Tuinfluiter schreef:Het lijkt mij heel groot en mooi als uit ons een kindje geboren zou mogen worden dat tot eer van God geboren zou worden.
(En missf ik kom ook uit een zware kerk, voor jou zit ik dat waarschijnlijk nu nog, maar onder dat soort mensen leeft toch echt wel de wens om kinderen te mogen krijgen tot de eer van God, ook al komt het op buitenwereld soms anders over)
Oke, daar was ik dus wel benieuwd naar. Ik zit zelf ook helemaal niet in een 'lichte' gemeente, maar ik geloof wel dat wij als wij niet zouden geloven dat we bekeerd zijn, geen kinderen zouden willen. Maargoed, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
En het ís ook mooi om een kindje te krijgen van God, maar als ik nu rondkijk naar teksten voor op een kaartje, spreken teksten als dat wij ons kindje krijgen om voor te zorgen, maar dat het wel Zijn kindje is, mij aan, maar als je toch niet gelooft dat er een grotere kans is dat het kindje bij Hem zal gaan horen, dan snap ik niet helemaal meer, wat dan het doel is zeg maar. (beetje krom vertaald, maar ik bedoel het niet vervelend ofzo)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...