Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 aug 2008 19:22

Precies. Nee, wij hebben ook geen vaatwasser, ik ben nog niet echt overtuigd van dat ding. Ja, als je een gezin van 10 personen hebt...oke.
Maar ik heb echt geen hekel aan afwassen hoor!
En dan heb je speciale tabletten nodig, en dan weer glansmiddel en dan kan die weer eens kapot gaan...
En hij STINKT. En je moet toch voorspoelen. En je moet hem uitruimen. En hij doet er 2 uur over. En dan mis je allerlei spullen.

Oja en je borden en glazen worden zo eng stroef. En soms proef je ook nog eens allerlei chemische smaakjes...brrr!

:mrgreen: Conclusie: doe mij maar lekker ouderwets afwassen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 aug 2008 19:33

vragen naar elkaars dag doen wij onder het eten :wink: en wij wassen gewoon af, scheelt me weer een kast aan opbergruimte :mrgreen:
heerlijk gewoon even saampies zijn, kletsen enzo, plagen :wink:
nee hoor! Mijn zwager heeft 4 kids intussen oke dan kan ik het voorstellen. Maar kinderen zullen ook moeten leren afwassen vind ik persoonlijk.
Wij hebben m niet, vind ik onzin en zonde, we zijn maar met z'n 2en!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 12 aug 2008 20:03

Wij gaan ook elke avond 'gezellig' aan de afwas...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 aug 2008 20:04

Nou leve de vaatwasser. Bij ons was ie kapot en we hebben ons maatje degelijk gemist. Gelukkig hebben we een nieuwe! En die 2 uur dat hij staat te horren, ligt Polletje naast haar man te knorren! En de vlg ochtend ruim ik dat ding uit..... en overdag altijd een lege (ahum) aanrecht!!

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 12 aug 2008 20:04

Wij hebben wel een vaatwasser, die draaien we om de dag, tegenwoordig doen we de pannen en dat soort dingen gewoon afwassen, scheelt veel ruimte in de vaatwasser en zo hoeft hij niet elke dag te draaien.
Dat van de glazen die stroef en dof worden heb ik gelukkig nog nooit gehad.
M'n wijnglazen e.d komen en prachtig blinkend uit :D
Alles was hij super goed schoon en hoef niks voor te spoelen en alles kan er in.
Hij doet er id een uurtje of 2 over.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 20:07

Idd, lang leve de vaatwasser :)
Wij spoelen niks voor (alleen etensresten in de prullenbak, verder niks, en alles wordt blinkend schoon).
Niks geen glansmiddel enzo, hij doet het perfect. Onze stinkt totaal niet, doet er nog geen uur over. We zijn maar samen, dus als onze ochtend en avond borden erin staan zijn dat er slechts 4, we hebben 8 kleine, 8 middelgrote en 8 hele grote. Dus niks tekort.
Wij hebben een speciale smalle, die precies in de keuken past, en dus amper een half kastje in beslag neemt.
Ik ben zelfs zo erg dat ik hem vol ruim, aanzet, en alles wat nog over is aan pannen er daarna weer in stop en weer laat draaien. Mijn man wast meestal de pannen even af.

Ik vind het een ideaal ding. Maar als ik hem van mijn ouders dan zie, die moeten idd alles voorspoelen, en nog goed ook. Dan vind ik het ding onzin, maar die van ons is prima :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2008 20:12

zooooo vandaag lekker niks gedaan dan alleen maar de was afgehaald.

Vanochtend gewerkt vanmiddag heerlijk geshopt en uit eten geweest met een vriendin. hmmm kom ik thuis is de afwas gedaan etc. Heeerlijk. :D

Morgenmiddag en vrijdagmiddag ga ik wel weer eens een keer (als ik zin heb) aan de gang.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 aug 2008 20:18

Ik heb de koelkast uitgebreid schoongemaakt, en de was in de machine gestopt en net nog even snel opgehangen. En natuurlijk gekookt. Dus ik heb mijn best weer gedaan.
Ik ga gewoon niet meer naar de zolder waar nog 3 bedden staan die eigenlijk afgehaald moeten worden. Maar daar heb ik nog geen zin in, dus ik steek mijn kop int zand en doe het wel een keer als er weer logees komen. :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 aug 2008 12:33

ik doen de rvs dingen uit mijn keuken met glassex en dan droogwrijven met een theedoek.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 14 aug 2008 18:43

ChupaChups schreef:Precies. Nee, wij hebben ook geen vaatwasser, ik ben nog niet echt overtuigd van dat ding. Ja, als je een gezin van 10 personen hebt...oke.
Maar ik heb echt geen hekel aan afwassen hoor!
En dan heb je speciale tabletten nodig, en dan weer glansmiddel en dan kan die weer eens kapot gaan...
En hij STINKT. En je moet toch voorspoelen. En je moet hem uitruimen. En hij doet er 2 uur over. En dan mis je allerlei spullen.

Oja en je borden en glazen worden zo eng stroef. En soms proef je ook nog eens allerlei chemische smaakjes...brrr!

:mrgreen: Conclusie: doe mij maar lekker ouderwets afwassen!

Juist als je een gezin van 10 personen hebt is een vaatwasser geen echte vooruitgang. De vaat gaat er never allemaal in van één maaltijd, dus je kan meerdere malen per dag dat ding in en uitruimen....Dan toch maar ff de vaat doen :P
Ik ben overigens wel blij dat we een vaatwasser hebben hoor 8)
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 16 aug 2008 17:19

zo gisteren het hele huishouden gedaan, vandaag lekker niks, behalve de afwas :wink:

vanavond op visite bij een excollega/vriend van m'n man, z'n relatie na 5 jaar is uitgegaan, saampies net een huis gekocht! Echt balen! :(
Gelukkig kunnen wij hem even met z'n huisje helpen :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 aug 2008 07:35

Hebben jullie ook wel eens dat het snoer van de stofzuiger vanzelf terugrolt, ook als je niet op die knop duwt? En zo ja, wat doe je eraan? Ik krijg er echt een punthoofd van af en toe :x

En nee, een nieuwe stofzuiger kopen is geen optie ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 09:39

Je zou aan het eind effe een knopie in het snoer kunnen leggen, dan kan die niet terug rollen. Want het is idd irritant ja.

Andere optie is natuurlijk gewoon niet meer zuigen :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 aug 2008 09:47

Een afwasmachine is slecht voor het milieu, want hij gebruikt veel meer water dan bij met de hand afwassen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 18 aug 2008 10:07

Lalage schreef:Een afwasmachine is slecht voor het milieu, want hij gebruikt veel meer water dan bij met de hand afwassen.

Dat is niet waar :wink:
Wij gebruiken de vaatwasser eens in de 2 á 3 dagen, als hij echt helemaal vol zit. Dan draait hij een programma waarbij 13 l. water gebruikt wordt. We spoelen maar een enkel dingetje voor, het meeste gaat er zo in. In mijn afwasteiltje gaat 8 l, maar als ik met de hand afwas heb ik minimaal 2 x 8 l. per dag nodig, het voorspoelen nog niet eens meegerekend.

Terug naar “Archief”