Christelijke Anekdotes

Om te kunnen posten in dit forum is lidmaatschap van een gebruikersgroep (leden Religie-fora) nodig.
Klik hier voor meer info en het aanvragen van postrecht

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 12 aug 2008 14:59

tante-tortel schreef:Bij ons was eens een DS boos op de jongelui op de gallerei dat hij uitriep: willen die gasten daar ook even opletten ik sta hier tenslotte niet voor jan met de korte achterl.l ! Hij bedoelde: achternaam.

Of de Ds die net voor de kerkdienst begint nog even snel naar de wc gaat en de preek achterop het toillet legt, en bij het doortrekken vergeet dat die er ligt. Preek in de wc en al grotendeels doorgetrokken.

Oeps, foutje :oops:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 aug 2008 16:55

refo schreef:
Race406 schreef:
Speedy schreef:
appelflap schreef:@meissie88, zoiets deed de dominee die wij gisteravond hadden ook. Je kon de laatste minuut voor de kerkenraad binnenkwam precies volgen wat hij zei in de consistorie.

Een andere dominee vergeet hem altijd uit te zetten na de dienst.

Hmm, ze hebben bij jullie dus nog niets geleerd van de draadloze microfoons :wink:

Terechte opmerking! Zet bij de koster een knop zodat hij de microfoon kan uitzetten.
Bij ons in de kerk gaat de microfoon automatisch uit als het orgel begint te spelen.
Voorkomt ook dat alles in de kerk wordt overstemd door een hard zingende predikant... 8)

Bij ons is er een systeem bedacht die er voor zorgt dat het luidste signaal wordt opgepikt. Er zijn drie microfoons: 1 bij de ds, 2 bij de voorlezer en 3 aan het plafond. Als de gemeente zingt is 3 aan de beurt, als de dominee spreekt 1. Die leveren meest geen probleem. De voorlezermicrofoon wel. Als we een beetje 'zachte' voorlezer hebben en de ds is verkouden, dan raad je al wie je hoort. Ook als de voorlezer wat de grote spaties in z;n tekst aanbrengt willen de zuchten van de ds nog wel eens doorgegeven worden.

Maar goed, we krijgen in nov een nwe kerk. Die kost ons een miljoen of 6-7. Dus d'r zal wel nagedacht zijn over een dure geluidsinstallatie.

En Gouda heeft al zulke mooie kerken, de grote St. Jan, de OK St. Jan, de Lutherse Kerk, enz. enz. enz.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

appelflap
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor appelflap » 12 aug 2008 18:38

Bij ons zit er ook een schakelaar bij de koster, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Baksteen

Hannah1984
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannah1984 » 16 jan 2009 18:26

Whaha, een wat verstrooide ds. was z'n preekschets vergeten; die lag nog in de auto. De dienst begon al vrij snel. Hij zei dus tegen een ouderling: 'Wilt u uit mijn auto misschien even m'n preekschets pakken.' Zeker hoor, daar ging de ouderling al, gewapend met de autosleutel. Hij opent de auto, en wil de schets pakken. Dan ziet hij tot zijn verbazing een krat vól met preekschetsen staan!! Ra ra.... welke zal het zijn?
Gilead.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 jan 2009 19:55

LOL als ik de ouderling was, had ik de hele doos mee genomen :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Re: Christelijke Anekdotes

Berichtdoor Optimatus » 28 mar 2009 19:00

Zondag 22 maart 2009, Oud-Katholieke parochie te Schoonhoven.

A.: Alja Tollefsen, pastoor
E.: Optimatus, organist
Credo = geloofsbelijdenis

(tijdens de dienst liet ik (als organist) de gezongen geloofsbelijdenis opnieuw inzetten, daar ik even niet oplette en de mist inging)

A.: Ik irriteer me eraan dat ik als pastoor vaak dingen via via moet vernemen.
E.: Nou, dan heb ik wel iets. Zou je het stil gebed tijdens de voorbeden iets langer kunnen maken, ik heb anders geen tijd voor het stil gebed.
A.: Dat is goed. Overigens, ik heb ook iets: wat zat jij te klooien met dat credo?
E.: Ehm...

Over directe voorgangers gesproken...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 27 mei 2009 15:06

Naast onze kerk zat vroeger een of andere meubelzaak. Daar hing vlak voor pasen vaak een spandoek met de tekst: 'ook geopend op 2e paasdag!'.
We hebben wel eens geopperd om een nog groter spandoek op de kerk te hangen :)
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

jans1
Kapitein
Kapitein

Re:

Berichtdoor jans1 » 11 jun 2009 18:09

LeChat schreef:@Raido: :lol:

Inderdaad, de koster bedient de knoppen. Hier is het wel eens voorgekomen dat de dominee de microfoon in de consistorie liet liggen, daar kan de koster dan natuurlijk weer niets aan doen... behalve dan snel daarheen draven om 'm te gaan halen. :wink:

Bij ons ligt ie altijd klaar op de preekstoel :)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 16 jun 2009 10:04

Vroeger werden de ouderen van onze gemeente met een busje opgehaald, toen deze eens kapot was, werden de ouderen met auto's opgehaald, een vrouwtje ging beslist niet mee, ging niet meet een auto op zondag :D
gr Samanthi

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 16 jun 2009 11:09

Ach, oude mensen zijn niet zo flexibel meer in hun denken he? :mrgreen:

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2009 12:29

Een vriend van mijn vader ging vroeger op zondag met de auto naar de kerk. Een gemeentelid van hem was daar fel op tegen. Dat kon niet, op zondag met de auto naar de kerk. Je moest principieel en consequent zijn.
Toen de zoon van dat gemeentelid eens zijn been had gebroken werd die vriend van mijn vader wel gebeld. "Jij gaat op zondag met de auto, kun je mijn zoon ophalen?"
](*,)
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 16 jun 2009 14:42

Race406 schreef:Een vriend van mijn vader ging vroeger op zondag met de auto naar de kerk. Een gemeentelid van hem was daar fel op tegen. Dat kon niet, op zondag met de auto naar de kerk. Je moest principieel en consequent zijn.
Toen de zoon van dat gemeentelid eens zijn been had gebroken werd die vriend van mijn vader wel gebeld. "Jij gaat op zondag met de auto, kun je mijn zoon ophalen?"
](*,)

tsja en met een rolstoel mag ook niet (want dat zijn ook vier wielen).... :-({|=

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2009 14:45

Evelien schreef:
Race406 schreef:Een vriend van mijn vader ging vroeger op zondag met de auto naar de kerk. Een gemeentelid van hem was daar fel op tegen. Dat kon niet, op zondag met de auto naar de kerk. Je moest principieel en consequent zijn.
](*,)

tsja en met een rolstoel mag ook niet (want dat zijn ook vier wielen).... :-({|=

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jun 2009 14:49

Onlangs een dominee gehoord tijdens een dienst waar een koor in meewerkte.
De dominee vroeg of we niet wilden klappen voor het koor. Dat mocht wel, maar dan moesten we ook voor hem klappen.
Hij heeft een donderend applaus gekregen.... :mrgreen:

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 17 jun 2009 06:55

Race406 schreef:Onlangs een dominee gehoord tijdens een dienst waar een koor in meewerkte.
De dominee vroeg of we niet wilden klappen voor het koor. Dat mocht wel, maar dan moesten we ook voor hem klappen.
Hij heeft een donderend applaus gekregen.... :mrgreen:

Hier hou ik wel van :D

Terug naar “[Religie] - Algemeen”