Twijfels? Geen kinderwens...?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 aug 2008 11:34

@barryrab, zou je misschien even goed willen quouten? Het is nogal verwarrend om te lezen. :wink:

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 06 aug 2008 12:18

Nog steeds begrijp ik niet waarom het voor de getrouwden een opdracht van God zou zijn om eigen kinderen te krijgen. Hoe kan het dan dat diezelfde God ervoor 'zorgt' dat getrouwde stellen geen kinderen krijgen, dan klopt er toch iets niet?

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 06 aug 2008 12:32

Saskia schreef:Nog steeds begrijp ik niet waarom het voor de getrouwden een opdracht van God zou zijn om eigen kinderen te krijgen.

Vanwege de bijbeltekst: Gaat heen en vermenigvuldigt u.
En het is maar de vraag of dat op iedereen van toepassing moet zijn?
We zijn toch niet allemaal hetzelfde? En de aarde is toch aardig bevolkt en bebouwd zou je denken. En dan zeggen sommigen: 'ja, maar dat maakt God wel uit, of het genoeg is'.
Is ook zo, maar we hebben toch ook verstand en verantwoordelijkheid van God gekregen. En persoonlijkheid, en al die factoren bij elkaar kunnen leiden tot een bepaalde keuze. Die voor iedereen anders zal liggen.

(Terwijl er aan de andere kant dénk ik weinig mensen zijn die zeggen: ja, ik wil zo graag kinderen, maar ik doe het maar niet, de aarde is al zo vol. :roll:. Nee, dus iedereen rekent vanuit zijn eigen gevoelens/wensen e.d. En mensen willen ook niet zo graag kinderen omdat God het wil, maar gewoon omdat ze het zelf willen! (niks mis mee overigens))

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 06 aug 2008 12:33

Saskia schreef:Hoe kan het dan dat diezelfde God ervoor 'zorgt' dat getrouwde stellen geen kinderen krijgen, dan klopt er toch iets niet?

Omdat kinderen krijgen op zich niet HET doel in het leven is, dat is God zoeken en je bekeren!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 06 aug 2008 12:38

ChupaChups schreef:
Saskia schreef:Hoe kan het dan dat diezelfde God ervoor 'zorgt' dat getrouwde stellen geen kinderen krijgen, dan klopt er toch iets niet?

Omdat kinderen krijgen op zich niet HET doel in het leven is, dat is God zoeken en je bekeren!

en omdat we in een gebroken wereld wonen

Bren
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Bren » 17 aug 2008 17:07

Riska schreef:
LauraC schreef:
Sabra schreef:Volgens mij is dit het geen kinderwens topic.

Hahaha, vervelend he Sabra, als mensen in 'jouw' topic dingen posten waar je het niet mee eens bent. En dan kun je er wel opeens op wijzen dat het niet het juiste topic is. Interessant, zegt een hoop over jou.

Deze opmerking snap ik van geen kant. Dit topic gaat inderdaad over mensen die geen kinderen willen. Dus, m.a.w. een 'geen-kinderen' topic.

Er zijn een paar zinnige opmerkingen gemaakt. Als je geen kinderwens hebt, is dat een keuze (hoewel vaak aangevallen door anderen), als je een kinderwens hebt, maar het lukt niet om zwanger te worden is dat inderdaad geen keuze, maar een groot verdriet. Beide paren verdienen respect: de een vanwege de keuze, de ander vanwege het verdriet.

Waar iedereen aan voorbijgaat is waarop deze keuze gebasseerd is

Stel ik ben ziek en dit is erfelijk, ik maak hierdoor de keuze geen kinderen van mezelf te willen. Is dit dan een keuze gelijk aan iemand die besluit geen kinderen te willen omdat zi'/hij niks met kinderen heeft?

Of zou ik er ook verdriet van kunnen hebben dat ik niet in staat ben gezonde kinderen op de wereld te zetten?

Het is allemaal niet zo zwart/wit

Svp even geen reacties met betrekking tot mijn eventuele zonden waardoor ik eventueel ziek ben

of dat als ik genoeg geloof me kinderen niet ziek worden

Dat riedeltje kennen wel al :)
Want ik houd het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons geopenbaard zal worden

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 17 aug 2008 17:37

Heb je helemaal gelijk in. Maar als je zelf wel graag kids zou willen hebben maar dat om een ziekte niet verantwoordelijk vindt, heb je dus wel een kinderwens alleen kan die niet beantwoord worden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 aug 2008 17:52

Bren schreef:Svp even geen reacties met betrekking tot mijn eventuele zonden waardoor ik eventueel ziek ben

of dat als ik genoeg geloof me kinderen niet ziek worden

Dat riedeltje kennen wel al :)

Even tussendoor: Wat vreselijk dat mensen zulke dingen tegen je zeggen!

Maar laten we on topic blijven.

Riska

Berichtdoor Riska » 17 aug 2008 21:35

Het is heel erg als je in diepste wezen wel een kinderwens hebt, maar de keuze maakt van 'geen kinderen' vanwege een erfelijke ziekte.
Eigenlijk is er dan wel een kinderwens.

Maar ik ken ook mensen die beslist geen kinderen willen, omdat ze er niks mee hebben. Ik denk persoonlijk dat het ook een goede keuze is. Want het is voor een kind niet goed dat het weet (en ook als het nooit gezegd is weet een kind dat!) dat het niet gewenst is...

Terug naar “Archief”