Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 aug 2008 21:05

wij hadden na 2 maanden volgens mij al vriendschapsringen gekocht. Ach wat maakt dat nou uit?

Loucom
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Loucom » 17 aug 2008 21:23

Mijn ouders hebben een tijdje verkering gehad. En zo'n 6 jaar verloofd geweest. Nu al zo'n 22 jaar getrouwd.
Leef je droom.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 aug 2008 21:26

ik ken een stel dat na 6 maanden verkering is getrouwd maar zij hebben zeer zware jaren doorgemaakt. Ze zijn in therapie geweest. Nu gaat het haske goed en ik verwacht wel dat dit zo blijft.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 aug 2008 21:31

meissie88 schreef:Whaa :D We hebben zaterdag vriendschapsringen gekocht :D We hadden het er wel een x ff over gehad, maar daarna niet weer...waren we bij de juwelier voor 'n nieuwe oorbel voor hem, kwam 'ie met het idee om gelijk maar vriendschapsringen uit te gaan zoeken :8> :D
Maar 'k krijg nou reacties dat we wel erg snel zijn :? We hebben 6maand verkering...volgens mij valt het wel mee toch?

Ik was binnen zes maanden getrouwd en uiteindelijk is dat niet goed gegaan (al heeft het 16 jaar geduurd voor het tot een scheiding kwam).
Wat is nou een vriendschapsring? Een teken dat jullie verkering hebben. Punt. Niks meer, niks minder. Dus kun je nog rustig verder naar elkaar toegroeien en elkaar leren kennen...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 aug 2008 21:38

wij zagen de vriendschapsring als een klein stapje verder en ik vond het gewoon ook wel stoer. Een zichtbaar bewijs dat ik verkering had.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 aug 2008 21:50

*Annet* schreef:wij zagen de vriendschapsring als een klein stapje verder en ik vond het gewoon ook wel stoer. Een zichtbaar bewijs dat ik verkering had.

Precies - en het beschermt ook in zekere mate. Mensen weten dan dat er 'een ander' in het spel is en dat kan betekenen dat ze je de ruimte geven door je met rust te laten.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 18 aug 2008 10:37

*Annet* schreef:wij zagen de vriendschapsring als een klein stapje verder en ik vond het gewoon ook wel stoer. Een zichtbaar bewijs dat ik verkering had.
Hier nog zo één :wink:, wij hadden 3 mnd verkering toen we ze kochten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 aug 2008 12:31

Bij mijn ex ook met 6 maanden, dat vonden we stoer.
Mijn man vond het ontzettende onzin (wilde sowieso eigenlijk geen ring, liefst ook geen trouwring), dus die hebben we nooit gehad.

Maar zoiets is juist leuk als je niet zo lang verkering hebt!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 aug 2008 12:51

Riska schreef:Ik was binnen zes maanden getrouwd en uiteindelijk is dat niet goed gegaan (al heeft het 16 jaar geduurd voor het tot een scheiding kwam).

Denk je dat daar een verband tussen zit?

Riska

Berichtdoor Riska » 18 aug 2008 13:10

Lalage schreef:
Riska schreef:Ik was binnen zes maanden getrouwd en uiteindelijk is dat niet goed gegaan (al heeft het 16 jaar geduurd voor het tot een scheiding kwam).

Denk je dat daar een verband tussen zit?

In mijn geval zou dat wel kunnen ja. Hij heeft op die manier kans gezien iets te verbergen, nl. dat hij een persoonlijkheidsstoornis bleek te hebben, waarvan mijn schoonzus later zei dat ze me had moeten waarschuwen. Maar ze dacht dat het door een huwelijk wel overging. Niet dus, het werd alleen maar gaandeweg erger.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 aug 2008 15:29

Inderdaad...vond zelf dus oko dat het onzin was, dat 6 maanden 'te vroeg 'was, maar was ff benieuwd wat anderen er van vonden ;-)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 18 aug 2008 15:32

Wij hadden ze na 4 maanden al... 8)
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 18 aug 2008 15:51

Ghehe...niks te vroeg :wink:
Wij hadden ze na 2 maanden precies 8)
Hebben er zelfs een leuk daagje van gemaakt om ze officieel om te doen bij elkaar :mrgreen:
Hij wilde persé geen ketting (die heb ik wel met mn ex gehad) en mij maakte het niet uit, maar ik wilde wel iéts 8) Dus die ringen kwamen erg mooi uit :D
Afbeelding

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 aug 2008 19:31

Mijn lover wil geen vriendschapsring. Heeftíe met z'n ex gehad en wil ie daarom nu niet meer. Toen hij die ring pas tegen kwam heeft hij 'm door 't toilet gespoeld. :mrgreen:

Denk zelfs dat we ook geen verlovingsringen zullen gaan dragen vanaf het moment dat hij me ten huwelijk heeft gevraagd ;). (wij vinden namelijk dat je vanaf dat moment verloofd bent.)
In elk geval niet dezelfde ringen die je later omdoet als je trouwt.

ikkie89
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor ikkie89 » 18 aug 2008 19:36

hoorde net van iemand die 7 weken verkering hebben en al verloofd zijn..de vriendschapsringen die ze hadden besteld, zijn nu verlovingsringen geworden.. dit vind ik dan weer errug snel hoor!
Wees eerst een individu voordat je een duo wordt

Terug naar “Archief”