Moderator: Moderafo's
Precies, zelfs nog sterker, een foto laat nooit maar dan ook nooit een perfecte weergave van de werkelijkheid zien, dat is onmogelijk. Het is zelfs maar de vraag of onze ogen dat kunnen maar daar ga ik nu geen filosofisch relaas over houdenNapoleon schreef:die is al duidelijk beter ja. Less is more enzo![]()
als je hem per se op afdrukbaar formaat wil, zou je er rechts nog een stukje af kunnen halen. je kunt ook gewoon een panorama-afdruk maken![]()
en m.b.t. dat bewerken contra "zoals het was", dat neem ik eerlijk gezegd met een korreltje zout. Uiteindelijk krijg je niet de werkelijkheid op de plaat, maar wat een op een bepaalde manier ingestelde camera van de werkelijkheid vastlegt. als je de sluitertijd korter of langer had gemaakt bij gelijk diafragma, krijg je al een heel ander beeld, terwijl dat niets aan de werkelijkheid verandert. een anders ingestelde witbalans heeft ook invloed, en zo nog flink wat factoren.
CGK<3 schreef:Precies, zelfs nog sterker, een foto laat nooit maar dan ook nooit een perfecte weergave van de werkelijkheid zien, dat is onmogelijk. Het is zelfs maar de vraag of onze ogen dat kunnen maar daar ga ik nu geen filosofisch relaas over houden
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten