Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 aug 2008 09:14

@lammetje: Ik zag je naam in dit topic staan, dus ik denk gelijk: Lammetje is bevallen :)
Maar goed, nog eventjes wachten dus, ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 aug 2008 10:10

gempa schreef:ik probeer wel een beetje dicht bijelkaar te blijven de doop en de roepnaam, het is zo vreemd als het kind johanna frederieka heet en we noemen haar lisa of zo

haha ja dat is bizar he, in het kerkboekje van mijn schoonouders zag ik dat bij heel veel kinderen.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 09 aug 2008 10:41

jah bij vernoemen moet je soms wel heel goed oppassen voor gezeur.
Wij hebben bij mn jongste zusje een heel gezeur gehad. Ze was namelijk naar een oudtante van me vernoemd die kinderloos zijn en bij de jongste 3 kids op verjaardag kwamen (dus dat vonden mn ouders wel leuk voor haar en omdat verder toch al iedereen vernoemd was) maar mn oma was er helemaal vanuit gegaan dat zij vernoemd zou worden en dat terwijl mijn broer al naar haar vernoemd was,maarjah dat was niet volledig volgens haar omdat dat een jongen vernoemd naar meisje.
Dus ze was diep teleurgesteld en vervolgens ook een heel gezeur om gehad :x Lang geduurd voor ze weer gewoon deden en mn zusje weer accepteerden.
:|
En zoiets vind ik zow belanchelijk stom. arme kind. Dan denk ik weleens van vernoemen?? nee
Ik zou zelf denk alleen de ouders vernoemen

Zelf zijn we vaak gewoon letterlijk vernoemd op 1 broertje en zusje na. Wat vroeger heel veel werd gedaan, wat er ook voor zorgt dat ik 4 nichten heb die net zo heten als mij. En dat zou ik nu echt niet meer willen.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 aug 2008 10:54

het is zo vreemd als het kind johanna frederieka heet en we noemen haar lisa of zo

Ja, zo ken ik er ook een. Op het geboortekaartje stond: God gaf ons Pieter Daniel, wij noemen hem Rene.
Dat is ook een beetje zoeken naar de link, maar het leukste vond ik de woordkeuze:
God gaf ons dan wel een Pieter Daniel, maar wij vinden Rene mooier dus noemen we hem zo ;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 09 aug 2008 11:04

Hier had ik trouwens pas ook weer iets raars. Er kwam een vrouw bij die wat informatie wilde over begeleiding. Ze is zwanger van haar tweede kindje en heeft wat (medische) problemen.
Het gekste wat ze vertelde was dat ze bij de eerste Rh+ was en nu bij de tweede ineens negatief. Raar natuurlijk, dus ik heb gezegd dat ze de bloedonderzoeken nog een keer over moest doen bij een ander laboratorium, ik dacht dat er wel een fout zou zijn gemaakt. Na de tweede keer onderzoeken blijkt ze toch echt negatief te zijn en haar man is positief. We hebben zelfs het dossier uit het ziekenhuis bekeken van de eerste zwangerschap en daar staat echt dat ze pos. is.
Stom natuurlijk, ze heeft na de eerste bevalling helemaal geen behandeling met Rhesusantistoffen gehad, terwijl ze uiteindelijk toch negatief bleek te zijn en het dus wel eens helemaal mis kon gaan met deze zwangerschap...

We hebben nog best heen een en ander in te halen op medisch gebied hier... :?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 aug 2008 11:05

Daarom gaan wij dus nu ook niet meer vernoemen als het een meisje is. Als we nu de ene zus nemen 'verwacht' de ander de volgende keer en laat ik nu net die namen afschuwelijk lelijk vinden :) en als we haar dan overslaan krijgen we straks gezeur, nee hoor, hebben vorige keer de beide oma's vernoemd, bij een jongen wordt dat dus de beide opa's maar meer niet.

Bij Pieter Daniel kun je makkelijk Pieter Daniel Rene ervan maken... maargoed moeten ze zelf weten :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 aug 2008 13:08

Het gaat opschieten met de bevalling, Lammetje!
Succes, sterkte, enz. :wink:
Afbeelding

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2008 17:29

Ik kreeg pas een kaartje van een neef en een nicht die een zoon hebben gekregen. Zij hebben hem genoemd: Roan Johannes.
Niks mis mee hoor, prima namen.
Maar een paar weken later belde de oma van het jongentje en ze vertelde dat ze die zondag naar het dopen van haar naamgenoot gingen.
Ik vragen: naamgenoot?
Ja, zegt ze: Roan is naar mij vernoemd! Ze heet Annigje!
Dat vind ik dan echt geen vernoemen.
Het maakt mij ook echt niet uit hoe onze kinderen hun kinderen noemen, ze zijn me toch allemaal even lief. (of schattig ;-) )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 aug 2008 17:32

Hihihi, misschien Annigje=>Johanna=>Johannes?

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 09 aug 2008 17:44

Nou het was de AN van ANnigje en roAN :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 aug 2008 18:09

Nog beter! :mrgreen:

margarethamaria
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor margarethamaria » 09 aug 2008 18:32

Ik ben gelukkig wel vernoemd :)
Naar mijn oma, die heette ook Margaretha Maria.
Daar hebben mijn ouders Margreet van gemaakt.

Ik vind mijn naam geweldig :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 aug 2008 19:06

ik ben ook vernoemd.. en of ik er blij mee ben... mwoah... vind er niks aan, zo'n dubbele naam...

ben wel de laatste in de familie die die naam nog draagt!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 aug 2008 19:54

Even een korte update;

Hier is alles goed.Hugo groeit als kool. Zelf ben ik ook weer wat meer in de benen. Vorige week zaterdagavond rond 18.00 begon het te rommelen. De hele avond op de bank tijdens een film kijken de weeën weggezucht. s'Nachts om 2.00 uur braken de vliezen en hebben we de verloskundige gebeld. Deze is gelijk gekomen en om 6.30 uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Vervolgens had ik om 9.00 volledige ontsluiting, maar de ellende was dat ik daarna geen persweeën had. Uiteindelijk na een infuus met weeënopwekkers en een vacuümpomp met knip is Hugo om 13.00 geboren. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar uren best wel heel zwaar vond. Ik had eigenlijk ook nooit zo lang mogen persen en de arts die de vacuüm had gezet, had dit volgens mij volgens de protocollen niet eens mogen doen.Misschien ga ik daar nog wel actie over ondernemen ( maar dat zal ook wel beroepsdeformatie zijn :mrgreen: )

Verder voel ik mij weer goed, nog wel moe,maar mag zeker niet klagen. Ik heb de volledige hoeveelheid kraamhulp gekregen, terwijl ze gezegd hadden dat ik maar zo'n 3 uur per dag zou krijgen.Nu moet ik wel zeggen dat ik de kraamhulp niet erg doortastend vind en eigenlijk blij ben dat ze morgen alweer voor het laatst is.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 09 aug 2008 19:58

Dat klinkt als een heftige bevalling...

Gelukkig dat alles goed is en Hugo goed groeit! :)
Afbeelding

Terug naar “Archief”