Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 11 aug 2008 08:46

Ik wilde laatst 's avonds het gebit van één van onze bewoners uit doen, en ze gaf me me een dreun tegen m'n ribben :? Heb er nu nog last van! Bij haar wasd het, denk ik, een kwestie van zelfverdediging...Maar wij hebben ook bewoners die je 'zomaar' gaan lopen slaan, stompen, etc. Ik ken ze onderhand goed genoeg om het aan te zien komen, maar soms kan je ze gewoon niet ontwijken!
Ik draai me dan om, tel ff tot 10 en probeer vrolijk verder te gaan, maar soms dan ben je al pissig, en dan gaat ook nog iemand je lopen slaan....Verpest m'n hum nogal :roll: 't Is dan wel PG...maar toch...kokmen jullie dit ook wel 's tegen op de PG?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 08:55

Ja, 1 bewoner heeft als tik aan jou te zitten en dan ook op de plekken waar je het echt niet wilt.
's ochtends negeren we het zoveel mogelijk, verder op de dag gaan we bij hem weg zonder er op te reageren. Je kan dan zelf even op adem komen en daarna weer neutraal bij hem binnen komen. Je pakt dan ook gelijk de draad weer op waar je was gebleven.
Juist dat even weggaan (een minuut of soms 2) is gewoon voor jezelf goed om dan niet op een verkeerde manier er op te reageren en ook om even tot 10 te kunnen tellen.

@missF: die geluiden komen mij heel bekend voor ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 11 aug 2008 11:03

ik snap het ook niet echt, gelukkig heb ik nog tot 1 september totdat mijn collega weggaat, zij is echt superwijs :D dus ik kan nog ff snel langs :wink:
en anders kaart ik wel ff een cursus loonstrijkje begrijpen aan bij de teamleider want............... :?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2008 14:46

Haha, het is in elke zorg zo he? Mijn collega moest afgelopen week al 6 extra diensten draaien, nu vroeg ze of ik a.s. dinsdag en zondag wilde. Nou, nee. Ik werk al veel te veel, ik ben bang dat ik het niet trek. Maarja, als ik niet kom, moet zij het weer doen. Dat vind ik vervelend, want zij zegt toch geen nee. Dus kan ik het eigenlijk ook niet, ter bescherming van haar. Dinsag doe ik echt niet, maar zondag ga ik maar. Weer een 5 dagen werkweek. Grr...
Ik had berekend dat ik, als ik alle verlof op mag nemen wat mogelijk is in NL (ook mijn extra uren idd eraan vast) dat ik 50 weken weg ben. Hmm...als dit gezeur zo blijft ga ik het misschien maar proberen, ben ik er even vanaf ;) (nee, dat lijkt me wel erg extreem lang eigenlijk)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 15:16

Je kan in ieder geval zwangerschapsverlof nemen voor zolang. Als je dan op een gegeven moment wel weer zin hebt om te gaan werken, dan meld je toch dat je eerder terug komt? Zullen ze dan vast niet erg vinden ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 aug 2008 15:22

Nouja, er moet toch iemand voor aangenomen worden (dat lukt idd toch niet, want er staan nu op de instelling al 4 vacatures open voor vaste groepsleiding). Maar ouderschapsverlof is onbetaald. Dus die 10 weken + hopelijk 3 of 4 weken van die overuren zijn wel betaald. Dan nog 4 die we van onze CAO extra krijgen, ook onbetaald.
Dat onbetaalde maakt mij niet zo veel uit, mijn man werkt gewoon door, maar dat moet ik wel allemaal van tevoren aangeven.

Nouja, zo worstelen we verder in de zorg :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 11 aug 2008 20:38

pfff heftig dagje gehad :lol:
Vanmorgen had ik net mijn 2de client klaar en ik steek buiten mijn sleutel in mijn slot en wil hem open draaien en dat gaat niet was mijn sleutel afgebroken in mijn schortzak :shock:
Gelukkig ben ik lid van de anwb maar dat kon wel een uur duren voor ze er waren want ik zat in een uithoek van nederland dus ik de fiets van die client gepakt en als een gek 3 clienten in dat zelfde dorp gaan helpen (fiets was echt heel klein en had een lekke band) zag er echt vreemd uit zag ik in de ruiten haha. Gelukkig kennen ze mij daar voor de rest niet :lol:.
Die lieve man van de anwb heeft mij heel netjes weer aan het rijden gekregen ik kan nu zelfs zonder sleutel in mijn auto rijden :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 11 aug 2008 21:01

Gelukkig maar dat je een fiets kon lenen, anders zat je wel te kijken!

Vanavond een redelijk rustig avondje gehad op m'n werk, zelfs wat extra dingen gedaan, dus ik voel me nu helemaal voldaan.
Morgen een dagdienst van 7 tot 3, dan moet ik een nieuwe invalkracht inwerken. Eerste keer, dat ik iemand in moet werken. Schijnt een leuke meid te zijn, dus ik ben benieuwd! Wordt vast wel gezellig. :)
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 22:19

ik heb ook een opzich rustig dienstje gehad vandaag.
Vanmmiddag wel even ruzie met de dagbesteding. Een bewoner is nogal erg onrustig tijdens het gym uurtje en ze vroeg wat te doen. Dus ik geef adviezen, krijg ik als antwoord: dat gaan wij niet doen.
Dan denk ik: waarom vraag je dan om adviezen???
Nogmaals er is op aan gedrongen dat het voor hem echt belangrijk is dat het zo gedaan wordt, want...
Zegt ze: dan moet jij maar met de sportcollega's contact openemen om ze dat uit te leggen.
Dat dacht ik dus even niet! Dat valt onder dagbesteding en zij is er dan bij dus zij mag dat mooi aan ze door geven. Wil ze niet en nou gaat ze het met haar coordinator opnemen. Prima, de mijne staat in ieder geval toch helemaal achter mij :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 aug 2008 17:01

Vandaag weer mijn eerste gewone dagdienst. En het was helemaal heerlijk! Ik werkte alleen, het is opvangweek. Er waren maar drie jongeren, die zichzelfprima konden vermaken.
Het bijkletsen met collega's is echt heerlijk. En aan alle regelzaken was al weken niks gedaan. Daarom ben ik maar aan de slag gegaan en iets van 40 mailtjes weggewerkt, allemaal formulieren aangevuld, alles netjes gemaakt. heerlijk! Ik kan er gewoon weer tegenaan.

Op de groep naast ons is de bezetting nog meer ramp dan bij ons, daar hebben ze door ziekte, 1 vacature en 1 collega die op vakantie is, nog maar 3 mensen over. En daar is niet eens 1 dag mee in te vullen. Pfff,wat een ramp. We hebben 3 teamleiders, 1 van 2 groepen, nog 1 van de 2 andere groepen en 1 van de polikliniek. Die weet niks van onze jongeren enzo. Maar alleen die laatste was aanwezig, en die wist het ook niet op te lossen. Dus wordt lekker vervelend.
Op onze groep gaat het ook niet lukken volgende week. Nouja, ik ga iig niet alleen werken als de hele groep er is. (liefst nu al niet, je weet maar nooit). Ik vind het te onveilig. Dus ze zoeken het maar uit, ik heb besloten me er niet druk om te maken en gewoon mijn diensten te draaien, geen diensten meer aan te nemen, en gewoon vrolijk de groep draaien. Dan komt het wel goed :)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 aug 2008 18:48

Vandaag een geweldig dagje gehad op m'n werk :D
Het was enorm druk..maar er waren allerlei dingen die het gewon super maakten...
Eerst kom 'k vanmorgen bij 'n bewoner; 'ha meisje...Je bent er weer! Je bent 4 weken hier niet geweest! Heb je gewoon gemist!' Later, als ze aangekleed en wel in dr rolstoel zit, pakt ze m'n hand, geeft er een kus op, en ze kijkt me aan (ondertussen stond een collega in de deur-opening), zegt ze; ow meisje...je bent het zonnetje in m'n leven! Je straalt zo! Je heb altijd plezier in je werk! (..) ik hou van je! Echt waar! Je betn me echt dierbaar...
*slik* ehh...tja... hoe reageer je dan!
Was echt zó lief!
En verder liep het gewoon lekker, ondanks dat het druk was, super :D

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 13 aug 2008 20:42

Vandaag weer lekker op m'n ouwe afdeling gewerkt een hele dag.. heerlijk!!! :D
Collega en ik halen vrouw uit bed (93 jaar, slechtziend, slechthorend, kan niet lopen)
Ik buk voorover toen ze in de rolstoel zat om haar gehoorapparaat in te doen. Begint ze te lachen, en steeds harder te lachen!!
IK: "Zit u mij nou soms uit te lachen?"
Bewoner: "Ja!!"
Ik: "Waarom dan? Ben ik zo lelijk dan?"
Bewoner: (schudt haar hoofd) "Nee, ik zie je tieten!!"
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
we hebben dubbel gelegen!!!!!!!!!! :mrgreen:
Achteraf geeft collega haar in een tuitbeker wat drinken, en de bewoner kijkt naar mij, ik wijs naar m'n hoofd (zo die is gek!!) en de bewoner lachen joh!! EN de collega maar gissen: wat doet zij nou??? :mrgreen: :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 14 aug 2008 09:14

:mrgreen:

Kom net uit de 'slaapdienst' (16-9 uur). Groot probleem op m'n werk: één collega heeft erg last van bekkeninstabiliteit. Ze had zich voor 75% ziek gemeld. Gister heeft ze gewerkt, maar het ging echt niet, ze verging zowat van de pijn. Nu heeft ze zich volledig ziek gemeld. En toen werden we vanmorgen gebeld door de moeder van een invalkracht (een studente), dat die invalkracht voorlopig ook niet meer komt, ze zit er helemaal doorheen en trekt het absoluut niet meer.
Tja, hoe we nu alle diensten gaan oplossen nu er ook nog 4 met vakantie zijn en een collega en ik volgende week ook weg zijn??? Géén idee! Bijna niet te doen! We werken ons al overhoop (heb nu 5 diensten gehad, morgen vrij en dan weer 4 diensten...), dus ik kan echt niet extra, want dan heb ik er 10 achter elkaar en dat mag ook niet van het roosterbureau. Het wordt supermoeilijk! :cry:
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 aug 2008 09:21

Ja hier ook.. alles en iedereen meldt zich (opnieuw) ziek en dat is echt gewoon niet leuk meer. Van de 11 heb ik er nu 9 gewerkt.... blij dat ik morgen eindelijk vrij ben!!!!!

Sterkte Daphne!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 14 aug 2008 10:21

En alle zorgvragers lijden eronder. Dat vind ik nog het ergst.
Gister zat ik met een collega van de andere groep in hun kantoor het rooster te regelen, komt er een meisje binnen. 'Zo, lukt het een beetje? Ik vind het zo rot voor jullie dat jullie zo druk zijn enzo, en dat er zo weinig personeel is. Maar ik zal mijn best doen om heel rustig te zijn hoor.'
Dat vind ik echt zielig! Want dat is het gevolg, iedereen gedraagt zich wel perfect, maar er wordt totaal niet behandeld of geobserveerd. Beetje frustrerend soms.

Terug naar “Archief”