Kinderwens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jul 2008 14:37

*|Scatie schreef:Ik vind dit een beetje rottige opmerkingen! Zeker voor de mensen bij wie hun kinderwens erg groot is!

Ik zie niet in dat mijn opmerkingen rottig zijn. Het is vervelend dat mensen niet zwanger worden terwijl de kinderwens groot is, maar dat kan mij niet beletten opmerkingen te maken over de kinderwens of het ontbreken daarvan.

Ons huwelijk voelt niet compleet zonder kinderen. Tenminste zoals ik dat nu voel. Niet dat we er al helemaal klaar voor zijn maar het is wel een wens voor in de toekomst.

Dat is prima, maar er zijn ook mensen wiens leven wel compleet is zonder kinderen. Kinderen krijgen is niet voor iedereen een heilig moeten, maar afgaande op de reacties hier vind ik maar weinig medestanders.

En je bent niet zielig als je geen kinderen kunt krijgen maar meedeleven is toch niets teveel gevraagd? Blijkbaar zijn kinderen niet jouw 'prioriteit' maar voor een ander kan dat wel heel anders liggen! Graag er wel even over nadenken voor je hier opmerkingen maakt die een ander eventueel kunnen kwetsen!

Ik zie niet in dat ik mensen zou kwetsen met mijn reeds gemaakte opmerkingen. Wie de schoen past, trekke hem aan.

Men dient enkel te beseffen dat een leven zonder kinderen ook waardevol kan zijn, al kan men de kinderloosheid als een last ervaren.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 28 jul 2008 14:43

Sabra schreef:Men dient enkel te beseffen dat een leven zonder kinderen ook waardevol kan zijn, al kan men de kinderloosheid als een last ervaren.

Eens, maar uit jouw vorige opmerkingen kwam dit niet naar voren.
Ik vatte het op als `liever geen kinderen aub´.
En dat zijn wel opmerkingen die ontzettend kunnen kwetsen als er juist wel een grote kinderwens is.

Ook ik zou in de toekomst graag kinderen willen krijgen, maar een groot gezin kan ik wel vergeten omdat ik daar lichamelijk niet toe in staat ben..
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jul 2008 14:47

Voor jou hoeft een kind/kinderwens niet belangrijk te zijn maar dit kan voor een ander wel zo zijn. Voor iemand met een grote kinderwens waar het bijv. niet zo gaat zoals ze graag zouden willen, lijkt het mij heel erg moeilijk als jij met zulke opmerkingen komt aanzetten als of kinderen niet belangrijk zijn.
Begrijp me niet verkeerd, dit hoeft voor jou niet zo te zijn maar kan het voor een ander wel zijn!
Het is voor mij ook simpelweg gewoon moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die geen kinderwens hebben of andere dingen belangrijker vinden. En dat zal voor veel mensen, ook hier op dit forum, ook zo zijn.
En prima als jou leven wel compleet is zonder kinderen maar ik denk dat ongewilde kinderloosheid een levenslang gemis is. Er zijn natuurlijk nog meer dingen in het leven dan alleen kinderen. Maar is het zo gek dat mensen naar kinderen verlangen, dat een doel (dus niet het doel) is in hun leven? God heeft ons mensen toch die mogelijkheid gegeven en werkt toch dat verlangen in ons? Dat is toch heel menselijk?
Niet iedereen heeft veel wensen/verwachtingen in het leven.
Ik verkies een gezin zijn boven een carriere en verre reizen maken maar dat hoeft uiteraard niet voor iedereen zo te zijn. Maar waarschijnlijk voor een groot deel van de mensen hier dus hou hier please rekening mee.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jul 2008 14:59

*|Scatie schreef:Voor jou hoeft een kind/kinderwens niet belangrijk te zijn maar dit kan voor een ander wel zo zijn. Voor iemand met een grote kinderwens waar het bijv. niet zo gaat zoals ze graag zouden willen, lijkt het mij heel erg moeilijk als jij met zulke opmerkingen komt aanzetten als of kinderen niet belangrijk zijn.

Bij mijn weten zeg ik nergens dat kinderen niet belangrijk zijn. Je legt mij dus woorden in de mond.

Het is voor mij ook simpelweg gewoon moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die geen kinderwens hebben of andere dingen belangrijker vinden. En dat zal voor veel mensen, ook hier op dit forum, ook zo zijn.

Dat kan, maar ik vind het altijd vreemd dat bewuste kinderloze mensen wel begrip moeten opbrengen voor de kinderwens van anderen, maar blijkbaar geldt dit niet omgekeerd.

En prima als jou leven wel compleet is zonder kinderen maar ik denk dat ongewilde kinderloosheid een levenslang gemis is.

Volgens mij geef ik dat ook aan.

Maar is het zo gek dat mensen naar kinderen verlangen, dat een doel (dus niet het doel) is in hun leven? God heeft ons mensen toch die mogelijkheid gegeven en werkt toch dat verlangen in ons? Dat is toch heel menselijk?

Er zijn wel meer mogelijkheden voor ons.

Ik verkies een gezin zijn boven een carriere en verre reizen maken maar dat hoeft uiteraard niet voor iedereen zo te zijn. Maar waarschijnlijk voor een groot deel van de mensen hier dus hou hier please rekening mee.

Ik houd daar wel rekening mee, maar niet in die mate dat ik een en al begrip heb voor mensen die perse een kind willen en hun leven zonder kinderen als mislukt of doelloos ervaren.

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 jul 2008 15:02

Het komt inderdaad wat rottig over, vind ik zelf ook.
Zo bedoelde ik het daarom ook niet...sorry. Het is op dit moment idd een beetje storend in de discussie omdat het momenteel net gaat over mensen met een grote kinderwens....en dan is dit niet leuk.
Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is voor Daphne en anderen.

Maar het komt denk ik ook doordat er nu 2 verschillende visies en gevoelens tegenover elkaar komen te staan. Namelijk mensen met en zonder kinderwens. En bij de start van zo'n topic weet je dus niet welke kanten er aan zitten.
Eerder had ik wel eens het idee om een apart topic te openen voor de laatste groep, zodat we elkaar niet onnodig kwetsen en bepaalde zaken hinderlijk door elkaar gaan lopen. Je kunt dan wel gewoon bij elkaar meelezen, maar zo is het niet leuk.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 15:03

Sabra schreef:Ik houd daar wel rekening mee, maar niet in die mate dat ik een en al begrip heb voor mensen die perse een kind willen en hun leven zonder kinderen als mislukt of doelloos ervaren.

Dat schrijft ook niemand hier. Iedereen zegt, dat er naast kinderen ook andere dingen belangrijk zijn en dat we ook genieten van elkaar, van uitstapjes en vakanties die je nu kunt maken.
Mijn leven (en dat van de andere posters met kinderwens in dit topic) is nu absoluut niet mislukt of doelloos. Doelen genoeg in mijn leven!
Ondanks dat verlang ik er wel naar ooit een eigen kindje in mijn armen te mogen sluiten.
Afbeelding

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 28 jul 2008 15:05

Wat Daphne hier post aan Missf kunnen mijn woorden wel zijn.
Heb er ook heel de tijd nog een naar gevoel aan over gehouden dat missf zo duidelijk liet merken dat ze nog niet toe waren aan kinderen en zelfs nog zo ver gaat dat (terwijl ze wist dat ze zwanger was) het ook best nog wel kan zijn dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
Ben echt blij voor haar en haar man!!!
Maar heb er wel een naar gevoel aan over gehouden, begrijp het niet zo goed.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 15:07

Tuinfluiter schreef:Wat Daphne hier post aan Missf kunnen mijn woorden wel zijn.
Heb er ook heel de tijd nog een naar gevoel aan over gehouden dat missf zo duidelijk liet merken dat ze nog niet toe waren aan kinderen en zelfs nog zo ver gaat dat (terwijl ze wist dat ze zwanger was) het ook best nog wel kan zijn dat ze geen kinderen kunnen krijgen.
Ben echt blij voor haar en haar man!!!
Maar heb er wel een naar gevoel aan over gehouden, begrijp het niet zo goed.

Ik had al wel verwacht dat ik niet de enige zou zijn...
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 28 jul 2008 17:58

ChupaChups schreef:
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het inderdaad moeilijk vind om begrip op te brengen voor mensen die helemaal geen kinderen willen alleen maar omdat ze het vervelend of lastig vinden..

Wat is vervelend of lastig? Wellicht hebben mensen andere dingen voor ogen met hun leven dan louter het krijgen van kinderen.

*denkt er net zo over*

Dat bovenste is dan weer een rotopmerking voor mensen die geen kinderen willen, dus dan staan we weer 1-1. Zullen we dan nu weer lief doen? Dit topic gaat over kinderwens en niet over geen kinderwens.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 28 jul 2008 18:05

Daphne en Tuinfluiter:

Ben het helemaal met jullie eens,
had er ook een naar gevoel van heb er lang over gedacht.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 28 jul 2008 18:14

Daar sluit ik me bij aan: niet dat ik er een naar gevoel van had, maar ik was wel verbaasd en snapte die andere berichten gewoon niet meer. Maar verder zal ze er wel een doel mee gehad hebben: misschien was ze nog niet zeker van haar zwangerschap, bijv. omdat ze nog bang was voor een miskraam (ik probeer gewoon even een logische verklaring te vinden).

Laat ik het zo zeggen: ik was verbaasd en ik snap dat het voor sommigen van jullie een beetje kwetsend/pijnlijk was.

Maar we zullen de reden voor die opmerkelijke posts alleen weten, als ze het zelf komt uitleggen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 18:17

*is blij het gepost te hebben...*
Afbeelding

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 28 jul 2008 18:32

Lalage schreef: Dit topic gaat over kinderwens en niet over geen kinderwens.

(Precies, dus zo'n topic heb ik net maar even geopend, even tussen haakjes 8) )

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 18:33

Wow, als het zo over is gekomen spijt me dat echt enorm!

Ik hoopte alleen te geven dat 'aan kinderen beginnen' totaal niet vanzelfsprekend is. En dat het echt geen roze wolk hoeft te zijn, als je een positieve zwangerschapstest in handen hebt.
Ik heb de eerste 8 a 9 weken zo gruwelijk getwijfeld. Wil ik dit wel? En dat terwijl wij 'heel bewust ermee begonnen zijn' zeg maar.
Ik probeer vaak hierin het midden te zoeken, en probeer dat nog steeds te doen. Er wordt zo enorm veel geoordeeld over Jan en Alleman. Ook over mij, als ik bepaalde ideeen van mijzelf ergens vertel (zoals mijn keuze nu om geen borstvoeding te geven, ik word gebombadeerd met commentaar waar ik niet om heb gevraagd, waardoor ik me nu al een slechte moeder zou kunnen gaan voelen).
Er wordt geoordeeld over mensen die meteen een kindje willen, en die er 'teveel' mee bezig zijn. Dan opeens zit het tussen de oren. En mensen die geen kinderen willen van zichzelf zijn niet Bijbels.
Ik hou daar helemaal niet van. Ik probeer duidelijk te zeggen dat wij gruwelijk dankbaar zijn dat we een kinderwens kregen, maar dat ook in verwachting zijn in het begin gewoon super doodeng was! En zelfs nu nog wel eens is. We twijfelen niet aan ons kindje of aan onze relatie. Of aan het feit dat we vader en moeder worden. maar wij vinden het gewoon eng, soms. Het is niet zomaar iets, zo'n kindje, wat voor de rest van ons leven ons kindje zal blijven.
Ik hoop aan te kunnen geven dat beide kanten voors- en tegens hebben.

En idd, ik heb altijd gezegd dat kinderen van mij nog niet persé hoefden. En dat was een tijd ook zo. Wij hebben heel bewust gekeken naar onze relatie, en op het moment dat we er zeker van waren dat die zo stabiel als mogelijk was, zijn we begonnen over kindjes na te denken zeg maar. Voor ons duurde dat gewoon even. We verschillen enorm veel, en waren niet meteen stabiel samen. Nu wel, en daarom geloven wij ook dat wij samen een kindje op kunnen voeden, en vooral dat wij dit kindje van God krijgen en dat Hij vooral voor ons kindje zorgt. Maar dat is niet altijd makkelijk! Het is niet zo dat toen ik zwanger was alle twijfel weg was ofzo. Integendeel! Het is niet zo dat als ik weet dat ik zwanger ben, ik dan opeens helemaal erachter sta en alleen maar dolgelukkig ben. Nu wel. En op het moment dat je zo'n positieve test in handen hebt, denk je ook zeker wel: het is er nu, en dat is zo. En we wisten ook zeker dat we Gods hulp zouden krijgen hierbij. Maar het wás geen rozengeur en maneschijn. Het heeft onwijs veel consequenties. En die zíjn gewoon niet altijd leuk, net als misselijk zijn, moe zijn, dat ís gewoon niet leuk!

Dat was een beetje waarom ik dat soort dingen toen nog kon zeggen. Nu is de twijfel voor het allergrootste deel weg, zeker wel. En we zijn enorm blij en dankbaar, dat voorop, dat dit ons is gegeven, en dat het bij ons 'lukte'. Natuurlijk wel!
Maar voor beide kanten is veel te zeggen.

En al dat geoordeeel over elkaar, daar kan ik slecht tegen. Ik hoop ook echt dat als ik dat een keer doe in iemands idee, dat tegen me gezegd wordt.
Want ik kan me er mateloos aan irriteren als mensen nu al beoordelen dat ik slecht bezig ben door geen borstvoeding te willen geven (tenminste, dat zeg ik nu), en ik niks rustiger aan doe, en met een enorme tas rotzooi een steile trap afloop, en ik zeg dat ik Jan een leuke jongensnaam vind, en ................

Volgens mij is het een onsamenhangend verhaal, maar ik hoop wel duidelijk te hebben gemaakt dat voor ons kinderen krijgen helemaal nooit vanzelfsprekend is geweest, ook onze kinderwens niet, en dat ik absoluut geen van beide kanten wil veroordelen of beoordelen. En ook een beetje dat een kindje krijgen niet zomaar iets is, psychisch gezien (maar dat zegt ook niemand hier gelukkig ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 18:48

Ik snap je hele verhaal, maar dan begrijp ik nóg niet, dat je zegt dat je nog een tijdje wilt wachten met kinderen, terwijl RW een dag later hoort dat je zwanger bent... Je verhaal is dus nog geen antwoord op mijn reactie...
Ik begrijp best dat je kunt twijfelen tijdens je zwangerschap e.d., maar dat is, volgens mij, geen reden om te zeggen dat je wilt wachten met kinderen.

Zoals jij eerst jouw wens om het krijgen van kinderen uit te stellen op het forum overbracht, kwam dat op mij (en ik denk op meerderen) over alsof je het over een paar jaar zou hebben. Nu geef je aan dat je ff tijd nodig had om een stabiele relatie te krijgen. Nou, je bent 10 maanden getrouwd, waarvan 3 zwanger. Dus het gaat maar om zeven maanden. Dat is iets anders dan je me liet vermoeden... En zo'n korte periode vind ik de uitdrukking 'het wachten met kinderen' dan ook niet waard.
Afbeelding

Terug naar “Archief”