Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 10:58

Ik heb hier de slaapkamer gestoft, bed opgemaakt, was opgevouwd en beetje gestreken. Wastafel in de badkamer schoon en 't vensterbankje, prullenbakken geleegd en vaat afgedroogd. Straks nog maar even x stofzuigen en dweilen, wasmachine draait. Gisteravond al even de wc schoongemaakt en verder hou ik 't voor gezien.
Mn werk kan ook weer bellen dus dan mag ik vast wel weer de komende 2 week achter elkaar aan't werk en na 80 uur ofzo een keer vrij zijn.
't Is enorm druk! Babyboom!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 11:14

mensen waar jullie zin in hebben...... :? nadat ik vanochtend gewerkt heb, heb ik geen zin om (weer) een huishouden te gaan doen. Ik ga alleen opruimen afwassen en boodschappen doen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 jul 2008 11:18

Tot nu toe: bedden afgehaald, eerste lading wasgoed in de machine gedaan, kattenbak verschoond en kooi schoongemaakt, algemeen opgruimd. Nog te doen: stoffen, stofzuigen, koken, opnieuw alles opruimen, strijken

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 29 jul 2008 12:23

Ik ga zo eerst maar s ff stofzuigen. 'k Heb van 16.00-0.00 wachtdienst dus maar duimen dat ik niet word gebeld. En 'k kan morgen waarschijnlijk wel vrij krijgen omdat ik al veel heb gewerkt en er momenteel wel even genoeg personeel is. Nou altijd leuk om te horen met dit weer!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 12:25

kgeef je groot gelijk.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jul 2008 12:28

Eten koken doe ik ook gewoon met dit warme weer, aardappels, groenten en vlees, geen last van de warmte hoor tijdens het koken, zit denk ik meer tussen de oren.
Juist goed met dit warme weer om goed te eten.
M'n huishouden doe ik deze week juist wel heel goed, want heb alleen vrijdag een kind, dus alle tijd ervoor.
En met de warmte valt het hard mee tijdens het soppen, gelukkig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 12:32

dat het tussen je oren zit???????????

pardon? dan zit alles tussen je oren.

Sorry hoor, vindt dat nogal een rare opmerking.

Ik zweet me een ongans en ben kletsnet. Zit dat dan tussen mijn oren? Verklaar u nader.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 jul 2008 12:41

Tja, ik heb echt last van de extra warmte van koken eigenlijk. En al zit het tussen de oren, dan is iets er nog niet niet. Dan h‚b je er wel last van.
Niet dat het mij vreselijk veel boeit, maar als ik dan lekker een salade kan maken, dan vind ik dat ook prima.
Als ik het heel koud heb maak ik ook eerder een ovenschotel, omdat ik dan lekker bij de warme oven kan gaan zitten :)

Ik heb net een berg nieuwe plantjes en boompjes gekocht, en alles staat weer netjes op zijn plek. Heerlijk, roze bloemetjes (want roze in huis mag niet, maar op het balkon blijkbaar wel ;) )
En de was hangt weer op, en de slaapzakken zitten er weer in.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 29 jul 2008 12:41

Nou, tijd voor een koude douche zou ik zeggen...

Ik ga hier ook niks doen hoor, ben me daar gek.
Straks een paar boodschapjes en een ijsje erachteraan, mjum!
:D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 29 jul 2008 12:54

@Evelien,
Wind je niet zo op, krijg je het alleen nog maar warmer van :mrgreen:
Tuurlijk kun je het bloedheet hebben, maar (bij mij is het zo) als ik eten sta te koken heb ik het echt niet wamer als dat ik niks aan doen ben bijv,
Als je denk dat je het zo heet heb krijg je het alleen maar warmer is mijn ervaring.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jul 2008 12:56

Tuinfluiter schreef:@Evelien,
Wind je niet zo op, krijg je het alleen nog maar warmer van :mrgreen:
Tuurlijk kun je het bloedheet hebben, maar (bij mij is het zo) als ik eten sta te koken heb ik het echt niet wamer als dat ik niks aan doen ben bijv,
Als je denk dat je het zo heet heb krijg je het alleen maar warmer is mijn ervaring.

mee eens Hoe drukker je maakt over de warmte hoe erger het wordt ik ga even boodschappen halen en dan lekker in de zon liggen!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 29 jul 2008 12:57

Ja, dat vind ik ook. Ik heb vanmorgen daarom ook maar gewoon gestofzuigd. En ja, dan heb ik het warm, maar dat heb ik het hartje winter ook als ik aan het stofzuigen ben.
Ik heb net chili con carne gemaakt, zelf alvast wat van gegeten, hoeft mijn man het alleen maar ff op te warmen. Ikzelf knap altijd echt op van warm eten, maar omdat mijn man er met dit weer geen zin in heeft, heb ik ook de neiging om maar niet te koken. Dan moet ik dat namelijk alleen voor mezelf doen.
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 29 jul 2008 12:57

Tuinfluiter schreef:

't is inderdaad wel zo, dat als je eraan denkt, dan krijg je t alleen maar warmer. Niet doen dus, en ook niet op de thermometer kijken.
Geniet er nog maar even van, want straks is het weer 3 weken regen :roll:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jul 2008 13:02

Tuinfluiter schreef:Eten koken doe ik ook gewoon met dit warme weer, aardappels, groenten en vlees, geen last van de warmte hoor tijdens het koken, zit denk ik meer tussen de oren.
Juist goed met dit warme weer om goed te eten.
M'n huishouden doe ik deze week juist wel heel goed, want heb alleen vrijdag een kind, dus alle tijd ervoor.
En met de warmte valt het hard mee tijdens het soppen, gelukkig.

ik heb het sowieso vaak al warm als ik ga koken.. maar als het dan 30 graden is in de keuken.. dan ga ik daar echt niet staan koken..

sowieso heb ik niet eens zin om het warme eten op te eten :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jul 2008 13:02

hmmm daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik heb vanochtend (ik werk in de huishouding) gewerkt maar denk je dat ik dan nog thuis aan de slag ga als het 30 graden is? Van mij mogen jullie maar ik ga lekker op m'n dikke luie gat op de stoel zitten. En het warm hebben met stofzuigen bij 30 graden heb ik ja. Maar als het hardje winter is heb ik geen last van warmte met het stofzuigen. In iedergeval niet de warmte als ik met 30 graden stofzuig.

Terug naar “Archief”