Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 11 aug 2008 13:25

@ L'etre: ik poets mijn rvs broodrooster en fluitketel met zo'n baby billendoekje. Ik vind het goed werken...misschien het proberen waard.
Ik ben vandaag lui. Heb tot nu toe alleen nog maar was opgehangen maar ga straks nog even stofzuigen, wc en badkamer schoonmaken en afwassen. Michael en ik zijn op pad geweest voor een cadeau voor z'n papa die DV volgende week dinsdag jarig hoopt te zijn....ik heb nog niets!!!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 aug 2008 13:51

LauraC schreef:@ L'etre: ik poets mijn rvs broodrooster en fluitketel met zo'n baby billendoekje. Ik vind het goed werken...misschien het proberen waard.
Ik ben vandaag lui. Heb tot nu toe alleen nog maar was opgehangen maar ga straks nog even stofzuigen, wc en badkamer schoonmaken en afwassen. Michael en ik zijn op pad geweest voor een cadeau voor z'n papa die DV volgende week dinsdag jarig hoopt te zijn....ik heb nog niets!!!

Mijn man is woensdag jarig... ik heb een all-in-one printer gekocht voor 'm. Misschien een idee, heeft 'tie verlangens?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2008 13:54

Daphne schreef:Oké, ja, het is echt een mooie tekst. :)
idd :wink: heb er een dooptegeltje van gemaakt met de ouders en doopkind. Nou ja... tegeltje.... meer iets van een foto weg :D (da's mijn hobby :) )
zucht.. nu alleen badkamer nog, een paar tegeltjes, achter het wasmachine en droger even doen want daar ligt ook een berg *kuch*, dweilen en dan houd ik het voor gezien! Vrijdag weer een uitgebreide poetsbeurt.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Doortje84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Doortje84 » 11 aug 2008 14:55

He, met zo'n babydoekje is wel een goed idee, ik heb een zo'n oven en daar zitten van die vlekken op, die er met aluminiumpoets niet afgaan. Ga het echt proberen :lol:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 11 aug 2008 18:03

@Alle goede tips, ik heb nu Cif keukenreiniger (spuit, niet het schuurmiddel :wink: ), daarmee spuit ik het in, dan ga ik en met een nat sponsje over, afnemen met keukenpapier, nog eens met een nat sponsje, nog een keer afnemen, dan met een vochtig sponsje (Ik wil niet dat er sop op mijn theedoek komt :oops: ) en dan kan ik nog eens uitgebreid gaan poetsen met die theedoek maar ik blijf vlekken zien!

Die tip van die babydoekjes ga ik zeker wel proberen :D Alleen zit er enorm hardnekkig vuil op de afzuigkap en dat ga ik er niet af krijgen denk... Brillo kan ik niet vinden in de winkel.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 aug 2008 21:14

Bij de Wibra heb je ook een fles Dasty, dat is speciaal tegen vet. Als je er een klein beetje opspuit, dan met een natte doek erover, dan is al het vet eraf.
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2008 22:01

geen idee of mijn spul van rvs is, maar ik doe de afzuigkap en het gasfornhuis altijd met een spuitfles ontvetter. En dan gewoon weer afnemen met een natte vaatdoen ofzo. Ruikt lekker, en alles wordt superschoon. Ik doe er ook de tegeltjes achter het gasding mee enzo. Ideaal. Misschien helpt dat ook wel.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 aug 2008 06:54

Daphne schreef:Bij de Wibra heb je ook een fles Dasty, dat is speciaal tegen vet. Als je er een klein beetje opspuit, dan met een natte doek erover, dan is al het vet eraf.

klopt maar daar blijft een hele vette laag achter.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 aug 2008 14:43

Als je het een paar keer goed nadoet met een natte doek gaat het wel. Of gewoon een paar druppeltjes oplossen in een paar liter water, dan heb je minder last van strepen.
Jouw oplossing met allesreiniger en met een theedoek nadoen vind ik zelf nog het beste werken.
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 12 aug 2008 14:54

Ik doe het met cillit bang -ontvetter- Werkt supergoed!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 aug 2008 15:22

Zo, huisje is weer aan kant. Schone lakens op de bedden, twee wassen gedraaid, gestoft, gezogen.....kan ik nu wat leuks gaan doen!

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 aug 2008 17:29

(....en ik gebruik gewoon het sopje van de afwas :D )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 aug 2008 17:34

ChupaChups schreef:(....en ik gebruik gewoon het sopje van de afwas :D )

Ja, dat werkt bij mij ook wel aardig in het dagelijks leven.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 12 aug 2008 17:39

Ja, vind ik ook, hoor.
Alleen, de meesten zullen ondertussen wel een vaatwasser hebben...?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2008 18:35

Neehoor, dat kost je een heel keukenkastje. Wij wassen gewoon met de handen af, gaat prima en een goed moment om even aan elkaar te vragen hoe je dag was enzo.

Terug naar “Archief”