Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 13 aug 2008 16:43

liefie schreef:pfff de naam marilyn enz is ineens weer helemaal in ik zat een kerkblaadje te kijken en kwam die naam al 4 keer tegen! En dat in 2 weken tijd dat er kindjes geboren zijn

Doet me denken aan Marilyn Manson en Monroe. :|

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 aug 2008 16:46

mirjan22 schreef:
liefje schreef:
trijntjejohanna schreef:nee ik wil nu een meisje :lol:

Madelyn, Mara-lyn,Marlous, Melanie, Melissa
en meer weet ik er niet :wink:jongensnamen bedenken is veel leuker :P

ik heb een meisjesnaam in mn hoofd... maar die heeft een letter teveel... :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2008 16:49

Hahaha, en toen kreeg je wel een jongen..... ;)

Mijn collega heeft een kindje gekregen. En dat kindje heet Levi. Dat vind k zooooo leuk! Maar helaas, mijn wederhelft niet. En als we zouden gaan vernoemen, dan heet het arme kind LPG, das zielig :)

Eigenlijk ging het vandaag werken supergoed. Op 1 moment van kokhalzen na ;) Dus ik denk toch dat het de goede kant op gaat.

En volgens mij voelde ik gister het kindje voor het eerst, wat gaaf is dat :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 13 aug 2008 17:24

Hihi...Kben nog lang niet getrouwd, maar stiekem hebben wij al wel 2 namen 8) Ghehe....Nu maar hopen dat er gen kindjes in de fam worden geboren met die namen :shock: :P
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2008 18:44

Hoe krijg je zo'n man dan zo vroeg al zover dattie over namen nadenkt? Mijn man kreunde even toen ik erover begon, toen ik een paar weken zwanger was. 'Onee he, nu kom ik er zeker niet meer onderuit?'
En kieskeurig, ongelooflijk! Mijn man dacht never na over dat soort dingen, en het liefst nog niet. Daarom ben ik blij dat we er uit zijn. Ik zag het zo voor me. Kind net geboren, man die het kind vasthoudt en zegt:' Ja, het is echt een...... (en dan een vreselijke naam). Maar dat heb ik gelukkig voorkomen ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 aug 2008 19:24

Wordt Marilyn dan op z'n Engels uitgesproken? Ik vind het vaak zo lelijk klinken als Nederlandse ouders hun kind een Engelse naam geven en het dan met een zwaar Nederlands accent uitspreken.

Levi is een leuke naam, maar doet me vaak denken aan gebakken lever en dat heeft zo'n vieze smaak.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 13 aug 2008 19:30

Mérilynn, zo heet onze oudste met d'r doopnaam! Vind het nog steeds een hele mooie naam. 'k Wist helemaal niet dat je die naam weer zo veel tegen kwam. Toendertijd waren wij volgens mij behoorlijk uniek! Mar dat komt denk ik ook omdat we het schrijven als Mérilynn en niet Marilyn ofzo. En we spreken het dan natuurlijk ook op zn Nederlands uit. Als jongensnaam vind ik Seth echt supergaaf! Wie weet, ooit nog eens ... :lol:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 aug 2008 19:32

Wij hebben hier ook al namen hoor. En manlief en ik hebben wat dat betreft aardig dezelfde smaak. En als ik zwanger word dan zien we wel of we ze nog leuk vinden.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 aug 2008 20:57

Lalage schreef:Wordt Marilyn dan op z'n Engels uitgesproken? Ik vind het vaak zo lelijk klinken als Nederlandse ouders hun kind een Engelse naam geven en het dan met een zwaar Nederlands accent uitspreken.

Levi is een leuke naam, maar doet me vaak denken aan gebakken lever en dat heeft zo'n vieze smaak.

nee gewoon op zijn nederlands :( klinkt niet super mooi vind ik. En die naam is nu echt helemaal in en dat vind ik zelf ook niet echt leuk. Ik heb liever beetje orginele naam.
Ik vind Levi helemaal niks moest ook gelijk aan lever denken haha

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2008 21:11

liefie schreef:
Lalage schreef:Wordt Marilyn dan op z'n Engels uitgesproken? Ik vind het vaak zo lelijk klinken als Nederlandse ouders hun kind een Engelse naam geven en het dan met een zwaar Nederlands accent uitspreken.

nee gewoon op zijn nederlands :( klinkt niet super mooi vind ik. En die naam is nu echt helemaal in en dat vind ik zelf ook niet echt leuk. Ik heb liever beetje orginele naam.
Ik vind Levi helemaal niks moest ook gelijk aan lever denken haha
haha dat heb ik ook met sommige namen: Wat dacht je van Katootje???? Moet ze weer naar de botermarkt?? haha :mrgreen:
Iemand bij ons in de gemeente heeft haar kind: Woltertje Wichertje Marie Sophie, de laatste twee zijn oke maar de eerste????? :shock: vast wel vernoemd maar toch..... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 aug 2008 21:12

We hebben nog gedacht aan Ger(e)a-Lyn(n) maar toen ik het opschreef vond ik het meteen vreselijk. Mn ma heet Gerrigje Martijntje en is vernoemd. Germa had ook nog gekund maar ik vind namen eindigend op een a weer vaak zo hard. Daarom heet Gerlinde ook geen Gerlinda.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2008 21:14

tis ook maar net hoe je vernoemd.... officieel vernoemen doe je toch met de doopnamen van je moeder, als je je moeder wil vernoemen? toch?

k moest eerst eens twee keer lezen.. dacht dat er worteltje stond.. ipv woltertje... :oops:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2008 21:16

paprikameisje2 schreef:k moest eerst eens twee keer lezen.. dacht dat er worteltje stond.. ipv woltertje... :oops:
dat dacht ik ook toen ik t kerkblad las :mrgreen:

lammetje!!! Hoe is het met jou ??? Laatste loodjes volgens mij!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2008 21:47

Catootje, dat vind ik nou weer geweldig! (maar ik hou ook enorm van Catootje van Jan, Jans en de kids)

Mijn moeder heet met haar doopnaam eerst haar eigen naam, en dan Louise, dat kan vaak overal wel achter. Maar ik zou dan haar eigen roepnaam er ook in willen. Pff, die doopnaam, daar ben ik nog niet helemaal uit. Anders worden het twee namen, en dat vind ik niet leuk.

Mijn man kwam ook op Michiel, maar die ken ik in volwassen vorm, en dat vond ik niet zo leuk, dus dacht ik: Micha. Maar dat vindt hij weer niks. Grrr...het is een ramp ;) Maar we zijn er uiteindelijk toch uitgekomen.
En ach, mijn zusje kreeg een naam die mijn vader eerst vreselijk vond, maar mijn moeder mocht de meisjesnamen verzinnen, en wilde dat pers‚. Nu heeft het kind zo, en past het helemaal bij haar, dus vindt mijn vader het ook supermooi. (tja, als mijn broertje geen Jelle had geheten had mijn kind zo geheten. Dat vind ik nog steeds de leukste jongensnaam die er is. Maarja, dat doen we maar niet.)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 aug 2008 21:48

Over namen gesproken... ik las pas ergens van mensen die hun kind Bensje Bonte hebben genoemd :shock:

Terug naar “Archief”