LeChat schreef:Wat dat laatste betreft: niet dus... er wordt ongelooflijk op gelet: zou ze al zwanger zijn? zouden ze geen kinderen kunnen krijgen? ze zullen het toch niet uitstellen? (afstel al helemaal ondenkbaar). Afgezien van het al dan niet Bijbels onderbouwbaar zijn van de gedachte huwelijk=kinderen vind ik al die aandacht en bemoeizucht bijzonder ongepast. Als er iets privé is, is het wel het al dan niet verwekken en krijgen van kinderen...Riska schreef:Ik denk dat hier bedoeld wordt dat een stel echt geen kinderwens heeft. Er zijn tegenwoordig nogal wat mensen die het totaal niet vanzelfsprekend vinden dat er kinderen komen.
In Refokringen is dat wellicht een stuk minder dan in 'de rest van de wereld' (let wel op de aanhalingstekens, dus zeg ik dit met een knipoog!).
Maar ik denk dat het goed is als mensen zich oprecht afvragen of kinderen gewenst zijn of niet. En dan een keuze maken.
En het is de vraag of het altijd gerespecteerd wordt, als men kiest voor geen kinderen.
Dat zijn dus dingen die ik in mijn omgeving nooit hoor. Mijn oma vind mij eigenlijk nog te jong voor kinderen ( word in september 30). De enige die daar opmerkingen over hebben gemaakt, zijn een paar ongelovige collega'sdie dachten dat ik gelijk na mn trouwen wel zwanger zou zijn. Die heb ik gelijk uit de droom geholpen door te zeggen dat dit niet iets is wat gelijk verwacht wordt als je getrouwd bent.