Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 18:14

meboy schreef:
tante-tortel schreef:[
Mooi, maar ik begrijp nog steeds niet wat het te maken heeft met homoseksuele relaties.

En dát is nu precies de reden waarom je niet naar homo's kunt kijken als gelijkwaardige Christenen die op hun manier een steentje bijdragen aan een wereld die liefdevoller is, blijder is, vrediger is, lankmoediger is, goedertierener is, beter is, geloviger is, zachtmoediger is en matiger is.
Eerlijk gezegd ben ik deze kort door de bocht reacties niet van jou gewend.
Zo'n conclusie trekken is erg voorbarig.

Dat Jezus voor ons allen de zonden moet dragen en wij uit de Geest mogen gaan leven als Hij dat doet, zegt nog helemaal niets over of een homoseksuele relatie mag.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:14

gempa schreef:ik vind het eigenlijk ook wel een beetje rare kronkel, ik heb niet de hele discussie gelezen, maar de laatste paginas wel, en ik krijg er een raar gevoel bij,
ik snap dat het akelig moeilijk is om anders te zijn dan "normaal"
maar ik snap nog steeds niet hoe je om leviticus en om romeinen heen kan praten.
begrijp me niet verkeerd , je kan er niks aan als je homofiel ben, en daarom acht ik je ook niet meer of minder dan ieder ander, maar je kan wel kiezen om een leven te leiden wat in mijn ogen mis gaat.
ik snap het gewoon niet , ergens las ik dat je de boom aan zijn vruchten leest, dat als dat goed is je homosexusuele relatie ook wel mag,

maar de rijke jongeling hield de wet ook in alles , maar Christus vroeg hem zijn geld achter te laten en dat kon hij niet, terwijl alle andere vruchten perfect waren,

ik vraag me namelijk af in hoeverre wij nog bereid zijn om echte offers te brengen, dan heb ik het over homo en hetro sexueelen.

en dat liefde alles goed maakt vindt ik echt een raar argument, mag je dan ook scheiden waarneer je wil, met je buurman naar bed en weet ik veel wat meer , als het uit liefde is??, waar trek je dan de grens??
dat zou ik dan graag wel willen weten

1. Ik ben niet anders dan normaal: ieder mens is ten opzichte van God gelijk, daar zorgt de wet voor.

2. Ik praat niet om leviticus en Romeinen heen, Ik bevestig het en reis verder naar Christus om daar al het heil van te verwachten.

3. Als je kunt kiezen voor gerechtigheid is er geen noodzaak voor Christus. En nadat je Christus hebt gevonden (of beter, als Christus jou heeft gevonden) Uit een nieuw leven zich in vruchten die zich niet laten beperken door homoseksualiteit.

4. Ik zeg nergens dat een homorelatie mag: voor God mag slechts iets als het volmaakt is, en dat is het niet. De ruimte waarin ik leef is gemaakt door Christus, zonder Hem was ik al lang dood geweest. Ik zeg slechts dat het prachtig is om te zien dat IN mijn homorelatie vruchten van de Geest te herkennen zijn net zo goed als er vruchten van de Geest in levens van mensen te zien zijn die er een (voor de wet net zo verotte) heterorelatie op na houden.

5. Het essentiele punt is dus nooit: homo of hetero, Het essentiele punt is: kunnen schuilen achter het borgbloed van Jezus Christus.

6. De rijke jongeling zag zijn geld als het meest waardevolle van zijn leven. Hij weigerde de gunst van God door te geven: hij achte het als zijn bezit en zijn recht en zijn verdienste: Als je homoseksualiteit of heteroseksualiteit ziet als iets waardevols in zichzelf (en dat doe je door te stellen dat homo's beter hetero's kunnen zijn of door te zeggen dat een man/vrouw relatie de goedkeuring van god kan wegdragen zonder daarbij de verzoenende kracht van Christus bij te betrekken) dan doe je hetzelfde

7 NIET hetzelfde is als je jouw geaardheid gebruikt om de giften van God om te zetten in een gave. En een gave kan alle kanten opvliegen als het maar vanuit de juiste bron en met een juist doel is: Bron = God. Doel = welzijn van God en mijn naaste.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:24

Gerdien B. schreef:
meboy schreef:
tante-tortel schreef:[
Mooi, maar ik begrijp nog steeds niet wat het te maken heeft met homoseksuele relaties.

En dát is nu precies de reden waarom je niet naar homo's kunt kijken als gelijkwaardige Christenen die op hun manier een steentje bijdragen aan een wereld die liefdevoller is, blijder is, vrediger is, lankmoediger is, goedertierener is, beter is, geloviger is, zachtmoediger is en matiger is.
Eerlijk gezegd ben ik deze kort door de bocht reacties niet van jou gewend.
Zo'n conclusie trekken is erg voorbarig.

Dat Jezus voor ons allen de zonden moet dragen en wij uit de Geest mogen gaan leven als Hij dat doet, zegt nog helemaal niets over of een homoseksuele relatie mag.

Dat kan zijn: mijn excuses daarvoor, dat krijg je door de snelheid en de felheid van het debat. Ik word er echter moedeloos van als opnieuw en opnieuw moet uitleggen dat het mogen (of niet mogen) van een relatie zo'n zinloos uitgangspunt is.

Het is toch een zinloze vraag als ik vraag: mag een heterorelatie? Het antwoord zal zonder het bij-thema van homoseksualiteit zijn: We zijn in zonde ontvangen en geboren. De wet eist: gij zult niet echtbreken... Als ik een cathechismuspreek hoor dan zijn wij kerkmensen de eerste om te zeggen: wij staan er schuldig aan. Och of wij uw geboon volbrachten, gena o God! Dat bewijst toch dat het huwelijk inzichzelf geen waarde heeft zonder (algemene/persoonlijke) genade? Echter de homorelatie voldoet OOK niet aan de wet en dan MAG genade in één keer niet van toepassing zijn maar moet het waardevol zijn in zichzelf?

Het KAN niet waardevol zijn inzichzelf. Het is pas waardevol als het bol staat van de genade en de Geestelijke vrucht. En dat KAN pas als er een levende relatie is met Jezus Christus. Dat is toch geen hogeschool theorie? Dat moet voor Christenen gesneden koek zijn.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 18:32

Genade is voor iedereen beschikbaar. Alleen heb ik er moeite mee om iets te doen, omdat er toch genade is.

Voor mezelf zou ik dat nooit kunnen goedkeuren, maar ik hoef dat voor mijzelf niet aangezien ik een lieve vriend heb. Dat maakt het denk ik voor mij wel makkelijker om hier een weg in te vinden.
Persoonlijk zou ik het niet kunnen, omdat God wel richtlijnen me heeft gegeven in de Bijbel aan naar te leven, om op die manier zo dicht mogelijk bij hem te blijven. Is het dan niet mooi om Hem ook zoveel mogelijk naar die regels te volgen? Is dat ook niet christen zijn?
Dat is juist Zijn liefde voor ons: Hij stippelt de weg voor ons uit, Hij gaat na welke weg voor ieder weer te doen is en hij geeft ons regels om die voor iedereen gelden en we ons met elkaar aan moeten houden.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:33

En als je niet de vrijmoedigheid hebt om te zeggen: een homorelatie is geen beperking voor God om er zijn genade door te laten werken. Dan is dat toch prima? Er is niemand die zegt: je móet met het mes op de keel vinden dat een homorelatie tot de mogelijkheden behoort.

De stelling maakt ons echt niet radicaal, die stelling horen we namelijk honderden keren in ons leven. Niet erg.

Wat mij vurig en strijdbaar maakt als iemand aan de hand van Christus komt en zegt: de genade die jij ziet in jou leven komt niet van God maar van de duivel. Jij zorgt er voor dat andere Christenen van God los komen. We zouden je moeten bestrijden zoals we de duivel een inktpot naar zijn hoofd smijten.

Waarom!?

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 18:37

1 ik had normaal al tussen haakjes gezet

2. ik verwacht mijn heil ook in Christus, maar ik lees ook in de bijbel, weest heilig want Ik ben heilig, en ik weet dat niemand dat op deze aarde kan halen, maar dat erkende moet je toch je best doen en hoewel met fouten en gebreken de strijd strijden, maar dat is wat anders , om bewust stukken uit de bijbel niet te houden.

3.Ik ben het er mee eens dat God zich ondanks onze gebreken niet laat tegenhouden en ook daaruit vruchten voort komen.

4.omdat een ander fouten maakt, wil dat niet zeggen dat jij ze ook mag maken, de opdracht voor jouw is weest Heilig,

5. dat klopt daar ben ik het totaal mee eens, neemt niet weg, dat jezus tegen de zondige vrouw zegt, gaat heen en zondigt niet weer!

6. hij wilde geen afstand doen van zijn geld, voor Jezus , ik bedoel dat er dingen zijn waar je afstand van zou moeten nemen, maar het niet doet, zo zie ik een homosexuele relatie eigenlijk ook.

7. maar als ik nu polygaam zou zijn, en daarnaast al mijn liefde en leven aan Gods werk zou wijden zou dat dan ook goed, zijn?, ik bedoel waar ligt de grens, 1 zonde mag je houden? of 2 of 3, of moet je tegen al je zonden strijden.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:38

Gerdien B. schreef:Genade is voor iedereen beschikbaar. Alleen heb ik er moeite mee om iets te doen, omdat er toch genade is.

Voor mezelf zou ik dat nooit kunnen goedkeuren, maar ik hoef dat voor mijzelf niet aangezien ik een lieve vriend heb. Dat maakt het denk ik voor mij wel makkelijker om hier een weg in te vinden.

Ik denk niet dat het gemakkelijker of moeilijker is: wat is de essentie van het homozijn?

Er "iets" mee doen: wat denk je dat een homoseksueel doet? En vanuit welke motivatie? Zet dat eens af tegen je eigen relatie: welke motieven en essenties spelen daarin een rol? Je mag over mijn situatie best expliciet zijn.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 18:42

maar als ik nu polygaam zou zijn, en daarnaast al mijn liefde en leven aan Gods werk zou wijden zou dat dan ook goed, zijn?, ik bedoel waar ligt de grens, 1 zonde mag je houden? of 2 of 3, of moet je tegen al je zonden strijden.

Maar laten we dan eens opzoeken waartegen je moet strijden en wat je mag omarmen:

Bestrijden:

hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke

Omarmen:

Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. Tegen de zodanigen is de wet niet.

Ik weet niet welk beeld mijn relate bij jou oproept. Misschien moet je eens langskomen, met me praten, dingen vragen. Eigenlijk sluit mijn antwoord aan bij de vraag aan de vorige poster: welk beeld heb je van een homo? Geld dat beeld voor alle homo's? Lees de geestelijke vruchten, denk eens aan een praktische invulling daarvan en denk dan eens aan de mogelijkheden die je binnen een homorelatie hebt...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 18:53

homo zijn is niet verkeerd maar seksualiteit tussen 2 mensen van het zelfde geslacht wijs ik op grond van de Bijbel af.

Waarom ga je niet op de rest in?
Jij begon over christen zijn maar ben benieuwd hoe je dan tegen het christen zijn aan kijkt wat ik ook beschreef.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 aug 2008 19:03

meboy schreef:
maar als ik nu polygaam zou zijn, en daarnaast al mijn liefde en leven aan Gods werk zou wijden zou dat dan ook goed, zijn?, ik bedoel waar ligt de grens, 1 zonde mag je houden? of 2 of 3, of moet je tegen al je zonden strijden.

Maar laten we dan eens opzoeken waartegen je moet strijden en wat je mag omarmen:

Bestrijden:

hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid, Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen, Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke

Omarmen:

Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. Tegen de zodanigen is de wet niet.

Ik weet niet welk beeld mijn relate bij jou oproept. Misschien moet je eens langskomen, met me praten, dingen vragen. Eigenlijk sluit mijn antwoord aan bij de vraag aan de vorige poster: welk beeld heb je van een homo? Geld dat beeld voor alle homo's? Lees de geestelijke vruchten, denk eens aan een praktische invulling daarvan en denk dan eens aan de mogelijkheden die je binnen een homorelatie hebt...

Bij mij roept de homoseksualiteit onreinheid en dergelijke op.
Want laten we wel wezen, de uitgang als een ingang gebruiken is niet waar die voor gemaakt is. Tamelijk onrein.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 19:04

m ijn beeld van homo is dat het gewone mensen zijn die toevallig op hetzelfde geslacht vallen ipv op het andere, voor de rest neem ik aan dat
wij precies hetzelfde zijn .
ik ben heus geen homofoob of zo, ik heb jarenlang met mijn homo en lesbische collega samengewerkt en goede contacten met ze gehad
maar ik heb gewoon mijn oprechte twijfels bij het kunnen van een homosexuele relatie, ik bedoel dan het soort relatie wat een man en een vrouw hebben.

want in dat rijtje met te bestrijden, staat in rom 1 ook tegennatuurlijke liefde , en het voelt voor jouw wel natuurlijk, maar we zijn niet zo geschapen.

en ik heb het nu niet over jouw relatie met God daar weten alleen God en jij hoe dat zit, ik zal daar nooit een oordeel over vellen.

en dat het voor jouw goed voelt, hoeft niet perse te beteken dat het goed is, en al helemaal niet dat ik het goed moet vinden.

ik keur jouw als persoon echt niet af, ik ben ook niet intolerant, ik zou je ook niet mijden en je mag gerust op de kofie komen, maar dat betekent niet dat ik het met je eens moet zijn

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 aug 2008 19:08

meboy schreef:Wat mij vurig en strijdbaar maakt als iemand aan de hand van Christus komt en zegt: de genade die jij ziet in jou leven komt niet van God maar van de duivel. Jij zorgt er voor dat andere Christenen van God los komen. We zouden je moeten bestrijden zoals we de duivel een inktpot naar zijn hoofd smijten.

Waarom!?

Ik denk dat dit jou net zo strijdbaar maakt, als de christenen die niet naar een homohuwelijk kunnen gaan vanwege hun relatie met God. Die dat verweten wordt door zijn of haar homoseksuele vrienden. respecteren en tolereren werkt wel 2 kanten op.

Van mij mag iemand er anders over denken dan ik doe, maar kom dan wel met gegronde (Bijbelse) argumenten. Ik heb er moeite mee als iemand zegt: de Bijbel zegt dat wel, maar mijn gevoel zegt dit.
Ik denk dat je gevoel meer te misleiden is door de duivel dan de Bijbel.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 19:16

Gerdien B. schreef:Is het dan niet mooi om Hem ook zoveel mogelijk naar die regels te volgen? Is dat ook niet christen zijn?
Dat is juist Zijn liefde voor ons: Hij stippelt de weg voor ons uit, Hij gaat na welke weg voor ieder weer te doen is en hij geeft ons regels om die voor iedereen gelden en we ons met elkaar aan moeten houden.

Ja dat is mooi: Echter er is een hoop wat een andere twist krijgt. Ik zou het gaaf vinden als je de hele galatenbrief leest. Die zegt het duidelijker dan ik ooit uitleggen kan: Dan vooral Galaten 3

Eigenlijk komen we hier op het terrein van de heiligmaking. De heiligmaking is het dienstbaar zijn met je leven. Ook wel kruisdragen genoemt. Dat is níet hetzelfde als: jezelf opofferen ten koste van jezelf als voer voor God en je naaste. Het is júist de ander kant: jezelf zo ontwikkelen dat je God en je naaste het meest tot nut bent.

Regel nummer 1 er zijn geen regels...

Dat klinkt heel onchristelijk. Natuurlijk zijn er regels! Sommige dingen kunnen en andere dingen kunnen niet. Je moet die vraag eigenlijk nog een keer lezen: wat ik ermee bedoel is dit: er zijn geen regels in de zin van: doe dit want ánders!!!!!!! Er is vrijhed, echter géén vrijheid om het kwaad te doen. Het kwaad heeft nog steeds negatieve consequenties: het verstoord de omgang tussen jou en je naaste. De nieuwe "regel" ik noem het liever behoefte; is datgene doen wat bijdraagt aan het koninkrijk der hemelen. In elke tekst die gaat over geestelijke vruchten of werken van dankbaarheid, of heiligmaking kom ik dezelfde dingen tegen. Nu een keer niet Galaten 5 maar Romeinen 12:

4 Want gelijk wij in een lichaam vele leden hebben, en de leden alle niet dezelfde werking hebben;
5 Alzo zijn wij velen een lichaam in Christus, maar elkeen zijn wij elkanders leden.
6 Hebbende nu verscheidene gaven, naar de genade, die ons gegeven is,

(HENKIE, COLUMBUS, genade, gaven, gegeven....lezen!)

7 [Zo] [laat] [ons] [die] [gaven] [besteden], hetzij profetie, naar de mate des geloofs; hetzij bediening, in het bedienen; hetzij die leert, in het leren;
8 Hetzij die vermaant, in het vermanen; die uitdeelt, in eenvoudigheid; die een voorstander is, in naarstigheid; die barmhartigheid doet, in blijmoedigheid.
9 De liefde zij ongeveinsd. Hebt een afkeer van het boze, en hangt het goede aan.

Wat is dan het goede Paulus?

10 Hebt elkander hartelijk lief met broederlijke liefde; met eer de een den ander voorgaande.
11 Zijt niet traag in het benaarstigen. Zijt vurig van geest. Dient den Heere.
12 Verblijdt u in de hoop. Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed.
13 Deelt mede tot de behoeften der heiligen. Tracht naar herbergzaamheid.
14 Zegent hen, die u vervolgen; zegent en vervloekt niet.
15 Verblijdt u met de blijden; en weent met de wenenden.
16 Weest eensgezind onder elkander. Tracht niet naar de hoge dingen, maar voegt u tot de nederige. Zijt niet wijs bij uzelven.
17 Vergeldt niemand kwaad voor kwaad. Bezorgt hetgeen eerlijk is voor alle mensen.
18 Indien het mogelijk is, zoveel in u is, houdt vrede met alle mensen.
19 Wreekt uzelven niet, beminden, maar geeft den toorn plaats; want er is geschreven: Mij [komt] de wraak [toe]; Ik zal het vergelden, zegt de Heere.
20 Indien dan uw vijand hongert, zo spijzigt hem; indien hem dorst, zo geeft hem te drinken; want dat doende, zult gij kolen vuurs op zijn hoofd hopen.
21 Wordt van het kwade niet overwonnen, maar overwint het kwade door het goede.

Nog meer Paulus?

9 Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, [namelijk] in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.
10 De liefde doet den naaste geen kwaad. Zo is dan de liefde de vervulling der wet.
11 En dit [zeg] [ik] [te] [meer], dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is, dat wij nu uit den slaap opwaken; want de zaligheid is ons nu nader, dan toen wij [eerst] geloofd hebben.
12 De nacht is voorbijgegaan, en de dag is nabij gekomen. Laat ons dan afleggen de werken der duisternis, en aandoen de wapenen des lichts.
13 Laat ons, als in den dag, eerlijk wandelen; niet in brasserijen en dronkenschappen, niet in slaapkameren en ontuchtigheden, niet in twist en nijdigheid;
14 Maar doet aan den Heere Jezus Christus, en verzorgt het vlees niet tot begeerlijkheden.

En als er onderling geen duidelijkheid is over of het schadelijk of bevorderlijk is Paulus? Als we er niet uitkomen of we het moeten omarmen of bestrijden?

1 Dengene nu, die zwak is in het geloof, neemt aan, [maar] niet tot twistige samensprekingen.
2 De een gelooft wel, dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden.
3 Die daar eet, verachte hem niet, die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet, die daar eet; want God heeft hem aangenomen.
4 Wie zijt gij, die eens anderen huisknecht oordeelt? Hij staat, of hij valt zijn eigen heer; doch hij zal vastgesteld worden, want God is machtig hem vast te stellen.
5 De een acht wel den [enen] dag boven den [anderen] dag; maar de ander acht al de dagen [gelijk]. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
6 Die den dag waarneemt, die neemt [hem] waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt [hem] niet waar den Heere. Die daar eet, die eet [zulks] den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet [zulks] den Heere niet, en hij dankt God.
7 Want niemand van ons leeft zichzelven, en niemand sterft zichzelven.
8 Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren.
9 Want daartoe is Christus ook gestorven, en opgestaan, en weder levend geworden, opdat Hij beiden over doden en levenden heersen zou.
10 Maar gij, wat oordeelt gij uw broeder? Of ook gij, wat veracht gij uw broeder? Want wij zullen allen voor den rechterstoel van Christus gesteld worden.
11 Want er is geschreven: Ik leef, zegt de Heere; voor Mij zal alle knie zich buigen, en alle tong zal God belijden.
12 Zo dan een iegelijk van ons zal voor zichzelven Gode rekenschap geven.
13 Laat ons dan elkander niet meer oordelen; maar oordeelt dit liever, namelijk, dat gij den broeder geen aanstoot of ergernis geeft.
14 Ik weet en ben verzekerd in den Heere Jezus, dat geen ding onrein is in zichzelven; dan die acht iets onrein te zijn, dien is het onrein.

Het mag ons echter niet van God afbrengen, en laat dat nu precies de reden zijn dat ik hier zit: ik wil dat je het begrijpt, dat je het snapt, dat je proeft welke motivaties erachter zitten. Wat het doel is, wat de beweegredenen zijn. Want als het issue zo opspeeld dat we God uit het leven van de ander bannen dan is dat een grote verantwoordelijkheid:

15 Maar indien uw broeder om der spijze wil bedroefd wordt, zo wandelt gij niet meer naar liefde. Verderf dien niet met uw spijze, voor welken Christus gestorven is.
16 Dat dan uw goed niet gelasterd worde.
17 Want het Koninkrijk Gods is niet spijs en drank, maar rechtvaardigheid, en vrede, en blijdschap, door den Heiligen Geest.
18 Want die Christus in deze dingen dient, is Gode welbehagelijk, en aangenaam den mensen.
19 Zo dan laat ons najagen, hetgeen tot den vrede, en hetgeen tot de stichting onder elkander [dient].
20 Verbreek het werk van God niet om der spijze wil. Alle dingen zijn wel rein; maar het is kwaad den mens, die met aanstoot eet.
21 Het is goed geen vlees te eten, noch wijn te drinken, noch [iets], waaraan uw broeder zich stoot, of geergerd wordt, of [waarin] hij zwak is.
22 Hebt gij geloof? hebt [dat] bij uzelven voor God. Zalig is hij, die zichzelven niet oordeelt in hetgeen hij voor goed houdt.
23 Maar die twijfelt, indien hij eet, is veroordeeld, omdat hij niet uit het geloof [eet]. En al wat uit het geloof niet is, dat is zonde.

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 19:20

tante-tortel schreef:Bij mij roept de homoseksualiteit onreinheid en dergelijke op.Want laten we wel wezen, de uitgang als een ingang gebruiken is niet waar die voor gemaakt is. Tamelijk onrein.

tja hetero's doen mij ook altijd denken aan een geslachtsdeel waar pies uitkomt en een ander geslachtsdeel waar pies en bloed uitkomt. En dan doen ze het nog bij elkaar ook.

Behoorlijk complete beschrjving van hetero-zijn toch? :shock: :?

meboy

Berichtdoor meboy » 06 aug 2008 19:26

gempa schreef:want in dat rijtje met te bestrijden, staat in rom 1 ook tegennatuurlijke liefde , en het voelt voor jouw wel natuurlijk, maar we zijn niet zo geschapen.

en ik heb het nu niet over jouw relatie met God daar weten alleen God en jij hoe dat zit, ik zal daar nooit een oordeel over vellen.

en dat het voor jouw goed voelt, hoeft niet perse te beteken dat het goed is, en al helemaal niet dat ik het goed moet vinden.

ik keur jouw als persoon echt niet af, ik ben ook niet intolerant, ik zou je ook niet mijden en je mag gerust op de kofie komen, maar dat betekent niet dat ik het met je eens moet zijn

Laten we dan opzoeken wat er tegnnatuurlijk is aan mijn liefde. Want hoe gek het ook mag klinken: ik ontken niet dat het tegennatuurlijk is. Echter het verlaten van natuurlijke liefde is niet voorbehouden aan homo's. Lees je even met me mee in Romeinen twee. Het deel wat komt nadat de opsomming is geweest?

Daarom zijt gij niet te verontschuldigen, o mens, wie gij zijt, die [anderen] oordeelt; want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelven; want gij, die [anderen] oordeelt, doet dezelfde dingen.

dat betekend dat ik me hoe dan ook niet kan onttrekken aan dat tegennatuurlijk zijn. En jij ook niet, Hoe graag we dat ook misschien zouden willen. Natuurlijke liefde is 100 procentsliefde. Zonder vlek en zonder rimpel. De haper in mijn homoseksualiteit is niet dat ik een medemens liefheb. De haper is dat ik hem niet 100% lief kan hebben.

4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.

Het feit dat die liefde, die zo zuiver en puur is, door mij niet bereikt kan worden dát is het tegennatuurlijke waartegen ik strijd.

Terug naar “Archief”