tante-tortel schreef:Misschien kun je nu eens antwoord geven op de vragen die aan je gesteld zijn
Als je mij bedoelt ? --- bij deze, dan ....
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
tante-tortel schreef:Misschien kun je nu eens antwoord geven op de vragen die aan je gesteld zijn
hamlap schreef:- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9).
In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.
Optimatus schreef:Dat hoeft niet zo te zijn. Hij kan ook als tweede, derde, vierde, enz. zoon in huis gehaald zijnhamlap schreef:- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9). In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.
In de ogen van een moslim is de Koran niet in tegenspraak met het Oude en Nieuwe Testament, maar een vervulling ervan. De gedachte is dat door God het Oude en Nieuwe Testament aan de mensen zijn gegeven, maar dat de mensen deze boeken gecoorumpeerd en vervalst hebben. Zie bijvoorbeeld Soera 3:71,78. Een aantal soera's leert dat Allah aan Mohammed de herzieningen van de bijbelverhalen heeft gezonden (soera 6:34, 4:82 en 10:65). Dit dan ter correctie van de 'vervalsingen' die de christenen hadden aangebracht. Lees en geef zelf je oordeel.
Hoi Nakdimon,
De Bijbel bevat woorden wat zou kunnen worden omschreven als "het woord van God" en bevat woorden wat kan worden omschreven als "woorden van een profeet van God'', zowel woorden van een (onbekende) geschiedschrijver waarvan het grootste deel van de Bijbel uit verslagen of oorgetuigen bestaat, of (onbekende) personen die opgeschreven hebben wat ze anderen hebben horen zeggen, te vergelijken met de hadith (overleveringen van profeet Mohammed) in de islam. http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadith
We lezen in soera 3:
2. Allah! Er is geen God, dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande.
3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.
Allah (swt) bevestigt dat Hij het Boek met de waarheid heeft nedergezonden, namelijk de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk. De Bijbel heeft helaas zijn originaliteit verloren, vandaar de menige tegenstrijdigheden.
82. Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt. (Koran 4)
Het Evangelie van heden is niet het Boek dat Jezus (*censuur*) had geopenbaard, maar slechts verslagen van getuigen over wat Jezus (*censuur*) deed en leerde.
De voorspelling van Mozes (*censuur*):
26 Neemt dit wetboek, en legt het aan de zijde van de ark des verbonds des HEEREN, uws Gods, dat het aldaar zij ten getuige tegen u.
27 Want ik ken uw wederspannigheid, en uw harden nek. Ziet, terwijl ik nog heden met ulieden leve, zijt gij wederspannig geweest tegen den HEERE; hoe veel te meer na mijn dood!
28 Vergadert tot mij al de oudsten uwer stammen, en uw ambtlieden; dat ik voor hun oren deze woorden spreke, en tegen hen den hemel en de aarde tot getuigen neme.
29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood ZEKERLIJK ZULT VERDERVEN, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door HET WERK UWER HANDEN tot toorn te verwekken.
Mozes (*censuur*) voorspelde dat na zijn dood zekerlijk het Wetboek verderven zou door de hand van de mens.
Allah (swt) zegt:
2. "Wee, daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en zeggen: "Dit is van Allah", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hen dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hen voor hetgeen zij verdienen." (Koran 2)
113. "En de Joden zeggen: 'De Christenen hebben geen ware grondslag' en de Christenen zeggen: 'De Joden hebben geen ware grondslag', hoewel zij beiden hetzelfde boek lezenHetzelfde zeggen degenen die geen kennis hebben maar Allah zal op De Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil. (Koran 2)
Nakdimon, om terug te komen naar jouw vraag of ik geloof in de woorden van Jezus (*censuur*) uit de Bijbel.
Antwoord: Ik geloof dat alle woorden van Jezus (*censuur*) in de Bijbel een aanleiding zouden moeten zijn om te geloven in de islam. Geen enkel woord van Jezus (*censuur*) is in tegenspraak met de heilige Koran.
We lezen in soera 3, waar Jezus (*censuur*) zei:
50. Ik kom tot u met een teken van uw Heer bevestigende wat vóór mij was, namelijk, de Torah en om u iets, van wat u was verboden toe te staan; vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.
51. Voorzeker, Allah is mijn Heer en uw Heer; aanbidt Hem daarom, dit is het rechte pad."
In Johannes 20 lezen we hetzelfde bericht:
17 maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.
Salaam.
- De vrouw van de Farao adopteerde Mozes (soera 28:9).
In Exodus 2:10 staat dat de dochter van Farao Mozes adopteerde, maar volgens de Koran was het zijn vrouw. Als de vrouw van de Farao Mozes had geadopteerd zou hij de zoon van Farao zelf geweest, en dus ook zijn troonopvolger.
- Saul voerde het leger van Gideon aan (soera 2:249)
In Richteren 7 is Gideon de aanvoerder van het leger van 300 mannen dat God had uitgekozen. In soera 2:249 is Saul de generaal van dit leger, hoewel hij toentertijd nog niet eens geboren was
- Maria maakt deel uit van de Drie-Eenheid (Soera 5:116)
In soera 5:116 staat dat de christenen 3 goden aanbidden: de Vader, de Moeder (Maria) en de Zoon (Jezus). Hier geeft de Koran een onjuiste voorstelling van de christelijke leer. Het orthodoxe christendom leert dat God, hoewel drie personen, één in wezen.
- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Iemand anders werd gekruisigd (Judas? Simon van Syrene?), maar Jezus zelf werd niet gekruisigd, aldus soera 4:157. Zie over de kruisiging van Jezus bijvoorbeeld ook Markus 15. Diverse getuigen waren er bij, zoals Jezus' leerling Johannes, en ik neem aan dat zij goed hebben gezien wat er precies gebeurd is.
Mijn conclusie is: Veel van wat de Koran leert is in directe tegenspraak met de Bijbel. Aangezien de islam leert dat de Bijbel gecorrumpeerd is, beschouwen moslims hun versies van de bijbelverhalen als de juiste. De vraag is dan: wat is nu betrouwbaar? Het zal je niet verbazen dat ik zeg dat ik geloof in de betrouwbaarheid van de Bijbel.
De heilige Koran is héél opmerkelijk niet in tegenspraak met de woorden van Jezus (*censuur*), maar wel voor een groot deel in tegenspraak met de leer van Paulus, die tientallen jaren na de dood van Jezus (*censuur*) leefde.
Heel opvallend is het feit dat Mozes (*censuur*) de verderving van het Wetboek had voorspelt in Deuteronomium 31: 29 Want ik weet, dat gij het na mijn dood zekerlijk zult verderven, en afwijken van den weg, dien ik u geboden heb; dan zal u dit kwaad in het laatste der dagen ontmoeten, wanneer gij zult gedaan hebben, dat kwaad is in de ogen des HEEREN, om Hem door het werk uwer handen tot toorn te verwekken.
Hoe kan Baësa Juda binnenvallen tien jaar na zijn dood?
De Leidse vertaling 1 Joh 5: 7,8: Want drie zijn de getuigen; de Geest, het water en het bloed; en die drie zijn eenstemmig. Vanwege onder andere het letterlijke ontbreken van het woord Drie-eenheid in de Bijbel zijn er diverse groeperingen (zoals de Jehovah's getuigen) die het begrip van een goddelijke drie-eenheid verwerpen.
Ik geloof dat alle woorden van Jezus (*censuur*) in de Bijbel een aanleiding zouden moeten zijn om te geloven in de islam. Geen enkel woord van Jezus (*censuur*) is in tegenspraak met de heilige Koran.
(...)
Wat heeft Jezus (*censuur*) gezegd in mathheüs 7:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt: Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders, Die in de hemelen is.
lailahaillallah schreef:Wikipedia, de vrije encyclopedie beschrijft het volgende:
In de 4e eeuw betwijfelde Johannes Chrysostomos en andere bisschoppen of dit boek in het Nieuwe Testament thuis hoorde, voornamelijk door de problemen die de interpretatie gaf en het gevaar van misbruik. De kerkvader Origenes ging hen voor, hij beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden. Christenen in Syrië verwierpen het ook omdat het montanisme zich op dit boek baseerde. Het werd uiteindelijk wel in de nieuwtestamentische canon opgenomen
lailahaillallah schreef:Zekere analytische interpretaties hebben geleid tot de aanname dat Openbaring niet over een christelijke visie op goed tegen kwaad spreekt, maar over het destijds als sekte aangemerkte Jodendom tegen het Romeinse Rijk
lailahaillallah schreef:de kerkvader Origenes beschouwde de Openbaring als een verzameling van wilde dromerijen, waaruit niemand wijs kan worden
lailahaillallah schreef:Ik ben van mening dat jij ten onrechte woorden in de mond legt van Jezus (*censuur*), terwijl het slechts een wilde droom was van Johannes, tijdens zijn afwezigheid van de reeële wereld. Waar in het Nieuwe Testament heeft Jezus (*censuur*) gezegd: "Ik ben de eerste en de laatste", terwijl hij "walking and talking" op aarde liep?
lailahaillallah schreef:De beschrijving van Jezus (*censuur*) door Johannes:
lailahaillallah schreef:Een ander voorbeeld van een wilde droom door Johannes:
Ik ben benieuwd naar de reactie.Hamlap schreef:- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Iemand anders werd gekruisigd (Judas? Simon van Syrene?), maar Jezus zelf werd niet gekruisigd, aldus soera 4:157. Zie over de kruisiging van Jezus bijvoorbeeld ook Markus 15. Diverse getuigen waren er bij, zoals Jezus' leerling Johannes, en ik neem aan dat zij goed hebben gezien wat er precies gebeurd is.
dalethvav schreef:@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt. Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen
@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt.
Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen.
Vrede zij met u allen,
In 2 Samuël 24 staat het volgende:
1 En de toorn des HEEREN voer voort te ontsteken tegen Israël; en Hij porde David aan tegen henlieden, zeggende: Ga, tel Israël en Juda.
Vergelijk nu de bovenstaande verzen met de onderstaande verzen:
In Kronieken 21 staat het volgende:
1 Toen stond de satan op tegen Israël, en hij porde David aan, dat hij Israël telde.
In géén enkel religie is de duivel een synoniem van God en daarom is mijn vraag wie David (*censuur*) werkelijk aan porde. De duivel of God?
Ben je van plan die vraag op elk christelijk forum te vragen? Elk antwoord van Christelijke zijde vind jij niet afdoende omdat jij al bepaald hebt dat het niet mogelijk is.lailahaillallah schreef:Hoe heeft de Almachtige God de bron kunnen zijn van deze tegenstrijdige "inspiraties"?
Maar helaas lang niet alle.lailahaillallah schreef:Vrede zij met u allen,Hero schreef:dalethvav schreef:@ lailahaillallah
Ik denk dat het de discussie te goed komt als je eerst de nog openstaande vragen beantwoord alvorens je nieuwe vragen opwerpt.
Het lijkt er nu op dat je het niet hebben van een antwoord probeert te camoufleren door over iets nieuws te beginnen.
Ik denk dat het de discussie te goed komt als ik nu de recht heb om één vraag te stellen na diverse vragen te hebben beantwoord. Ik ben niet vergeten dat ik actief ben als enige op een christelijk forum tussen een groep met christenen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik open sta in elk onderwerp over de islam en christendom en als dienaar van Allah (swt) ben ik absoluut niet van plan om vragen te ontwijken. Het lijkt mijn integendeel een goede gelegenheid om misverstanden over de islam en christendom aan u voor te leggen en daarover gezamelijk te discussiëren.
Henkie schreef:[url=http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1583186#1583186]Het is hier een discussieforum. Alleen vragen oproepen en reacties niet
beantwoorden is niet de bedoeling.[/url]
Ik ben benieuwd naar de reactie.Hamlap schreef:- Jezus is niet gekruisigd (Soera 4:157)
Hamlap schreef:[url=http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=1589474#1589474]Nu ook weer een leuke opdrachtje voor jou:
- waarom moet iedere moslim 5x per dag bidden, terwijl de Koran maar
3x voorschrijft? Zie Soera 24:58. Komt dat omdat de Soennah aangeeft
dat je toch 5x moet bidden? En als de Koran dan zo heilig is, waarom
volgen moslims dan toch niet de Koran en bidden ze 3x per dag in plaats
van 5x per dag?
Ik noem dit voorbeeldje om duidelijk te maken dat de Islam voor
essentiele beginselen, zoals het gebed, niet voldoende heeft aan de
Koran. Het islamitische geloof is gebaseerd op Koran én de tradities. In
hoeverre ben je bereid ook van die geschriften verantwoording af te
leggen? [/url]
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten