Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 12:43

pol schreef:
kwebbel schreef:Was je die "grote bedden" dus de dekbedovertreksetten allemaal apart ?? Ligt er aan welke kleuren het zijn denk ik... of ...?

Ik heb hier nog even een wisser over de vloer gehaald, gestofd en de badkamer lichtjes uitgenomen. Straks werken, heerlijk.

Ik prop zoveel mogelijk dezelfde kleuren bij elkaar, maar het kost ook heel veel plek om te drogen. Als je van 1 bed ,de molton, hoeslaken en het dekbedovertrek hebt, zit je wasmachine al behoorlijk vol.
ja dat begrijp ik! Heb een wasmachine van 5kg en dat zit al snel vol :mrgreen: ik krijg trouwens m'n dekbed er niet in!! Niet het overtrek maar het dekbed zelf!! Hij is 240x200cm en het laatste stuk steekt er uit :shock: hij past wel in de droger dus heb ik m op 20min. warm gezet en ik klop m ook wel regelmatig uit maar ik vind het best jammer dat ik m niet kan wassen...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 jul 2008 12:54

Zo ik ga mijn huishouden doen! Is bijna een week geleden dat ik gestoft enz heb.
WIj hebben gelukkig een 8kilo wasmachine dus ons dekbed kan er lekker in. Even moed verzamelen en alle ramen en deuren opengooien en beginnen maar groetjes

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 13:11

liefie schreef:Zo ik ga mijn huishouden doen! Is bijna een week geleden dat ik gestoft enz heb.
WIj hebben gelukkig een 8kilo wasmachine dus ons dekbed kan er lekker in. Even moed verzamelen en alle ramen en deuren opengooien en beginnen maar groetjes

Succes!

Ik krijg geen moed verzameld vandaag... 8) Heb 2 wassen gedraaid, maar ja, daar hoef je niet veel aan te doen en gestoft en de vaat gedaan. Nu alleen nog de vloer dweilen en ff een paar boodschapjes doen. Maar ik denk dat ik die vanavond maar doe, dan is het minder warm... 8) (hoop ik).
Afbeelding

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jul 2008 13:16

Heb net mijn dekbed gewassen, het kon net in het wasmachine.

Maar warm in de droger/ hoe dat???

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jul 2008 13:19

Hier ligt een enorme zak was te wachten tot ik hem open en sorteer en in de wasmachine stop, Zucht. Dat is wel jammer na een vakantie. Al is het heerlijk dat we in een opgeruimd en net huis thuiskomen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 28 jul 2008 13:40

Wassen na de vakantie is echt veel!!! Wij hadden volgens mij 6 trommels vol, maar nu is alles weer schoon het is ook wel weer snel weg:)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 jul 2008 14:06

Ik moet nog steeds de strijk doen van onze vakantiewas, nu een week terug :? Vorige week aan het schilderen geweest in en om het huis, dus toen gunde ik me daar geen tijd voor, en nu ligt er dus een lekkere berg te wachten. Misschien moet ik m'n moeder maar eens bellen om hier een bakkie te komen doen... :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 jul 2008 14:31

ik heb gedaan wat ik wilde doen en ik ga nu heerlijk met een heeel groot glas ijstee met citroen en ijsblokken in de zon liggen lezen!
vanmorgen gewerkt en vanavond weer dus ik vind het wel best en vannacht was het 02.30 voordat we sliepen
Eten is ook makkelijk lasagne schotel hoef ik alleen nog te bakken in de oven.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 15:30

pol schreef:Heb net mijn dekbed gewassen, het kon net in het wasmachine.

Maar warm in de droger/ hoe dat???
om het even te luchten. Ik kan het nl ook nergens overheen of ophangen vanwege de ruimte....
Na de vakantie had ik 3 wassen, want ik had gelegenheid om daar te wassen. Ik kwam met een dekbed + hoeslakens en een bonte was die gewassen kon worden. Voor de rest kon alles weer schoon de kast in :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 28 jul 2008 15:45

En ik ga in m'n hangmat liggen 8)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 jul 2008 15:48

Acire schreef:En ik ga in m'n hangmat liggen 8)
je hebt gelijk! 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 15:50

Koken jullie als het zo warm is? 8)
Mijn man heeft helemaal geen behoefte aan warm eten met zulk weer. Nu heb ik voor vandaag maar een keer pizza (is ook al maaaanden geleden). Ik heb nog wel spullen in huis voor een chili con carne schotel, dus morgen eten we maar wel warm.
Afbeelding

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 28 jul 2008 15:59

Wij hebben zaterdagavond even aardappelschijfjes gefrituurd met worteltjes uit een pot erbij. Gisteren patat met sla en nu vandaag toch maar wel even aan't koken. Even rijst met een sausje en groenten.
Wil 't dagelijks groente eten er toch een beetje inhouden maar m'n man heeft weinig zin aan warm eten en ik heb weinig puf om te koken... dus ja dan soms maar een tussenoplossing.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 28 jul 2008 16:01

Ja, inderdaad. Zoiets doe ik meestal ook. Ik vind het belangrijk om wel gezond te eten, dus probeer meestal wel groenten te hebben. Als het aan manlief lag, aten we alleen maar brood... 8)
Afbeelding

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 28 jul 2008 16:03

Wij eten met dit weer ook lekker makkelijk. Rosti met spekjes en stukjes kipfilet, soep met stokbrood, biefstukje met gebakken aarddappeltjes... Tis veel te warm om zolang in de keuken te staan...

Terug naar “Archief”