Twijfels? Geen kinderwens...?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 04 aug 2008 21:23

Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Wel kun je tegenwoordig er van alles aan doen om ze te krijgen. Maar er zijn inderdaad ook mensen die ze niet krijgen en tot de ontdekking komen dat er niets te nemen valt.

Maar waar ik al lezend steeds meer verbijsterd over ben is dat kennelijk niet mag dat gehuwden zeggen geen kinderen te willen.
Dat ze het totaal niet zien zitten, om welke reden dan ook en er ook niet op terugkomen. Ik ken mensen in mijn directe omgeving die er heel bewust voor hebben gekozen geen kinderen te krijgen.
Je zult als kind maar ergens geboren worden en niet gewenst zijn. Het kind draagt het zijn hele leven mee.

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 04 aug 2008 21:24

Fluitje schreef:Omdat ik er toch van overtuigd ben dat je kinderen krijgt en niet 'neemt'.

En de mensen zijn er dan zo van overtuigd......... en als het dan niet lukt?
Ik bedoel dus in deze de toonzetting.

toch is het makkelijk zeggen, soms kunnen kinderen ook komenop een fase waar je ze niet liever zou hebben.

Wanneer er later wel kinderen komen dan is dat voor mij geen nemen.

wel zie ik hier op diverse topics mensen die zo enorm bezig zijn over het krijgen voor kinderen (terwijl ze net getrouwd zijn), dat ik denk dat nemen van kinderen is !
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 aug 2008 21:25

Als je een kind zou nemen, zou je het ook voor het zeggen hebben of je ze krijgt of niet.
Dus ik vind wel dat je kinderen krijgt omdat je ze alleen krijgt als God dat wil. En daar binnen vind ik dat je ook je verstand moet gebruiken als je bijv. geen kinderwens hebt, je er nog niet aan toe bent, je net zwanger bent geweest, enz. God geeft ons daar immers ook de middelen voor.

Je laatste zinnetje is weer lekker cru gezegd...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2008 21:28

Riska schreef:Je neemt geen kinderen, je krijgt ze.

Dat blijft toch een welles-nietes verhaal.

Wel kun je tegenwoordig er van alles aan doen om ze te krijgen. Maar er zijn inderdaad ook mensen die ze niet krijgen en tot de ontdekking komen dat er niets te nemen valt.

Zoals ik al aangaf, dan heb je gewoon pech.

Maar waar ik al lezend steeds meer verbijsterd over ben is dat kennelijk niet mag dat gehuwden zeggen geen kinderen te willen.
Dat ze het totaal niet zien zitten, om welke reden dan ook en er ook niet op terugkomen. Ik ken mensen in mijn directe omgeving die er heel bewust voor hebben gekozen geen kinderen te krijgen.

Het verbaast mij dat vooral mensen die op grond van een enkele bijbeltekst tal van paradigma's hebben gedefinieerd (refo's) en daarover menig (verbale) oorlog hebben uitgevochten, zich niet kunnen voorstellen dat iets simpels als jezelf vermenigvuldigen niet enkel een letterlijke maar ook een geestelijke betekenis zou kunnen hebben.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 04 aug 2008 21:29

Dat is wel erg makkelijk gezegd, Sabra!
Je zal al jaren proberen om een kindje te krijgen... dan besef je wel dat het niet zomaar een zaadje bij een eitje is. En dat je geen kind neemt, maar dat het een wonder is àls je het ontvangt.

Je kwetst hier mensen mee, die hierom veel verdriet&pijn hebben. :cry:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 aug 2008 21:33

Als het puur om het zaadje en 't eitje gaat zouden alle stellen die graag zwanger willen worden en op de juiste momenten vrijen ook daadwerkelijk gelijk zwanger moeten worden. Toch?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2008 21:37

Volgens mij is dit het geen kinderwens topic.

Dus mensen die een kinderwens hebben moeten hier dan maar niet komen. Bovendien vind ik het altijd zo raar dat er wel wordt meegevoeld met mensen die kinderen willen maar niet zwanger raken, terwijl mensen die geen kinderen willen op weinig compassie kunnen rekenen.

Dat je niet zwanger raakt heeft louter een biologische reden, en het is niet dat opeens je baarmoeder is gesloten of wordt opengesteld o.i.d. Dat is natuurlijk sentimentele onzin. Daarom praat ik ook liever over een eitje en een zaadje dan over een wonder. Als je problemen ervaart met zwanger worden dan moet je vooral naar een arts.

Riska

Berichtdoor Riska » 04 aug 2008 21:38

Sabra schreef:Het verbaast mij dat vooral mensen die op grond van een enkele bijbeltekst tal van paradigma's hebben gedefinieerd (refo's) en daarover menig (verbale) oorlog hebben uitgevochten, zich niet kunnen voorstellen dat iets simpels als jezelf vermenigvuldigen niet enkel een letterlijke maar ook een geestelijke betekenis zou kunnen hebben.

Daarin kan ik helemaal meegaan...

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2008 21:39

*|Scatie schreef:Als het puur om het zaadje en 't eitje gaat zouden alle stellen die graag zwanger willen worden en op de juiste momenten vrijen ook daadwerkelijk gelijk zwanger moeten worden. Toch?

Misschien zijn er medische complicaties waarom het niet wil? Of is je fantasie dermate beperkt?

Denk je nu echt dat God een zaadje tegenhoud o.i.d.? Dat is toch baarlijke nonsens.

Fluitje
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Fluitje » 04 aug 2008 21:40

Sorry Sabra,

Ik ben het hier niet met je eens. Als het allemaal alleen maar biologisch en zo mechanisch was dan waren er veel meer kinderen.

Ik ben er van overtuigd dat er veel meer dingen een rol spelen. En dan denk ik niet alleen aan geestelijke dingen.

je walst er nu wel heel gemakkelijk overheen.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 aug 2008 21:42

Galateia schreef:Ook viel me op in dit topic, dat soms carrière(on)mogelijkheden een rol lijken te spelen bij het wel of niet hebben van een kinderwens. Maar daar geloof ik eerlijk gezegd maar weinig van: wanneer je echt graag een kindje wilt, dan laat je je werk dat niet in de weg staan. Kijk maar eens naar ajl, die zelf al aangeeft er echt veel voor op te geven op loopbaangebied. Het heeft haar er toch niet van weerhouden om bewust voor een kindje te gaan. Ik denk, dat als je je loopbaan belangrijker vindt, dit gewoon komt door het ontbreken van die kinderwens. Anders vind je wel een weg.

Je hebt nu eenmaal mensen/stellen met ene kinderwens en zonder. Omdat het zo normaal is om kinderen te willen krijgen, lijkt het bijna een 'misdaad' wanneer je aangeeft dat niet te willen. Dat lijkt me voor de mensen/stellen zonder kinderwens inderdaad heel erg kwetsend om te horen.

Helemaal met je eens.
Voor mij persoonlijk zou het ook nooit afhangen van baan, carriere, groter huis, reizen of whatever. Dan vind je wel een oplossing als je echt graag kinderen wilt. Daar doe je dan alles voor!

En zoals Tuinfluiter het brengt, zou je dus gewoon niet moeten trouwen als je geen kinderen wilt? En dan laat je je geliefde gewoon lopen om die reden? (er staat in de Bijbel: het is niet goed dat de mens alleen zij, er staat volgens mij nergens dat het niet goed is als men geen kinderen heeft, maargoed...)
Trouwens; er zijn ook mensen die pertinent vrijgezel willen blijven!
Hebben die dan geen plicht om te trouwen en te vermenigvuldigen?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2008 21:49

Fluitje schreef:
Ik ben het hier niet met je eens. Als het allemaal alleen maar biologisch en zo mechanisch was dan waren er veel meer kinderen.

Ik wil best meer uitweiden hoor, maar uiteindelijk zal toch een biologische c.q. medische blokkade de oorzaak zijn al dan niet veroorzaakt door een psychologische reden.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 04 aug 2008 21:56

Sabra schreef:
*|Scatie schreef:Als het puur om het zaadje en 't eitje gaat zouden alle stellen die graag zwanger willen worden en op de juiste momenten vrijen ook daadwerkelijk gelijk zwanger moeten worden. Toch?

Misschien zijn er medische complicaties waarom het niet wil? Of is je fantasie dermate beperkt?

Denk je nu echt dat God een zaadje tegenhoud o.i.d.? Dat is toch baarlijke nonsens.

He hallo, dat is niet wat ik bedoel te zeggen. Het gaat mij erom dat het in jouw ogen blijkbaar iets technisch is zoals ik opmaak uit jouw verhaal.
Maar als dat zo zou zijn zal elk stel wat gezond, vruchtbaar, what ever is, zonder medische complicaties, zwanger moeten raken als je het op 't juiste moment doet.
Aangezien er niks gebeurd buiten Gods wil, waarom zou Hij zich hier niet in mengen dan?

Ik zou niet weten waarom mensen die wel een kinderwens hebben zich niet in dit topic mogen mengen. En ik vind aboluut dat als je geen kinderwens hebt, je eigenlijk ook geen kinderen moet krijgen.
En ik ben het in dat opzicht dan ook niet met Tuinfluiter eens.
MissF's reactie op 't punt rondom bekering snap ik wel. Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd. Als wij een kindje krijgen, geloven we dat ook dat kindje een kind van God mag zijn.
Maar kinderen moeten wel een zegen zijn, geen last.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 04 aug 2008 22:04

*|Scatie schreef:
Aangezien er niks gebeurd buiten Gods wil, waarom zou Hij zich hier niet in mengen dan?

Juist ja. Dus God heeft de zondeval gewild ergo, God heeft alle ellende die door mensen wordt ervaren gewild.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 04 aug 2008 22:23

Precies, lScatie, het is als zegen bedoeld, maarja, wat als het (nog) niet zo voelt?
Ik vind het heel boeiend om de verschillende meningen te lezen. Kan me ook in beide 'partijen' inleven.
En ik weet niet in hoeverre het bijbels of onbijbels is om geen kinderen te krijgen. Of hoe God erover denkt, volgens mij kom je dat ook gewoon nooit helemaal te weten. Zoals er wel meer dingen zijn die je in dit leven niet helemaal te weten komt, want je krijgt geen briefjes uit de hemel! Dus het is niet zo makkelijk op te lossen met een tekstje.
Ik krijg alleen niet de indruk vanuit de Bijbel (maar wie ben ik.. :? ) dat God geen rekening houdt met mensen en hun karakter en gevoel en maar gewoon dwingt dat dit of dat moet gebeuren en daarmee punt uit.
Dus misschien geeft God de één een kinderwens en de ander niet.
En natuurlijk houd je van je kind als het er eenmaal is..maar ik ben zelf toch blij dat mijn vader en moeder het vantevoren al helemaal zagen zitten :mrgreen: ja toch?

Terug naar “Archief”