Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 aug 2008 06:34

wij hebben in oktober 2004 een relatie gekregen. En wij zijn in Februari 2008 getrouwd.
Ik was 17 toen wij elkaar leerden kennen erg jong om te trouwen en ik was nog met een opleiding bezig en mijn man ook dus niet erg handig.
Wij hebben alletwee niet op onszelf gewoond maar vinden het echt heerlijk om getrouwd te zijn. Wij hebben nooit crisis gehad in onze relatie hooguit een meningsverschil. ALs ik deze jaren over moest doen van verkeringstijd enz zouden we het weer zo doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 06:54

rafaell schreef:Ik heb al 22 dagen een relatie en nog geen trouwplannen;/ Verloven vind ik overigens zoiets overbodigs.

duhhhh alsof je binnen 22 dagen al kan beslissen over een trouwdatum. :shock: tttss.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 aug 2008 06:59

Evelien schreef:
rafaell schreef:Ik heb al 22 dagen een relatie en nog geen trouwplannen;/ Verloven vind ik overigens zoiets overbodigs.

duhhhh alsof je binnen 22 dagen al kan beslissen over een trouwdatum. :shock: tttss.

Raaf wel, die is zo enurm verliefd! :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2008 06:59

raaf en trouwen? veelste burgelijk toch? 8)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 aug 2008 07:02

Evelien schreef:raaf en trouwen? veelste burgelijk toch? 8)

Burgelijk is zoóów 2008! ;/

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 aug 2008 07:10

wij kregen 23 december 2002 verkering.. zijn december 2003 verloofd.. 10 september 2004 getrouwd..

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 09:39

@ Lalage: mijn ouders waren het niet zo eens met mijn keuze, daarbij is mijn moeder van alles en iedereen bang dus verjaardagen was niet zo`n optie.
Van daar de keuze voor een verloving.
A smile costs nothing, but gives much

Riska

Berichtdoor Riska » 07 aug 2008 10:04

Ik denk dat het voor iedereen strikt persoonlijk is. Een wat langere verkeringstijd lijkt mij goed om elkaar te leren kennen, ook als een van de twee een 'day-off' heeft.
Laat je gevoel terdege meespelen, dan komt het wel goed.

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 07 aug 2008 10:31

Kdenk inderdaad dat het voor elk stel anders werkt. Wij hebben nu 2 jaar en 3 maanden verkering, in maart 2009 gaan we trouwen. We zijn niet verloofd en dat gaan we ook niet meer doen. Bij ons ging het eigelijk vanzelf dat we een huisje gingen zoeken enz.

Wij zien elkaar elke dag, en het gaat gewoon super goed. Als we 's een keer een kibbelpartijtje hebben is het na 10 min. weer over. (langer houden we 'boos zijn' niet vol :)) Toen wij ruim een jaar verkering hadden en ik niet lkkr in mn vel zat, ging het wel een stuk minder, maar het is daarna beter geworden als daarvoor..(snappie 'm nog?) Ruzies met scheldpartijen/slaande deuren/uitdrukken van telefoon enz hebben wij tot nu toe nooit gehad. (vriendinnen van mij wel, vandaar dat ik het even noem ;))
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 aug 2008 12:32

Wij zijn na 14 mnd verkering verloofd, en toen na 16 mnd verloofd te zijn geweest getrouwd. Wij wilden pas verdere plannen gaan maken als we het op kerkelijk gebied 'eens' waren, en dat hebben we dus 'gevierd' met een verloving :D Daarna zijn we verder gaan kijken naar woonruimte, trouwdatum etc.

Nu zijn we ruim 2,5 jaar getrouwd en het wordt alleen maar leuker :wink:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 aug 2008 13:28

we kenden elkaar een half jaar, de laatste 2 maanden hadden we wat meer contact.
Toen 2 jaar verkering
1 jaar verloofd
nu bijna 3,5 jaar getrouwd, en dat gaan er blew nog veel meer worden

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 14:26

Riska schreef:Ik denk dat het voor iedereen strikt persoonlijk is. Een wat langere verkeringstijd lijkt mij goed om elkaar te leren kennen, ook als een van de twee een 'day-off' heeft.
Laat je gevoel terdege meespelen, dan komt het wel goed.

Maar eindeloos twijfelen is ook niet gezond. Liefde is niet alleen een gevoel, maar ook een keuze. Ik zeg dat omdat ik zelf altijd nog wel een beetje twijfel had tijdens onze verkering, omdat ik nog de mogelijkheid had om het uit te maken. Toen we getrouwd waren had ik veel meer rust in me, omdat je dan die knoop hebt doorgehakt.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 07 aug 2008 14:42

Ik ben ook niet echt voorstander van: Heel erg luisteren naar je gevoel. Net wat Lalage zegt, doordat je ook kan twijfelen en het is lang niet altijd goed om daar gehoor aan te geven denk ik. Twijfel moet wel serieus genomen worden natuurlijk, maar een gevoel is denk ik niet perse goed om te stoppen of verder te gaan in een relatie. Het is uiteindelijk ook een keuze. Toen we getrouwd waren moest ik zelfs nog wel wennen aan dat twijfelen niet meer nodig was, maar ik denk dat ik ook wel een enorme twijfelkont ben.

Riska

Berichtdoor Riska » 07 aug 2008 16:03

Natuurlijk is er twijfel als je overweegt te gaan trouwen. Het is niet niks. Maar wat ik bedoelde is, dat je moet luisteren naar je gevoel als je deep down weet dat er iets echt niet goed is. Dat er een soort van 'weten' is voor jezelf dat er nog aan iets gewerkt moet worden, door jezelf, of door je toekomstige partner. Ik ben misschien niet helemaal duidelijk...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 07 aug 2008 18:11

GB en ik kregen 13 jan 07 verkering. 12 jan 08 heeft hij me ten huwelijk gevraagd, en over 27 dagen gaan we trouwen. We kennen elkaar dan dus een jaar en 9 maanden ongeveer. Redelijk snel vinden wijzelf. (Als ik me vergelijk met anderen hier valt het wel mee.)
GB en ik willen in hetzelfde huis ons 'thuis' hebben. Dat heen en weer gereis en dat geplan wanneer je elkaar kunt zien was ik na 3 maanden verkering geloof ik al zat.
GB wist al dat hij met me wilde trouwen voor we verkering hadden, en na een poosje wist ik daar ook iets over, dus dan is het niet meer lastig :)

Terug naar “Archief”