Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jul 2008 13:04

@Evelien,
Je hebt groot gelijk!
Als ik het ook zo warm had als jij zou ik ook weinig tot niks meer doen :wink:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 14:21

Ik doe 't met warm weer toch echt wel even wat rustiger aan. Gisteren had ik bijna niks gedaan maar dan moest er vandaag toch echt wel even een stofzuiger door. Wasjes draai ik tussendoor wel en dat hou ik maar een beetje bij zodat het niet heel veel in 1x is. Strijken vanmorgen even snel gedaan toen ik gedoucht had, dan is 't ook zo weer klaar.
't Regent hier nu lekker dus 't zal ook wel even afkoelen. 'k Heb alleen weinig puf om te werken en zeker om naar een bevalling te gaan... dus laat de baby's nog maar even een dagje zitten!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 30 jul 2008 12:55

Ik doe vandaag lekker heeeelemaal niks in huis, kook geen eten (zet de frituurpan wel ff aan :mrgreen: ) en ga straks lekker op de fiets naar de kinderboerderij :D

Zo. Ik neem dus lekker een dagje vrij van mijn huishoudelijke plichten :D :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jul 2008 13:00

pff, net een hele berg was weggestreken, inclusief 5 blousjes van mijn man (die zijn helemaal in ofzo, 's zomers bij hem ;) ). Wat een rotwerk.
Maar nu ligt alles weer schoon en gestreken in de kast :)
Bij mijn ouders hebben alle plantjes weer water, die van ons ook, vanavond nog even koken en verder lekker zwemmen enzo. Geen weer voor uitgebreid huishoudelijk werk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2008 13:05

ik doe zowiso weinig nu want ik moet nog 2 nachtjes werken en ik ben al 2 uur op :? NIET geslapen dus.. jaha... 4 uurtjes. Straks maar ff proberen wat slaap in te halen, een kast uit te mesten, was in de droger, stofzuiger er doorheen, dweilen (misschien) en dan houd ik het voor gezien!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 30 jul 2008 13:06

Ik ben ook bezig met de strijk. Dan is alles van de vakantie weer weggewerkt! Dat heb ik best snel gedaan vind ik zelf :wink:
Verder doe ik niet zo veel in het huishouden. Het is toch best warm en m'n man heeft nog vakantie, dan heb je toch niet zo'n zin om hard te werken.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jul 2008 13:09

kwebbel schreef:ik doe zowiso weinig nu want ik moet nog 2 nachtjes werken en ik ben al 2 uur op :? NIET geslapen dus.. jaha... 4 uurtjes. Straks maar ff proberen wat slaap in te halen, een kast uit te mesten, was in de droger, stofzuiger er doorheen, dweilen (misschien) en dan houd ik het voor gezien!

En dat noemt ze weinig doen, tijdens een nachtdienst nog wel :shock: . Ik vind het eigenlijk wel aardig wat!

Ik ben vandaag de bovenverdieping aan het schoonmaken,badkamer is al gedaan en nu de slaapkamers nog zuigen en dweilen.Heb er echt helemaal geen zin in, maar heb toch wel enige nesteldrang. Ik wil het huis in ieder geval aan kant hebben als de bevalling begint. De ellende is dat je zo elke dag wat doet, omdat je niet weet wanneer je gaat bevallen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jul 2008 13:13

hier ook nesteldrang :mrgreen: heb de keuken uitgemest... alle bedden afgehaald. al 2 wassen gedraaid en opgehangen.. was opgevouwen... afgewassen.. eten gekookt (jaja warm eten!).. gras gemaaid... en nog gepoetst..

en nu zit ik buiten met de laptop... :lol: Matteo in bed gestopt... Milan moet zich maar ff vermaken...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2008 13:27

ajl schreef:
kwebbel schreef:ik doe zowiso weinig nu want ik moet nog 2 nachtjes werken en ik ben al 2 uur op :? NIET geslapen dus.. jaha... 4 uurtjes. Straks maar ff proberen wat slaap in te halen, een kast uit te mesten, was in de droger, stofzuiger er doorheen, dweilen (misschien) en dan houd ik het voor gezien!

En dat noemt ze weinig doen, tijdens een nachtdienst nog wel :shock: . Ik vind het eigenlijk wel aardig wat!
tsja ben nu eenmaal bezig altijd :lol: het valt wel mee hoor! Normaal als ik een dag vrij ben dan doe ik dit:
stoffen, stofzuigen, droge wisser over de vloer, dweilen, badkamer uitsoppen, wasje opvouwen als ie er ligt, een kastje uitsoppen etc. Ik heb last van lichte astma, zeker nu met dit weer... :? mijn slaap haal ik altijd wel in
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 30 jul 2008 19:43

Ik haat verhuizen met dit weer. Het is echt zwaar vervelend om heel de dag zwaar werk te doen, dozen sjouwen, schoonmaken, trap op trap af. Ik ben het spuugzat. (ik moest even mijn frustratie kwijt)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 30 jul 2008 20:04

Pfff, zit nu even bij te komen van een 'huishoudspurt'. Vandaag lekker eropuit geweest dus moest alles 's avonds gebeuren. Allereerst natuurlijk koken en afwassen. Toen was afgehaald, was in machine gedaan, was opgehangen, opgeruimd, gestofzuigd, vloer geweild en dan straks een grote strijk...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jul 2008 20:08

k heb hier net ramen gelapt.
Vanmiddag de vloer (zeil) in de wc eruit gehaald
die helemaal gescrobt en schoongemaakt
het vloerkleed in de woonkamer buiten schoongespoten
de vloer in de kamer gezogen en gedweild (gewoon met de franse slag)

verder niks. (o ja vanochtend bij een client gewerkt)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 31 jul 2008 08:16

kirsten schreef:Ik haat verhuizen met dit weer. Het is echt zwaar vervelend om heel de dag zwaar werk te doen, dozen sjouwen, schoonmaken, trap op trap af. Ik ben het spuugzat. (ik moest even mijn frustratie kwijt)

wij gaan dan wel niet verhuizen, maar krijgen in de kamer en in een klein halletje een nieuwe vloer, dus die moeten ook helemaal leeg, gisteren begonnen met kasten leeg halen en vandaag moet alles leeg zijn. tis idd een beetje warm daarvoor.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 31 jul 2008 10:47

Mijn man heeft gister de tuindeuren aan de buitenkant staan schuren, met alles open. Dus de hele woonkamer zit onder het verfgruis.
Dus ik zal aan de slag moeten. Ik wil eigenlijk voor we vanmiddag lekker gaan zwemmen enzo het hele huis gehad hebben.
Even moed verzamelen :)
En dan morgen of volgende week de tegels van het balkon maar. Dan is ons huis weer perfect :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 31 jul 2008 14:39

Hoeveel uur besteden we wekelijks ongeveer aan ons huishouden? Telt nog best door denk ik...

Terug naar “Archief”