Verliefd - Verloofd - Getrouwd - Termijnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 aug 2008 18:54

LauraC schreef:
Lalage schreef: Galateia: natuurlijk is het bij iedereen anders, maar zo'n tweejaarsdip heb ik een paar keer gezien bij anderen en ook bij onszelf.

Wij vonden juist het eerste jaar heel erg moeilijk, veel ruzie enzo. Om de gekste dingen. Daarna werd het eigenlijk makkelijker. Ik wacht nu op die beruchte 7-year-itch

Dat hoor je vaker en ik denk dat dat vooral voorkomt bij stellen die nog niet op zichzelf hebben gewoond. Daarom raad ik eerlijk gezegd iedereen aan om eerst alleen te gaan wonen voor je trouwt. Wij hebben tijdens onze verkering al veel weekenden met elkaar doorgebracht, terwijl we allebei op onszelf woonden, dus dan heb je al een beetje kunnen proeven aan het samen wonen en huishouden. We hebben toen ook al kunnen zien hoe de ander zich gedraagt bij boosheid. Dus dingen uitvechten in het eerste jaar hebben wij niet zo gehad, we wisten waar we aan begonnen ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 aug 2008 19:00

Ik woonde al een jaar op mezelf, want ik studeerde in Kerkrade terwijl mijn familie rond Rotterdam woont, en mijn man zat toen al een half jaar in de luchtmacht. Ik denk dat het bij ons gewoon wennen was aan elkaar iedere dag zien, want voor die tijd was het (behalve twee korte vakantie bij elkaar) gewoon minder dan 48 uur per maand ofzo...

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 aug 2008 19:37

Wij zijn na bijna 5 jaar verkering getrouwd... is ons prima bevallen. Het had wat eerder gemogen, maar ik wilde eerst m'n studie afronden.
Nu bijna 2 jaar getrouwd... maar het gaat nog steeds heel goed, eigenlijk steeds beter :) :) :)
Ik geloof niet zo in die dipjes om de zoveel jaar, die zijn bij iedereen anders, denk ik.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 aug 2008 19:39

Wij zijn na 1 jaar en 5 maanden verkering verloofd en toen na 3 maand getrouwd. Dus we waren toen 1 jaar en 8 maanden samen.
Bij ons hebben een aantal dingen gespeeld die het niet makkelijker hebben gemaakt voor ons en nu na een jaar getrouwd te zijn wordt het allemaal wat rustiger en makkelijker en hebben we onze draai aardig gevonden. Ruzies gaan bij ons om de stomste dingen, meestal om de huishouding. Mijn man is heel gemakkelijk, ik een perfectionist en hij had gewoon eerst een poos op zichzelf moeten wonen.
Maar goed, het gaat allemaal op 't moment erg goed en we zijn blij dat we getrouwd zijn en we hopen nog heel wat jaartjes samen gelukkig te zijn. En het belangrijkste voor ons: we geloven dat God ons samen heeft gebracht en door te vertrouwen op Hem, hebben we ook vertrouwen in de toekomst samen.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 19:50

tja wij ontmoeten elkaar , toen was ik nog 17, maar we waren er na 2 weken al wel uit dat we voor altijd bij elkaar wilden blijven, we zijn na een jaar verloofd en 2 jaar later getrouwd, we zijn nu 10 jaar getrouwd :D , en natuurlijk hebben we onze ups en downs, maar ik ben idg nog steeds happy met ons besluit

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 aug 2008 20:38

Ik heb al 22 dagen een relatie en nog geen trouwplannen;/ Verloven vind ik overigens zoiets overbodigs.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 20:53

rafaell schreef:Ik heb al 22 dagen een relatie en nog geen trouwplannen;/ Verloven vind ik overigens zoiets overbodigs.

ach tis wel fijn voor je uitzet :mrgreen:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 21:10

gempa schreef:
rafaell schreef:Ik heb al 22 dagen een relatie en nog geen trouwplannen;/ Verloven vind ik overigens zoiets overbodigs.

niets van gemerkt
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 21:48

nou dan heb je wat verkeerd gedaan :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 22:11

Wat zouden wij dan verkeerd gedaan moeten hebben?

Daarbij heb ik alles al, want ik woon al op mijzelf. Tegen broer en zussen en ouders hebben we gezegd: stop dit geld maar bij de bruiloft er bij in. Dan kunnen we daarvan de grotere aanschaffen misschien wel mee betalen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 aug 2008 01:05

gempa schreef:

Getver! Burger! :?
Over burgers: ik mis de tijd dat het hier 's nachts nog fijn druk was. Refoweb is dood en een huisvrouwenforum geworden :?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 aug 2008 01:50

Alsof huisvrouwen 's nachts niet druk zijn :roll:

*steekt een peuk op* :mrgreen:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 07 aug 2008 01:53

*schenkt een whisky in*
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

HansenMirjam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HansenMirjam » 07 aug 2008 02:20

Wij hebben krap 2 jaar verkering gehad, waarvan we een half jaar verloofd zijn. De verloving was voor ons meer een reden dat de wederzijdse families met elkaar kennis konden maken. Ook zo sneu als ze elkaar bij de bruiloft voor t eerst ontmoeten.

Vooral het eerste jaar van ons huwelijk was pittig, dat herken ik wel. Voor het eerst hele dagen op elkaars lip zo gezegd, zorgede wel voor wat spanning.
Maar we houden het al vijf jaar heel goed vol, heel gezellig.
Is kijken wat er met die 7 jaar gebeurd...!

Maar ik geloof wel dat dat ook goed komt!
A smile costs nothing, but gives much

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 aug 2008 06:25

HansenMirjam schreef:Wij hebben krap 2 jaar verkering gehad, waarvan we een half jaar verloofd zijn. De verloving was voor ons meer een reden dat de wederzijdse families met elkaar kennis konden maken. Ook zo sneu als ze elkaar bij de bruiloft voor t eerst ontmoeten.

Dat kan toch ook op verjaardagen?

Terug naar “Archief”