huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2008 14:44

ziet er erg stoer uit!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 aug 2008 08:00

Leuk gedaan zeg.

In mijn huisje zit ondertussen ook al meer schot.
Hebben jullie al dingen in jullie huis gevonden die jullie niet meer nodig hebben? :wink:

Ik ga donderdag de meubels verder in elkaar zetten, inruimen en een plek geven, en dan hebk echt nog stoere mannen nodig voor de overige klusjes....!
Ik ga ooit nog die klusjes eens leren, wil mezelf kunnen redden :wink:
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 13 aug 2008 08:17

Funlover schreef:Leuk gedaan zeg.

In mijn huisje zit ondertussen ook al meer schot.

Heb je al wat gevonden dan?
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 aug 2008 11:59

Hebben jullie al dingen in jullie huis gevonden die jullie niet meer nodig hebben?

Haha, dat had ik toen ik hier kwam wonen, hier heeft eerst een ander NL meisje gewoond, maar zij ging terug naar NL. Niet te geloven, dat was echt zo'n bewaarderig type, dozen en zakken vol spullen heb ik weggedaan, kleine en grote spullen, mooi en lelijk, onvoorstelbaar gewoon!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 13 aug 2008 22:18

Roep es wat je nodig hebt Funlover?

alhoewel ik eigenlijk niet wat over heb, je weet maar nooit.......

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2008 19:33

vanavond een tweepersoonsbed gekocht.... woeihhh.:D en nu verder kijken voor behang,vloer en rolgordijn.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 21:18

Ohh, heerlijk Evelien, wat voor bed heb je?
En welke kleur wil je verder?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 aug 2008 06:51

gewoon recht toe recht aan bed deze is het: http://www.agent02.com/sale/bed_01.jpg We hebben witte kasten en halen dan nog een lage witte kast erbij. En verder qua kleur: witte overgordijnen (meer voor de sier zeg maar) en een verduisteringsgordijn (zal wel iets van grijs worden). En verder weet ik nog niet welke kleur vloer ik wil. Vanmiddag of vanavond maar ff langs de ikea om te kijken of de karwei (zitten dichtbij elkaar) en een formido zit hier om de hoek. Het is echt leuk om een kamer in de richten.

Maar goed eerst de zoldertrap in de grondverf zetten.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 aug 2008 12:20

mooi bed evelien!

Wij willen de buitenboel helemaal laten schilderen. Nu zou het donkerblauw moeten zijn maar is erg verkleurd. Wie heeft een leuk idee kwa kleur? Wij wonen denk ik 200 meter van het zoute water vandaan moeten wij daar rekening mee houden?

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 12:27

@Liefie,
Ik zou voor rood gaan, staat heel fris en valt lekker op.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 aug 2008 12:30

Daar heb ik ook al aan zitten denken maar ik ben bang dat het ook gaat verkleuren? Ik zat ook te denken aan alles creme kleurig te laten schilderen maar dat is misschien erg saai.
Maar misschien heeft de schilder wel leuke ideeen. EN het huis is bijna 100 jaar oud en we willen het wel een beetje een oude uitstraling laten houden.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 aug 2008 12:37

denk wel dat je rekening moet houden met het zoute water. Tuurlijk weet de schilder dat ook wel.

Als het een oud huis is zou ik kleuren gebruiken die ze vroeger ook gebruikten in jouw omgeving. Kun je vast wel wat over vinden, ergens.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 15 aug 2008 12:37

@liefie,
Je hebt heel mooi ouderwets rood.
Wij hebben ook een oud huis, wilde ook graag verf in ' oude stijl', toen zijn we op zoek gegaan in een kleurenwaaier speciaal voor oude huizen en toen kwamen we uit bij donker rood met soort geel.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 aug 2008 12:40

Ons huis is ook donkerblauw met creme, maar ik vind dat niet meer zo mooi. Ik vind het een beetje ouderwets.
De tuindeuren heb ik al meteen wit gedaan (net niet spierwit zeg maar), omdat het raam erboven ook wit is, i.p.v. creme.
Maar als ik opnieuw mag kiezen, dan ga ik voor alles wit. En dan de deurposten en raamposten lichtbruin ofzo. Vind ik veel moderner.

Maar wij hebben met onze beide buren allemaal donkerblauw en creme, dus dan ga je je zo afzonderen.

Ik vind alles creme dan vaak ook al weer veel mooier, rustiger.

Zo, mijn man gaat zo snel mogelijk de zolderramen erin zetten, dan kan ik aan de slag met de studeerkamer opruimen :shock: , het ene bureau naar boven. Dan de garage opruimen, en alles anders doen, want ik wil daar mijn bureau als naaitafel neerzetten. Het liefst wil ik daar dan meteen een kamer van laten maken, maar daar heeft mijn man geen tijd voor, voor ons kindje er is. Dus voorlopig maar even alles in 1 ruimte.
En dan de babykamer klaar maken. Heb er zin in :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 15 aug 2008 12:58

iets verder in de straat hebben ze het huis helemaal wit geschilderd en de luiken en kozijnen zwart staat echt super mooi!
Maar mijn man wil geen wit huis wordt zo snel lelijk (groene aanslag enz)
Ik ga vanavond de schilder bellen en eens kijken wat die allemaal te zeggen heeft en er is denk ik kans dat het schilderen pas begin volgend jaar kan omdat hij het zo druk heeft

Terug naar “Archief”