Leraar neergeschoten op school in Den Haag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Floefloe
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Floefloe » 15 jan 2004 14:44

Zoals gebruikelijk bij dit soort situaties worden er weer allemaal verzachtende omstandigheden aangevoerd. Wie weet heeft 'tie wel een slechte jeugd gehad, wie weet sloeg z'n vader 'm vaak, wie weet pestte die leraar hem, wie weet ... Dat neemt echter niet weg dat je jezelf niet het recht toe mag eigenen om iemand om het leven te brengen. Dat is een regel in onze maatschappij en daar heeft iedereen die in Nederland woont zich aan te houden. Als je die regel overtreedt dien je gestraft te worden ongeacht de 'verzachtende onmstandigheden', waarbij ik wel even aan wil tekenen dat als blijkt dat iemand ontoekereningsvatbaar blijkt te zijn dat 'tie dan strafvermindering en TBS dient te krijgen.
I was there Gandalf, I was there the day the strength of man failed

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 14:46

Tja zijn vader is "afwezig" :roll: Dus vandaar een voogd, dus die is niet even een brood kopen bij de bakker op de hoek.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 15 jan 2004 15:52

tja, de oorzaak dat hij zoiets doet zal vast wel in verschillende dingen liggen... misschien een deel cultuur, opvoeding, karakter... en wat ze ook noemen was dat ie een probleemkind is... heeft ook zeker z'n invloed... kvind het echt supererg dat zoiets moet gebeuren :?
tValt ook wle op dat veel mensen meteen de conclusie trekken... het ligt hieraan of daaraan en als ze hem beter hadden opgevoed was het niet gebeurd of als ie es vaker een pak voor zn broek had gehad en allerlei van dat soort beweringen... :shock: tja ik heb zelf ook wel een oordeel geloof ik, maarja we kunnen het eignelijk niet weten, maar beter het oordeel overlaten aan mensen die hem kennen en mensen die al wel afgestudeerd zijn op dit vlak ( :P :wink: )
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 15 jan 2004 17:38

Allereerst: zwak om het op tv e.d. te schuiven. De mens heeft zelf alle goede maar ook alle SLECHTE gevoelens in zich. Verder hou ik er niet van om te gaan mekkeren: "Waar gaat dit heen" Je kunt je beter afvragen hoe je er uit komt. Maar dat is moeilijk. Iets waar je altijd in hebt gezeten, daar kom je moeilijk uit...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 jan 2004 18:07

BJ schreef:Ja als je bedoeld dat als een mens in een hele benauwde situatie gedrukt wordt en dan vreemde dingen gaat doen ok. Dan vecht je voor lijfsbehoud. Maar er dan toch echt wel verschil in deze situatie en de situatie waarin jezelf moet vechten.

Zit zeker geen verschil tussen, weet jij wat er in die jongen zijn hoofd heeft afgespeeld, als jou leven overhoop licht doe jij het ook
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 18:09

Ik weet het niet, ik denk dat als je niet gewend bent geweld te gebruiken je in dat soort situaties ook niet naar dit soort geweld zult grijpen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 15 jan 2004 22:31

kurtyo schreef:Allereerst: zwak om het op tv e.d. te schuiven. De mens heeft zelf alle goede maar ook alle SLECHTE gevoelens in zich. Verder hou ik er niet van om te gaan mekkeren: "Waar gaat dit heen" Je kunt je beter afvragen hoe je er uit komt. Maar dat is moeilijk. Iets waar je altijd in hebt gezeten, daar kom je moeilijk uit...

Ik heb het al eerder geschreven: Het is raar dat we allerlei televisieseries en computerspellen die gewelddadig zijn wel accepteren maar niet accepteren dat mensen gewelddadig worden.
Zie ook:http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=83415

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 16 jan 2004 08:09

En het gaat maar door.......

Scholiere gearresteerd na bedreigen leraar

AMSTERDAM (ANP) - De politie in Amsterdam heeft donderdagavond een 16-jarig meisje gearresteerd omdat ze op internet een leraar met de dood bedreigde. Dit maakte een woordvoerder van de politie bekend.

Het meisje uitte haar bedreiging op een website waarop bijdragen staan over het doodschieten van Hans van Wieren van het Terra College in Den Haag. De school van het meisje in Amsterdam-West zou gealarmeerd zijn door de redactie van de website. De school stapte vervolgens naar de politie.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 16 jan 2004 08:33

Nederland neemt ook plaatst in het rijtje:

Los Angeles - New York - Erfurt - ... Den Haag!
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

tukkertje

Berichtdoor tukkertje » 19 jan 2004 14:44

Tja, wie weet er echt een oplossing voor dit probleem???

caprice

Berichtdoor caprice » 19 jan 2004 16:43

tukkertje schreef:Tja, wie weet er echt een oplossing voor dit probleem???

Strenge opvoeding.

De ouders moeten weer de baas worden, niet de kinderen.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 19 jan 2004 17:06

als je dat op die manier bekijkt, is het dan dus zo dat de kinderen nu de baas zijn volgens caprice. Deze kinderen willen dus zogenaamd macht. Als die zelf weer kinderen hebben dan moet het probleem opgelost zijn, want de nieuwe ouders zijn gewent de macht te hebben en zorgen er dus wel voor dat de kinderen dat niet krijgen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 19 jan 2004 17:29

of ze zeggen, wij mochten het vroeger ook.

maar het licht denk ik ook aan de omgeving.

mijn vriendje mag het ook! gaat het dan.
hij hoeft helemaal niet u te zeggen.
hij hoeft helemaal niet om 7 uur al naar bed!
enz.

dan is eigen baas blijven belangrijk.
met als nadeel: als je ouder wordt zeg je ik mocht vroeger helemaal nix.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 19 jan 2004 17:35

ouders moeten inderdaad eens even nadenken voor ze kinderen nemen. Als je de verantwoording niet aan kan neem ze dan niet.

Nu is het te laat. Ouders kunnen ze niet meer aan en laten het aan de school over. Directie leden die dus de eindverantwoordelijke zijn wat betreft sancties moeten het bezuren met de dood.

Ik merk bij mij op school dat diverse leraren bang zijn en veelmeer de achterban van de leraar staaat overdag doodsangst uit of man of vrouw wel weer thuis komt.

Hoe nu verder?? verantwoording bij ouders??? is te laat. Veel strengere maatregelen zijn noddzakelijk. Dit is geen incident.!!!!!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 19 jan 2004 17:35

Het is zaak dat de ouders duidelijk maken: Wij zijn hier de baas, en jij doet wat wij willen. Dat hoeft niet perse met gebalde vuisten.

De eerste drie jaar van een kind zijn belangrijk. Als je het dan altijd zijn/haar zin geeft wordt het zeker een lastig kind.

Terug naar “Archief”