Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2008 22:45

LauraC schreef:Kinderen toch! Als dit een wij kunnen wel/kunnen niet tegen zij kunnen niet/kunnen wel oorlog gaat worden, dan hou ik het voor gezien. Ga je schamen allemaal! Niemand hoeft verantwoording af te leggen voor gedane posts, maar ik vind wel dat de toon tegen de mensen die graag een kindje willen maar tot nu toe niet hebben gekregen wel erg onaardig is. Ga eens wat gevoel kweken man. Of post gewoon niet in het topic kinderwens als jij geen kinderen wilt en het niet kunt hebben dat sommige dat wel willen. Daar zijn andere topics voor.
Zo, dat ben ik kwijt. En het kan me geen r**t interesseren wat anderen hier op gaan reageren. Ik ben het zat!

=D>

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 28 jul 2008 23:20

Ik begrijp de reacties van Daphne en andere eigenlijk niet zo. Een aantal dagen voor dat missF 'uit de kast kwam' met haar zwangerschap had ik al het gevoel dat ze zwanger was. Nu heb ik persoonlijk de rare gave om dat aan te voelen en wellicht omdat ik missF een ietsjepietsje persoonlijk ken ( :wink: ) had ik al zo'n vermoeden voordat ze het postte.

Maar ik begreep ook niet zo dat missF tussen de regels door zei dat ze er wellicht nog niet aan toe was.. zéker niet omdat ik een vermoeden had dat ze al zwanger wàs.

De enige conclusie die ik toen kon trekken voor mezelf was: o, missF denkt dat ze zich per ongeluk misschien wel verraden heeft en gooit er zo'n opmerking tussendoor omdat ze het toch eerst wel aan haar fam wil bekend maken. Het zou toch vervelend zijn als Corine Bakker het al aan heel Blesgraaf had verteld :mrgreen:

Maargoed, al laatste Daphne en anderen: als je nu zulke persoonlijk vragen/ twijfels oid hebt gebruik dan gewoon je pb knop. Ik vind het niet zo netjes om haar hier op een open forum zo te ondervragen. En als je er dan ook nog achteraan roept dat je blij bent het gepost te hebben dan vraag ik me helemaal af van hallo je bent een volwassen vrouw, een peebeetje was voldoende geweest.

Als laatste wil ik nog even kwijt om weer ontopic te gaan: Sabra, word je er niet moe van om steeds weer te proberen duidelijk te maken dat je absoluut gelukkig bent zo zonder kinderen? Het komt namelijk onderhand eerder gefrusteerd over. Het is niet de eerste keer nlk dat je je zo fanatiek meld in soortgelijke discussies.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jul 2008 06:16

jamillah schreef:Als laatste wil ik nog even kwijt om weer ontopic te gaan: Sabra, word je er niet moe van om steeds weer te proberen duidelijk te maken dat je absoluut gelukkig bent zo zonder kinderen? Het komt namelijk onderhand eerder gefrusteerd over. Het is niet de eerste keer nlk dat je je zo fanatiek meld in soortgelijke discussies.

Het is toch ook irritant als je je steeds moet verdedigen omdat je op dit punt toevallig bij een minderheid hoort. Maar daar hebben we een ander topic voor.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 jul 2008 06:48

@Jamillah: ik denk (maar ik probeer me nu alleen even in een ander te verplaatsen), dat het vooral gaat om het feit dat MissF gezegd heeft - al tijdens haar zwangerschap - dat ze nog wel even wil wachten met kinderen, etc. (ik weet ook niet wat er precies gezegd is, dus vergeef me als ik het nu verkeerd zeg). Misschien is dat wel het punt wat sommigen pijnlijk vinden en ikzelf verbaas me er wel een beetje over, want als je dan aangeeft 3 maanden lang bewust bezig geweest te zijn met zwanger worden, dan ben je dus niet bewust bezig geweest met uitstellen, wachten, nog-niet-aan-kinderen-toezijn, jezelf 10.000 keer bedenken of je er aan toe bent, etc. Ik kan me ergens wel voorstellen, dat dat voor vrouwen die er veel verdriet van hebben nog niet zwanger te zijn een beetje pijnlijk is achteraf. Of beter gezegd: een knagend gevoel geeft.

Ach, daarom was ik zelf ook zo verbaasd over de zwangerschap van MissF. Maar dat maakt de hele zwangerschap niet minder leuk :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 09:29

Ach, dan lijkt het me beter om er verder maar niet op in te gaan, en excuses had ik in mijn eerste post al aangeboden, maar daar is helaas niet op ingegaan.
Maar om heel ontopic te zijn: wij hebben door de tijd heen dus een kinderwens gekregen :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 10:52

Wow wat een discussie! Ik ga me er verder niet meer in mengen... ik sluit me bij Galateia aan. Zo kwam het bij mij ook een beetje over en ik snap dat het voor een aantal mensen pijnlijk is.
Maar ik snap MissF heel goed dat een kinderwens ook opeens kan komen/groeien. Wij willen ook nog wel even wachten maar dat kan ineens ook zo weg zijn. Aangezien 't hier ook steeds meer een beetje begint te kriebelen... Dus wie weet :wink:
En ik vind dat je je daarom niet schuldig hoeft te voelen. Je hebt het nu eenmaal zelf niet voor 't zeggen.

En voor degenen die geen kinderwens hebben: kiezen om geen kinderen te krijgen is een keuze, ongewilde kinderloosheid is dat niet! Vandaar dat het voor sommigen mensen misschien wat minder gemakkelijk te begrijpen is dat er mensen zijn die geen kinderwens hebben of andere dingen belangrijker vinden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 jul 2008 11:10

MissF schreef:Ach, dan lijkt het me beter om er verder maar niet op in te gaan, en excuses had ik in mijn eerste post al aangeboden, maar daar is helaas niet op ingegaan.
Maar om heel ontopic te zijn: wij hebben door de tijd heen dus een kinderwens gekregen :)

Ik begrijp het wel miss f. Bij ons was de kinderwens er wel al voor ons trouwen. Wij hebben echter ook de eerste paar jaar er bewust voor gekozen om die wens nog uit te stellen. Dit in verband met werk en huis. Op het moment dat wij de knoop hadden doorgehakt en ervoor gingen, was ik er eigenlijk vanuit gegaan dat het nog wel ruim een jaar zou duren voordat ik zwanger zou zijn. Dat was echter binnen 2 mnd. Op het moment dat ik wist dat ik zwanger was, overviel bij mij ook een gevoel van twijfel....kan/wil ik dit wel. Misschien klinkt dit voor de mensen die ongewenst kinderloos zijn wel heel hard, maar aan dat gevoel kan ik ook niets doen. Nog steeds vind ik het gevoel dat wij een kindje krijgen heel beangstigend, terwijl wij er tegelijkertijd super blij mee zijn en niet anders meer willen!

Dat de opmerkingen van Miss F pijnlijk waren, kan ik mij indenken,maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het eigen verdriet wat er speelt door de kinderloosheid. Dat is ook heel goed te begrijpen. Ik hoop echter dat jullie ook begrijpen dat als je net hoort dat je zwanger bent, dat dat ook erg verwarrend is en dat je zelf ook tijd nodig hebt om eraan te wennen.
Laatst gewijzigd door ajl op 29 jul 2008 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jul 2008 11:16

Net zoals jullie nooit ons verdriet zullen voelen, zullen wij ws nooit jullie verwarring voelen. En daar laat ik het verder bij....

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jul 2008 11:18

Ik heb ook nergens gemeld dat ik denk dat als je zwanger bent alleen maar blij bent en op een roze wolk zit. Tuurlijk is er twijfel van 'kan ik het wel'! Ik denk dat iedere vrouw die pas zwanger is dat wel heeft. Ik denk ook, dat vrouwen niet voor niks negen maanden zwanger zijn. Die tijd hebben ze (man en vrouw) gewoon nodig om aan het idee van 'ik krijg een kindje' te wennen.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jul 2008 11:18

LauraC schreef:Net zoals jullie nooit ons verdriet zullen voelen, zullen wij ws nooit jullie verwarring voelen. En daar laat ik het verder bij....

idd
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jul 2008 12:20

jamillah schreef:Sabra, word je er niet moe van om steeds weer te proberen duidelijk te maken dat je absoluut gelukkig bent zo zonder kinderen? Het komt namelijk onderhand eerder gefrusteerd over. Het is niet de eerste keer nlk dat je je zo fanatiek meld in soortgelijke discussies.

Nee hoor, ik ben blij met mijn leven. En ik zie niet in dat mijn opmerkingen gefrustreerd zouden zijn. Ik ben slechts een tegenpool van mensen die zich wel richten op het krijgen van kinderen.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jul 2008 12:43

Kgeloof niet dat het de bedoeling is dat we elkaar nu gaan aanvallen.
Omdat wij een kinderwens hebben die nog niet vervuld is wil het niet zeggen dat de reactie's van missF pijnlijk over komen, integendeel, gelukkig niet.

Tis alleen een apart gevoel van: huh nou snap ik het niet meer.
Hoe galateia het net als laatste verwoorde zo denk ik er ook over.

Vind absoluut niet dat missF hier haar excuus aan moet bieden!! daar hebben we niks aan want het heeft niks met een excuus te maken en ik vind het ook niet nodig dat ze er een naar gevoel aan over houd nu, want dit was haar keuze om het zo te doen en er is verder ook niks mis mee, alleen was het allemaal wat verwarrend en daar is denk ik bijna iedereen het wel over eens.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2008 09:39

Ik heb de ovulatietesten inmiddels in huis en ook al een paar gebruikt. Ze werken alleen voor geen meter... :? De rode vloeistof die de streepjes moeten gaan vormen loopt helemaal door, terwijl ik de test er al expres niet tot 'max' in doe... Nu had ik eergisteren 1 felle streep, die ander kon ik door het doorlopen niet zien. Gisteren had ik geen één streep, wel eventjes buikpijn en vandaag weer 1 vage streep. Wel is sinds gisteren mijn temp zo'n 0,4 graden hoger. Zit nu namelijk op 36,1. Ik denk dus zelf dat ik dan eergisteren de eisprong heb gehad, hoewel ik nu ook weer vage buikpijn heb.
En ja, op het juiste moment vrijen gaat bij ons ook negen van de 10 keer niet lukken... Door mijn werk zie ik mijn man soms 2 dagen niet. 8)
De volgende cyclus iig maar wat duurdere tests kopen, kijken of die beter zijn.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 jul 2008 10:36

@Daphne,
hmm, lastig zoiets, het is wel makkelijk als het werkt, je gebruikt niet voor niets die testen.
Ik heb een poosje de testen van matcare gebruikt en die bevieln mij prima, gaf het goed duidelijk aan, makkelijk te gebruiken ook.
Misschien dat het ook iets voor jou is.
Je hebt natuurlijk ook wel duurdere ovutesten, maar die van matcare zijn gewoon goed, dus waarom zoveel geld eraan uitgeven denk ik dan.

Succes ermee!!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 31 jul 2008 10:50

Dankje.
Van Matcare heb ik wel eens de zwangerschapstest gebruikt en die waren idd ook goed. Dan bestel ik ze daar maar van.
Afbeelding

Terug naar “Archief”