur op Schiphol. Er is dan zowel geen trein naar Nieuw Vennep als naar Den Bosch, dus ik denk dat we toch moeten 'lang parkeren'.

Daphne

Een goede oplossing is mogelijk een combinatie van hotel + parking.

Er zijn veel hotels in de buurt van schiphol waar jij de auto gratis tijdens de vakantie kunt laten staan. De kosten hiervan vallen vaak erg mee. Je slaapt al snel in een 3 sterren hotel voor gemiddeld 70 euro voor 2 personen inc parking tijdens de vakantie.

Een ander bijkomend voordeel is dat de meeste hotels, die het aanbieden een gratis shuttle bus van en naar Schiphol aanbieden op de dag van vertrek. Bij terugkomst is het kwestie van even op het bellenbord duwen (op Schiphol en werkt 24 u p/d) bij het hotel waar je auto staat, de shuttle bus brengt je dan terug naar het hotel waar de auto staat.
Daarbij komt ook nog eens dat je op de dag van vertrek niet naar Schiphol hoeft te rijden. Je stapt gewoon een uurtje of 3 voor het vliegtuig vertrekt op je gemak in de shuttle bus van het hotel, die jou/jullie bij de ingang van Schiphol afzet. Niks geen filestress, of gedoe met Schiphol (deel) taxi's, die vaak veel duurder zijn dan de gegeven mogelijkheid.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Terug naar “Archief”