Homofilie 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2008 22:01

Maar heb je dan ook geen behoefte om met gelijkgestemde te spreken?
Het is tenslotte niet niks als blijkt dat je homo bent.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 01 aug 2008 22:04

Ik ben het eens met Meboy.

Over het spreken met gelijkgestemden: ik houd niet zo van hokjesdenken. En verder hoef je daar als ouders denk ik niet in te adviseren. Aan het momentvan coming out gaat doorgaans een proces van ondekken, zien, zoeken vooraf.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2008 22:12

Ik vind hokjesdenken echt een woord van deze tijd. Iedereen schijnt daar mee te moeten schermen om vervolgens zelf in hokjes te blijven denken.
Heeft niet iedereen het over de Christenen?
Over de gehandicapte?
De autist?
Enz enz.
Het heeft helemaal niets met hokjes of hoe je het ook maar wilt noemen te maken.
Maar ik kan me voor stellen dat je steun bij elkaar kunt zoeken.
Elkaar kunt helpen?

meboy

Berichtdoor meboy » 01 aug 2008 22:16

Ja die behoefte heb ik wel. En dat doe ik ook veelvuldig. Maar niet in hulpverleningsverband. Dat doe ik bijvoorbeeld op het regenboog forum

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 01 aug 2008 22:23

Begrijp me niet verkeerd, maar wat ik bedoelde is dat mensen vaak meteen denken: 'o, hij is homo, DUS zullen we eens kijken waar hij op een christelijke maniet met andere homo's kan praten'.

Doorgaans gebeurt dat al voordat anderen op de hoogte gebracht worden. Inderdada zijn er diverse fora. Regenboogforum, refoanders, maar ook op Refoweb kun je je verhaal kwijt.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 01 aug 2008 22:31

Ik bedoelde ook niet de hulpverlenings hoek.

meboy

Berichtdoor meboy » 01 aug 2008 22:43

Ok, op het moment dat je jezelf als homo ziet, dan ontmoet je vrij makkelijk andere christelijke homo's. Het is niet moeilijk deze mensen te vinden. Ik denk dat je er op dit forumtopic er al een stuk of tien kunt vinden: op het regenboogforum staat de teller al boven de 500 Da's een flinke kerk vol. Ze zijn niet allemaal even actief of benaderbaar maar zoals je ziet; ze vinden hun weg wel.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 01 aug 2008 22:50

En ook niet allemaal homofiel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Daar zijn we weer... (na 3 of 4 jaar)

Berichtdoor Gerdien B. » 04 aug 2008 22:34

Eagle1979 schreef:'k Schreef zojuist over wat vervelende ervaringen die ik opdeed op Refoweb, maar er zijn ook mooie dingen die Refoweb mij gebracht heeft; mijn huidige vriend en verloofde!

Volgende maand hopen wij te gaan trouwen. Iets wat volgens velen hier niet kan (en mag), maar een stap die wij juist vanuit ons geloof zetten!

Gefeliciteerd en ook aan je verloofde. (Neem aan dat hij wel mee leest ;) )

Er zijn een paar mensen geweest die al hebben laten weten 'af te haken' op onze huwelijksdag, maar de meerderheid komt wel!
Gelukkig maar; want wij willen juist in onze huwelijksinzegeningsdienst Gods Woord van Liefde laten spreken en een getuigenis afgeven dat wij met Hem op weg willen zijn omdat Jezus voor ons de weg heeft vrijgemaakt!
Fijn om dat met anderen die dag te mogen delen!

Hoe reageer jij er op (misschien beter omschreven: wat vind jij er van) als mensen aangeven niet erbij te kunnen zijn?
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Eagle1979
Verkenner
Verkenner

Hey Gerdien B.

Berichtdoor Eagle1979 » 05 aug 2008 11:23

Gefeliciteerd en ook aan je verloofde. (Neem aan dat hij wel mee leest ;) )

Dank je wel voor jouw felicitaties!

En euhm,... hoe ik reageer als mensen afhaken?
Wisselend, dat ligt eraan of het bekenden, vrienden of familieleden zijn; bij de één doet het meer zeer als bij de ander!

Eagle
...opdat een ieder die in Hem gelooft NIET verloren gaat, maar eeuwig leven heeft!
(Joh. 3:16b)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 aug 2008 11:31

het klinkt misschien gek. Maar mijn mening en gedachten over homo's veranderd wel.

@Eagle en Frank, alvast een hele fijne dag toegewenst! Maak er een dag van zoals jullie willen. Is zoo belangrijk.

Eagle1979
Verkenner
Verkenner

Aan Evelien

Berichtdoor Eagle1979 » 05 aug 2008 11:48

Dank je wel Evelien;
we maken er zeker een dag van zoals we dat willen; het wordt een mega mooie dag! (en we hebben er héel wat voor geregeld :):) )

Mooi dat je visie veranderd; (ik weet niet welke kant op) maar als je visie veranderd dan betekent dat, dat je niet stilstaat maar open staat om verder te denken! Kijk ook eens op onze eigen website: www.christho.nl

Groetjes,

Eagle
...opdat een ieder die in Hem gelooft NIET verloren gaat, maar eeuwig leven heeft!

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 05 aug 2008 12:21

Is alles al zo'n beetje geregeld?

Je geeft aan dat het wel verschil maakt wie er afhaken. dat lijkt me niet meer dan normaal. Ik hoop voor je (jullie) dat je naaste familie er in ieder geval wel wil/kan zijn die dag! (uiteraard geldt dat ook voor hele goede vrienden)
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Eagle1979
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eagle1979 » 05 aug 2008 14:26

verwonderde vrouw schreef:Is alles al zo'n beetje geregeld?

Je geeft aan dat het wel verschil maakt wie er afhaken. dat lijkt me niet meer dan normaal. Ik hoop voor je (jullie) dat je naaste familie er in ieder geval wel wil/kan zijn die dag! (uiteraard geldt dat ook voor hele goede vrienden)

Ja, alles is inmiddels zo'n beetje geregeld!

En helaas zijn er ook mensen uit de familie die niet komen, waaronder een vader, een broer en van de andere kant een zus...

Pijnlijk, maar het zal onze dag niet bederven; na een jaar van 'knokken' hebben we onze weg er aardig in gevonden!

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 05 aug 2008 15:20

Ik ben blij dat het je dag niet meer kan bederven. Je moet idd ten slotte die deur dicht (durven) trekken. Maar dat valt niet mee...

Wel een spannende periode! hoop dat het een hele mooie dag wordt (niet alleen qua weer ;))

Hebben jullie ook een kerkdienst die dag? (weer een ander onderwerp waar regelmatig discussie's over ontstaan....)
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Terug naar “Archief”