Adoptie door homostellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Adoptie door homostellen

Berichtdoor Optimatus » 09 aug 2008 11:45

Ik ben geen uitgesproken tegenstander van homofielen die samen door het leven willen gaan, maar ik ben tegen het adopteren en in huis nemen van kinderen door dergelijke stellen.

Het is beter voor een kind bij beide natuurlijke ouders op te groeien, bij papa en mama. Erstens, wat het Paprikameisje in het adoptietopic al schreef, is de binding met beide ouders erg belangrijk voor kinderen. Zweitens is het niet goed als er meteen al een gebroken gezinssituatie voor het kind onstaat - kinderen hebben recht op beide natuurlijke ouders, niet alleen voor de binding, doch ook voor de stabiliteit. En drittens kunnen er allerhande complicaties zowel in juridische als in relationele sfeer ontstaan - er zijn immers minimaal drie, soms wel vier mensen in het spel.

Los daarvan, je zou maar geadopteerd worden door Gordon. Dat gun je je erste vijand niet.

Dit moet je kinderen niet aandoen. Het valt dan ook te hopen dat deze fout in de wetgeving snel wordt gerepareerd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 aug 2008 11:52

Even los van de vraag, of het wenselijk is dat homo-paren adopteren, is het natuurlijk zowel bij een hetero-stel als bij een homo-stel zo, dat een kind niet meer bij zijn natuurlijk ouders opgroeit. Dus het opgroeien bij natuurlijke ouders lijkt me geen goed argument in deze discussie, want dat is hoe dan ook niet het geval bij adoptie.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 09 aug 2008 17:01

Vaak kijkt men ook naar dit onderwerp met een cultuur gebonden blik. Hier in het westen is wordt meestal de man/vrouw situatie als (ideale)maatstaf genomen. Terwijl daarin tegen het in andere culturen weer heel gewoon is dat bv kinderen door oom/tante, opa/oma worden opgevoed.

Zelf ben ik niet direct een voorstander van adoptie door homostellen, toch wil ik het niet uit de weg gaan. Ik zou liever een kindje geplaatst zien bij bv een homo/lesbisch koppel wat zich in alle liefde zich over een kind(je) ontfermt, dan dat bv het zelfde kind(je) moet leven in een omgeving waar geen liefde is of gewoon weg geen geld om het kind(je te onderhouden.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2008 17:22

Heb je weleens die NCRV-documentaire gezien van twee mannen die een hele rits pleegkinderen/adoptiekinderen hadden? Dat maakt dat ik niet automatisch tegen ben... hoe die mannen met hun kinden omgingen, geweldig!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2008 17:33

Toch vind ik het vreemd dat als je voor het huwelijk van homo's bent waarmee je ze gelijkwaardig vind als man en vrouw. Dat er dan toch beperkingen moeten gelden. Wel trouwen maar geen kinderen adopteren.
Kijk dat snap ik niet.
Want voor mij zou dat dan weer niets uit maken.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 aug 2008 17:41

Nou dat verschil vind ik wel groot. Bij het homohuwelijk heb je te maken met twee volwassen mensen die zelf heel goed weten hoe ze hun leven willen leven. Met het adopteren komen er kinderen in het spel die nog niet zo goed weten wat ze willen. Ik ben ook niet echt voorstander van het adopteren van kinderen door een homostel. Al geloof ik dat het ook heel goed kan gaan.

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 10 aug 2008 13:29

Ik ben tegen adoptie door homostellen omdat ik vind dat een kind een vader en een moeder moet hebben. Als dat niet nodig was voor de vorming konden kinderen wel zonder man of vrouw (zaadcellen of eicellen) nodig te hebben onstaan. En ik ben net zo goed tegen adoptie door homostellen als bewust alleenstaande moeders (zwanger raken omdat je een kind wil en je biologische klok aan het tikken is), dat vind ik zelfs nog een stapje erger. Dus, ik heb geen last van homohaat of iets, ik vind het gewoon geen natuurlijke situatie.

Overigens is Gordon misschien wel een hele goede opvoeder :wink:

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 10 aug 2008 14:12

Ik ben tegen de adoptie van kinderen door homostellen, zolang er voldoende heterostellen 'voorradig' zijn.

Kinderen zijn geen speeltjes voor je eigen plezier. Daarvoor kun je een huisdier nemen. Natuurlijk kunnen kindern best leuk opgevoed worden door twee vaders of twee moeders en naturlijk zijn er voorbeelden te over van heterostellen die als opvoeder de mist in gaan.

Als ej als homostel zo graag wat voor kinderen wilt doen, zijn er voldoende andere opties .

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 11 aug 2008 07:56

Denkertje21 schreef:Ik ben tegen de adoptie van kinderen door homostellen, zolang er voldoende heterostellen 'voorradig' zijn.

Kinderen zijn geen speeltjes voor je eigen plezier. Daarvoor kun je een huisdier nemen. Natuurlijk kunnen kindern best leuk opgevoed worden door twee vaders of twee moeders en naturlijk zijn er voorbeelden te over van heterostellen die als opvoeder de mist in gaan.

Als ej als homostel zo graag wat voor kinderen wilt doen, zijn er voldoende andere opties .

Juffrouw worden :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 11 aug 2008 09:00

Ik ken een stel (2 vrouwen) die een zoontje hebben, maar je merkt toch dat hij een mannelijk persoon mist.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 11 aug 2008 19:09

Ik weet van een pleegkindje dat nu bij een homostel zit...dat kind is een paar maandjes oud...Nee, ik vind dat echt niet goed!!!
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 aug 2008 19:10

En waarom niet?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 08:02

Je vind dat twee mensen van hetzelfde geslacht zich wel als man en vrouw mogen gedragen, dus mogen trouwen. Waarom zouden zij zich dan ook niet als man en vrouw mogen gedragen door kinderen te adopteren? Of door pleegzorg?
Waar staat dat kinderen een vader en moeder nodig hebben?
Hoeveel kinderen worden er niet opgevoed door alleen een moeder of vader?
Waarom zou de norm : vader EN moeder moeten zijn?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 aug 2008 08:24

tante-tortel: Omdat het goed is van beide geslachten een rolmodel te hebben, maar dat weet jij zelf ook heel goed en je zit hier gewoon vervelend te doen.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 12 aug 2008 08:41

Lalage schreef:tante-tortel: Omdat het goed is van beide geslachten een rolmodel te hebben, maar dat weet jij zelf ook heel goed en je zit hier gewoon vervelend te doen.

Goed dat jij het weet wat ik zit te doen!
Maar dus niet, waarom en wie bepaald dat eigenlijk?
Een rolmodel van beide geslachten? Hoe moet dat dan met al die alleenstaande ouder gezinnen?

Terug naar “Archief”