Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 aug 2008 13:54

hmm mijn jurk hangt inmiddels alweer een jaar en een paar maanden aan de kast. Zijn er mensen die hem gewoon zelf gewassen hebben in een emmertje ofzo? Ik heb niet zo'n zin in stomerij gedoe.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 aug 2008 14:08

Evelien: same here, ik hou ook niet van kant en glinsterdingetjes, gelukkig zijn er genoeg jurken die dat niet hebben hoor ;)

Esli: ik heb mijn jurk in het bad gewassen dat we toen hadden, alleen de rok en daar ging niet al het vuil uit. Nu hangt hij dus in de kast met aan de onderkant nog een beetje vuil. Jammer dan.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 aug 2008 14:24

ik doe sowieso ook alleen de rok, topje is niet echt vies geworden. Wij hebben alleen geen bad dus dat wordt dan een emmer denk ik. hmm ga ik denk maar proberen.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 13 aug 2008 14:24

Ik moet hem nog steeds laten schoonmaken... Hangt nu in de zak op zolder...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 13 aug 2008 14:32

Kheb toch maar een afspraak gemaakt...morgenochtend ga ik al een keer kijken! (niet bij Anastasi hoor) Kben benieuwd wat ik uiteindelijk mooi vind..vind zoveeel mooi! :oops:
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Koeitje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Koeitje » 13 aug 2008 14:38

Ik ken wel een paar mensen die de jurk gewoon zelf hebben gewassen. Dat bedacht ik me wat te laat, want heb hem zelf de week erna naar een stomerij gebracht. Maar goed, dan is 'ie ook echt weer helemaal fris en fruitig hé! En kan 'ie mooi schoon de zak in... tot hij bij een jubileum ofzo er weer uit mag :P

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 aug 2008 16:12

Daatje123 schreef:Ik moet hem nog steeds laten schoonmaken... Hangt nu in de zak op zolder...

Ben benieuwd naar jou jurk hebben wij die al eens mogen zien? :lol:

Ik heb op mijn trouwdag wijn over mijn jurk gehad en soep (door een bediende) En is mijn jurk op hun kosten gestoomd! Ziet er echt super mooi uit en echt heel veel geld kost het niet vond ik 75 euro en dan voor een jurk met mega veel kraaltjes.
Laatst gewijzigd door liefie op 13 aug 2008 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2008 16:13

ik wel... :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 aug 2008 16:13

jurken kijken is zo leuk :mrgreen:

Maar voor mezelf weet ik ook niet wat ik precies wil en aan de andere kant weet ik wel wat ik niet wil :lol:
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2008 16:35

Ik heb ook geen geld over voor mijn jurk laten stomen hoor. Daar begin ik niet aan.
Mijne is sowieso alleen in het ministukje sleep, aan de binnenkant zeg maar, een beetje zwart. Nouja, daar ga ik hem niet voor laten stomen, en ook niet in bad stoppen.
Hij staat nu op de paspop, maar ik denk dattie binnenkort naar de zolder verdwijnt. Eerst zei ik dat ik graag, als we een kindje zouden krijgen, in dat hoekje op de slaapkamer een wiegje wilde, maar nu wil het kindje helemaal niet op mijn eigen kamer. Dus blijft de paspop nog even staan. Tot ik hem echt zat ben, dan istie zo weer weg :)
En zeker alstie achter de schotten ligt maar dat kleine streepje zwart niet meer uit. Als eventuele dochters in de toekomst het ding nog eens aanwillen (of ikzelf natuurlijk ;) ) maakt dat beetje vuil niet zo uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 13 aug 2008 18:36

Hmm de emmer is te klein voor mn rok... Dat had ik natuurlijk eerder kunnen bedenken. Maar ik moet hem toch een keertje opruimen denk ik... dus misschien gaat ie ook gelijk de zak in, hij is ook niet echt vies geworden, dus dat kan misschien wel.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 13 aug 2008 19:34

Die van mij moet ook nog steeds schoon. Onderkant is vies en op m'n bovenstukje zit ook een vlekje. Ik denk dat ik 'm gewoon een keer in de wasmachine doe zonder centrifugeren. Het is gewoon gladde stof, bijna geen sleep en bovenstukje wat geborduurd dus kan volgens mij ook weinig fout gaan.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2008 21:15

en hoe lang bewaar je je jurk dan? Mijn moeder heeft m na 25 jaar zo de kliko ingegooid :shock: ik heb m te koop staan maar niemand wil m hebben. Maybe m'n tante om er een jurkje voor m'n nichtje te maken maar dat weet ze nog niet.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 13 aug 2008 21:51

De jurk van mijn vrouw is een jaar na de bruiloft verknipt tot de doopjurk van mijn kinderen.

En die hebben we nog steeds. Misschien later de kleinkinderen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 14 aug 2008 06:23

kwebbel schreef:en hoe lang bewaar je je jurk dan? Mijn moeder heeft m na 25 jaar zo de kliko ingegooid :shock: ik heb m te koop staan maar niemand wil m hebben. Maybe m'n tante om er een jurkje voor m'n nichtje te maken maar dat weet ze nog niet.....

Ik bewaar hem gewoon nu staat hij mooi op de overloop op een paspop en als ik hem ooit beu ben gaat hij in de hoes naar zolder. Weggooien kan ik echt niet want van de week heb ik eindelijk 2 corcages weggegooid van de bruiloft maar dat kon ik al bijna niet.
Terwijl ik anders helemaal geen moeite mee heb om iets in de kliko te gooien.

Terug naar “Archief”