Terwijl dit toch echt wel voorkomt! Hoe ga je er dan mee om?
Het is de bedoeling dat het andere Kinderwens topic dan ook gezellig blijft.

Moderator: Moderafo's
kirsten schreef:Als ik naar de Bijbel kijk, dan zie ik dat kinderen krijgen een onderdeel van het huwelijk, maar door deze post lijkt het wel of het de hoofdmoot van het huwelijk is.
Ze vloeien daar misschien wel uit voort, maar ik lees het niet als essentie. Maar misschien vat ik het weer verkeert op.
Hier ben ik het nou zo mee eenskirsten schreef:Als ik genesis 2 lees, dan zie ik het huwelijk om elkaar te ondersteunen en tot een vlees te worden. Hiermee leid ik af dat het niet de essentie van het huwelijk is om kinderen te krijgen. Ze vloeien daar misschien wel uit voort, maar ik lees het niet als essentie. Maar misschien vat ik het weer verkeert op.
ChupaChups schreef:Natuurlijk kan je een gezegend huwelijk hebben als je geen kinderen krijgt! Gelukkig wel. Sommige mensen krijgen geen kinderen, waarom niet? Dat weet God. Hij zal daar -denk ik dan- wel een reden voor hebben. Het belangrijkste in het leven blijft m.i. je bekeren en God dienen.
Alleen de vraag die sommigen misschien ook wel zullen hebben, is: móet je van God kinderen krijgen als het maar enigszins kan?
Als je dus die kinderwens niet hebt? Of andere omstandigheden?
Of ben je dan onchristelijk bezig en zegent God je huwelijk dan niet?
barryrab schreef:Ben het in zoverre eens dat sommige jonge huwelijken nog helemaal niet aan jinderen toe zijn, maar er wel 10 maanden naar het huwelijk zo'n kleine loopt, je moet je afvragen of dat kind dan een eerlijke kans krijgt.
alles heeft zijn tijd nodig ook het krijgen van kinderen, het is geen optelsommentje wat de meeste refo er van maken.
Wat dat laatste betreft: niet dus... er wordt ongelooflijk op gelet: zou ze al zwanger zijn? zouden ze geen kinderen kunnen krijgen? ze zullen het toch niet uitstellen? (afstel al helemaal ondenkbaar). Afgezien van het al dan niet Bijbels onderbouwbaar zijn van de gedachte huwelijk=kinderen vind ik al die aandacht en bemoeizucht bijzonder ongepast. Als er iets privé is, is het wel het al dan niet verwekken en krijgen van kinderen...Riska schreef:Ik denk dat hier bedoeld wordt dat een stel echt geen kinderwens heeft. Er zijn tegenwoordig nogal wat mensen die het totaal niet vanzelfsprekend vinden dat er kinderen komen.
In Refokringen is dat wellicht een stuk minder dan in 'de rest van de wereld' (let wel op de aanhalingstekens, dus zeg ik dit met een knipoog!).
Maar ik denk dat het goed is als mensen zich oprecht afvragen of kinderen gewenst zijn of niet. En dan een keuze maken.
En het is de vraag of het altijd gerespecteerd wordt, als men kiest voor geen kinderen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten