Zwanger deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 07 aug 2008 20:17

Ik meer bij de naam Maria.
Overigens vind ik 4 of zelfs 5 namen eigenlijk overdreven.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 07 aug 2008 20:21

Ik vind twee namen erg mooi. Onze meiden hebben ieder twee namen. Hun eerste naam is ook hun roepnaam en hun tweede naam de naam van een oma. Beide oma's zijn dus vernoemd. Ik was ook nooit echt van het vermoemen, maar de beide oma's hebben erg mooie namen (vind ik) die ik heel mooi vind als doopnaam. Dus toen hebben we wel vernoemd. En als ik zie hoe leuk de oma's het vinden dat ze vermoemd zijn ben ik toch wel erg blij dat we dat gedaan hebben.

Overigens vind ik het ook altijd wel erg mooi klinken om meerdere namen te hebben bij bijv het dopen of belijdenis en trouwen enzo. Vind het vaak toch wel chique staan ofzo.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 07 aug 2008 20:40

wij zouden -als we kinderen krijgen- ze ook vernoemen, maar alleen in de doopnaam. Wel zelf een leuke roepnaam bedenken. Waarschijnlijk 2 of 3 doopnamen... nog niet over gehad met mn man, bij hem thuis hebben ze allemaal 1 doopnaam.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 20:43

bij ons hebben ze geen kinderdoop. Dus ik vindt het dan ook niet echt een tweede of derde naam iets hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 06:20

Evelien schreef:bij ons hebben ze geen kinderdoop. Dus ik vindt het dan ook niet echt een tweede of derde naam iets hebben.

Huh zit je niet meer bij de Nazarener? Daar kan je toch kiezen tussen opdragen en dopen van je kind?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2008 06:52

tuurlijk. Maar ik vindt de geloofsdoop wat meer hebben dan de kinderen dopen. En opdragen wordt wel gedaan, maar daar ga ik geen opdraagnamen voor maken.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 07:34

Evelien schreef:tuurlijk. Maar ik vindt de geloofsdoop wat meer hebben dan de kinderen dopen.

eens ;)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 aug 2008 09:47

trijntjejohanna schreef:milan heeft 3 namen... Matteo heeft er 2... de volgende krijgt er dan denk ik 1.. 1 dan met 7 letters met een M... Milan heeft 5 letters, Matteo 6... :mrgreen:
:mrgreen: mijn schoonzus en zwager hebben 4 kinderen, 3 meiden en de jongste is een jongetje. Nu hebben zij het als volgt gedaan:
G + H = de letters van de ouders
J, K, L, M = de namen van de kinderen, hmmm... :D en ook nog op volgorde van leeftijd :mrgreen: verder vernoemd naar vaders, opa's, oma's en overgrootmoeders...
Ik zou mijn kind als het een jongetje wordt vernoemen naar een opa van mijn man, we hebben hem beiden niet gekend maar we wilden allebei dat we hem hadden mogen leren kennen
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 08 aug 2008 09:55

Mijn oudste zoon is vernoemd naar beide opa's: Willem Cornelis = Wilco

Mijn tweede is (volgens mijn vrouw) naar mij vernoemd, ik zeg dat hij naar mijn opa is vernoemd: Lourens

Mijn oudste dochter vernoemd naar beide oma's: Maria Roelina = Marina

Dan een jongen... we wisten niemand meer te vernoemen maar Sjoerd vonden we een stoere naam die ook in de geslachtslijn van de familie veel voorkomt.

En de jongste dochter: Simone Wilhelmina. Simone omdat we dat ook een mooie naam vonden en Wilhelmina naar mijn vrouw.

Wat heeft het voor waarde, maar ik vind het ook mooi dat de namen Cornelis, Lourens en Sjoerd in de geslachtslijn door blijven gaan. (sorry, ik ben een uitzoeker van de stamboom en de familiegeschiedenis)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2008 10:01

Waar ik dan echt niet van hou, zijn van die jongens vooral met de naam van papa, opa, overgrootopa. En dan hebben ze ook nog eens allemaal dezelfde achternaam. Dat vind ik veel te ingewikkeld.
En ouderwetse doopnamen ben ik ook niet zo van. Ik hou van stoere namen, dus johanna, maria, theodora zullen hier niet voorkomen. Maargoed, ieder zijn ding, gelukkig hebben alle ouders een andere namensmaak.

Sjoerd vind ik trouwens ook een leuke jongensnaam!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 08 aug 2008 10:07

De roepnamen zijn bij ons niet gelijk. Mijn zoon Lourens heeft als roepnaam Rens.
Anders krijg je inderdaad grote Lou en kleine Lou bijvoorbeeld.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 aug 2008 10:08

Rens vind ik ook zo leuk! Alleen mijn moeder kan de r niet zo geweldig uitspreken, een beetje brouwend, dat vind ik niet mooi ;)
en mijn neefje heet al zo, dus die naam hebben we maar niet gedaan. Maar wel super leuk!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 aug 2008 12:19

kwebbel schreef: Nu hebben zij het als volgt gedaan:
G + H = de letters van de ouders
J, K, L, M = de namen van de kinderen

Dan hebben ze toch een letter overgeslagen...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 08 aug 2008 15:13

mijn oudste heet Hilly Christine naar mijn moeder en mijn oma, haar roepnaam is Christianne

2de heet Maartje Berendina, naar mijn mans moeder en hemzelf(oma heet jennigje endaar konden we niks mee) roepnaam merthe, omdat merten ald jongensnaam een veel voorkomde familienaam is

onze zoon heet Hendrik Levinus , naar mijn mans vader en een oude familienaam, roepnaam Hidde.

en onze jongste heeft 3 namen :mrgreen: Willem Jan Age naar mijn vader en mijn beide opa's ik wilde hem heel graag Age noemen, want die naam komt al vele generaties voor, ik heb dus nu een zoon een broer een oom en een opa Age :D

ik probeer wel een beetje dicht bijelkaar te blijven de doop en de roepnaam, het is zo vreemd als het kind johanna frederieka heet en we noemen haar lisa of zo

ik vind het nog steeds erg leuk dat we ze vernoemd hebben , soort eerbetoon aan voorgaande geslachten

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 aug 2008 09:12

vind vernoemen naar jezelf alleen beetje arrogant overkomen :oops: Zou mn kind daarom nooit Elizabeth noemen terwijl het best wel mooi zou staan bij de meisjesnaam :D

Vind het ook heel vreemd als je doopnaam totaal niet overeenkomt met je roepnaam, plak er dan nog een naam achter of voor....

Ik wacht nog 'lekker' op de baby en hoop dat deze niet 10 dagen na de 40 weken komt :? :wink:

Terug naar “Archief”