Leraar neergeschoten op school in Den Haag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 08:58

cire schreef:
caprice schreef:Dat gebeurt er nu met een mens als hij van God afdwaalt, en wij zijn er allemaal toe in staat.

Zeker weten? Ik denk niet dat ik daartoe in staat ben.

Dan ken je jezelf nog niet.

Het is Gods genade dat Hij je daarvoor nog bewaren wil.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 09:16

Dus eigenlijk zeg je dat de mens geen eigen wil heeft?

Vin

Berichtdoor Vin » 15 jan 2004 09:21

Niet eens dat, caprice zegt dat we daar allemaal toe in staat zijn. Dat zijn we. Als je denkt van niet ben ik het met caprice eens, dan ken je jezelf niet.

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 11:25

Ja als je bedoeld dat als een mens in een hele benauwde situatie gedrukt wordt en dan vreemde dingen gaat doen ok. Dan vecht je voor lijfsbehoud. Maar er dan toch echt wel verschil in deze situatie en de situatie waarin jezelf moet vechten.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2004 11:30

ik weet een ding wel, dat de leerkrachten ook veel te soft worden opgeleid. JE meot naast de kinderen staan, etc, kinderen de docenten bij de voornaam aanspreken. etc etc. De kinderne houden op deze manier geen respect voor de leerkracht, maar de leerkracht wordt een soort vriend. Ik vind dit een slechte ontwikkeling. Maar daar is niks ana te doen. Daar wordt geheel op gefocust nu.

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 11:55

caprice schreef:
cire schreef:
caprice schreef:Dat gebeurt er nu met een mens als hij van God afdwaalt, en wij zijn er allemaal toe in staat.

Zeker weten? Ik denk niet dat ik daartoe in staat ben.

Dan ken je jezelf nog niet.

Het is Gods genade dat Hij je daarvoor nog bewaren wil.

idd, dat zie je ook in de geschiedenis van Judas. Hij werd bewaard totdat hij de zilverlingen ontvangen had en toen pleegde hij zelfmoord. Daarvoor zou hij misschien ook gezegd hebben, ik ?? zelfmoord plegen

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 11:56

Politie treedt op bij Terra College

DEN HAAG De politie is opgetreden tegen
enkele tientallen leerlingen van het
Terra College,die voor het schoolgebouw
hun sympathie betuigden voor Murat,de
verdachte van de moord op docent Hans
van Wieren.

Met als argument dat geen toestemming
was verleend voor een demonstratie,
werden de jongeren uit elkaar gedreven.

Op een autoraam was de tekst 'We love
you Murat' geplakt.Een leerling zei dat
de docent "het zelf uitgelokt heeft" en
een ander hoopte dat Murat snel vrij
komt.De scholieren konigden aan morgen
foto's van Murat mee te nemen naar de
herdenkingsdienst voor Van Wieren.

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 11:57

paprikameisje2 schreef:ik weet een ding wel, dat de leerkrachten ook veel te soft worden opgeleid. JE meot naast de kinderen staan, etc, kinderen de docenten bij de voornaam aanspreken. etc etc. De kinderne houden op deze manier geen respect voor de leerkracht, maar de leerkracht wordt een soort vriend. Ik vind dit een slechte ontwikkeling. Maar daar is niks ana te doen. Daar wordt geheel op gefocust nu.

Daar heb je zeker gelijk in, dat het respect helemaal kwijt is. Maar als je daarom zover komt dat je je leraar neerschiet omdat je (terecht) geschorst bent, zit er toch wel een steekje los denk ik

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 11:59

BJ schreef:Politie treedt op bij Terra College

DEN HAAG De politie is opgetreden tegen
enkele tientallen leerlingen van het
Terra College,die voor het schoolgebouw
hun sympathie betuigden voor Murat,de
verdachte van de moord op docent Hans
van Wieren.

Met als argument dat geen toestemming
was verleend voor een demonstratie,
werden de jongeren uit elkaar gedreven.

Op een autoraam was de tekst 'We love
you Murat' geplakt.Een leerling zei dat
de docent "het zelf uitgelokt heeft" en
een ander hoopte dat Murat snel vrij
komt.De scholieren konigden aan morgen
foto's van Murat mee te nemen naar de
herdenkingsdienst voor Van Wieren.

gelijk op het vliegtuig zetten zulk soort figuren!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 12:01

Tja op welke gronden? Er is vast een advocaat die het op vrijheid van demonstreren, vrijheid van meningsuiting zal gaan houden :(

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 12:08

BJ schreef:Tja op welke gronden? Er is vast een advocaat die het op vrijheid van demonstreren, vrijheid van meningsuiting zal gaan houden :(

Dat is helaas het geval ja, maar mijn reactie kwam even uit mijn gevoel

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 15 jan 2004 12:09

volgens mij kan je hier niet over oordelen, het is een gebeurtenis, waarvan je niet eens de achtergrond weet, vna de jongen iet, en van de docent niet. Het zou ook zo kunnen wezen dat die docent die jongen ongemerkt treiterde, en helemaal de grond in zeikte. Ik ken genoeg voorbeelden om het te doen. En het is heel makkeolijk om zo te doen tegen mensen, zonder dat omstanders het te weten komen!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 15 jan 2004 12:54

Tuurlijk kan dat. Maar dan zijn er toch ander oplossingen? Bijvoorbeeld eens een gesprek aangaan met een andere docent. Als het niet op school kan dan met een buitenstaander, desnoods aangifte doen bij de politie. Als, zoals er gezegt wordt, deze jongen goede cijfers haalde was hij vast ook wel bij machte om dat soort initiatieven te nemen.

Johnny_Camaro

Berichtdoor Johnny_Camaro » 15 jan 2004 13:30

BJ schreef:Tuurlijk kan dat. Maar dan zijn er toch ander oplossingen? Bijvoorbeeld eens een gesprek aangaan met een andere docent. Als het niet op school kan dan met een buitenstaander, desnoods aangifte doen bij de politie. Als, zoals er gezegt wordt, deze jongen goede cijfers haalde was hij vast ook wel bij machte om dat soort initiatieven te nemen.

Inderdaad, en iemand doodschieten is toch echt geen oplossing van een intellegente leerling, of er moet wel een heel erge steek loszitten

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 15 jan 2004 14:24

Laaste nieuws (AD)

15-01-2004
Leerlingen nemen het op voor Murat
Politie haalt sympathisanten uit elkaar

De politie heeft ongeveer 30 leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald.

Afbeelding

De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald. De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat Murat we love you. Ook riepen ze: Wij willen Murat en We love you Murat. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. ,,Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens'', zegt een van hen.

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. ,,Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad.'' Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. ,,Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt.''

De scholieren konden donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur in school terecht om te herdenken en te praten met leraren en mensen van Slachtofferhulp. Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder was deze bijeenkomst niet aangemeld bij de politie.

Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren.

De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. ,,Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen.''
Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. ,,Murat was altijd de pineut.'' Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. ,,Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien.''

ANP
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”