Moderator: Moderafo's
Vin schreef:Voor zover ik het begrijp zegt HereIam dat er geen uitverkiezing is en caprice van wel. Dat zou ik niet als aanvullend willen kwalificerenjoris schreef:He caprice, op zich heb je wel gelijk hoor lijkt mij. Jez egt ook niet dat heriam het helemaal fout heeft volgens mij. Je maakt een aanvullende opmerking.
Vin: Voor zover ik het begrijp zegt HereIam dat er geen uitverkiezing is
Dat bedoelde ikcaprice schreef:Ja, de uitverkiezing is er ook. Het is alleen niet onze zaak, maar de zaak van God.
In principe kan iedereen bekeerd worden. Iedereen die ook bekeerd wordt, is dus van eeuwigheid uitverkoren. Dat is van eeuwigheid vastgelegd!
HereIam schreef:Voor zover ik het begrijp zegt HereIam dat er geen uitverkiezing is
Ook Vin beter lezen. Natuurlijk bestaat er verkiezing! Ik ga geen Bijbelse termen ontkennen. Alleen wat is het? Na lange studie, kom ik door Bijbelse gegevens op andere conclusies (overigens sta ik daar alles behalve alleen in), dan de Calvinistische visie, die de uiverkiezing vaak als de kern neerzet. Ik geloof dat het Christus is, die voor een ieder toegankelijk is, door Zijn kruisdood mogelijk gemaakt voor een ieder; in Hem zijn we verkoren.
Lees als je (vooral) tijd hebt, goed de lappen tekst door en reageer dan pas inhoudelijk. Anders komt er veel discussie los, die elders ook al gevoerd wordt. Beetje zonde van dit topic. Het gaat mij er vooral om, dat mensen gaan zien dat de liefde en genade van Jezus, groter is dan we vaak denken.
Shalom forummers!
Dan lijk ook jij me verkeerd te begrijpen HereIam, ik heb er hier namelijk niets over gezegt (uitverkiezing of niet e.d.). Alleen maar dat jullie het niet met elkaar eens waren wat betreft de definitie van uitverkiezing. Het woord zelf komt trouwens maar sporadisch in de bijbel voor, maar dat terzijde.HereIam schreef:Vin: Voor zover ik het begrijp zegt HereIam dat er geen uitverkiezing is
Ook Vin beter lezen. Natuurlijk bestaat er verkiezing! Ik ga geen Bijbelse termen ontkennen. Alleen wat is het? Na lange studie, kom ik door Bijbelse gegevens op andere conclusies (overigens sta ik daar alles behalve alleen in), dan de Calvinistische visie, die de uiverkiezing vaak als de kern neerzet. Ik geloof dat het Christus is, die voor een ieder toegankelijk is, door Zijn kruisdood mogelijk gemaakt voor een ieder; in Hem zijn we verkoren.
Lees als je (vooral) tijd hebt, goed de lappen tekst door en reageer dan pas inhoudelijk. Anders komt er veel discussie los, die elders ook al gevoerd wordt. Beetje zonde van dit topic. Het gaat mij er vooral om, dat mensen gaan zien dat de liefde en genade van Jezus, groter is dan we vaak denken.
Shalom forummers!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten