jonge moeders / kinderpraat

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 11:59

Sabra schreef:
LauraC schreef:Ik zeg altijd tegen mijn vrienden: als je het zat bent, zeg je het maar, dan hebben we het ergens anders over. Dan is het aan hun om die stap te nemen en niet achter je rug om te gaan zitten z**ken dat ik het alleen maar over mijn kind heb.

Lekkere houding zeg. Misschien zou je ook interesse moeten tonen in een ander en niet enkel over jezelf of je kind praten. Nogal egocentrisch, als je het mij vraagt.

Juist niet, want Laura geeft zelf bij haar vrienden en kennissen aan, dat als ze ergens anders over willen praten, dat dat altijd kan. Dat doen de meeste stellen juist niet. Laura denkt júist aan de ander!

Lezen is ook een vak... :roll:
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 12:01

Sabra schreef:
Daphne schreef:Tja, als jij duidelijk uitlegt dat je vindt dat er meer is in het leven dan alleen kinderen en dat je dus niet de hele avond daarover wilt praten en je vraagt er van hun kant begrip voor, dan ´hebben´ ze dat maar te accepteren... Als ze dan nog verongelijkt gaan zitten kijken, dan is dat hun probleem, niet het jouwe.

Dat is ook mijn probleem als ik een hele avond met mensen zit opgescheept die over niets anders dan kinderen willen praten.

Dan weet ik het helemaal goed gemaakt: Je gaat er gewoon niet naar toe. 8) Als jij geen zin hebt om in dat 'gezeur' te zitten, waarom dóé je dat dan? Dan ben je toch 'gek' om daar een avond aan te verspillen?
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 12:01

Daphne schreef:Juist niet, want Laura geeft zelf bij haar vrienden en kennissen aan, dat als ze ergens anders over willen praten, dat dat altijd kan. Dat doen de meeste stellen juist niet. Laura denkt júist aan de ander!

Wat Laura doet is nogal gemakkelijk en passief. Ze legt de verantwoordelijkheid bij de ander voor wat betreft het gespreksonderwerp.

Als Laura aan de ander zou denken (wat ik overgens niet betwijfel) dan zou zij juist degene zijn die een ander gespreksonderwerp aansnijdt.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 12:01

Sabra schreef:
Daphne schreef:Juist niet, want Laura geeft zelf bij haar vrienden en kennissen aan, dat als ze ergens anders over willen praten, dat dat altijd kan. Dat doen de meeste stellen juist niet. Laura denkt júist aan de ander!

Wat Laura doet is nogal gemakkelijk en passief. Ze legt de verantwoordelijkheid bij de ander voor wat betreft het gespreksonderwerp.

Als Laura aan de ander zou denken (wat ik overgens niet betwijfel) dan zou zij juist degene zijn die een ander gespreksonderwerp aansnijdt.

Wie zegt dat ze dat niet doet?
Afbeelding

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 12:02

Daphne schreef:
Dan weet ik het helemaal goed gemaakt: Je gaat er gewoon niet naar toe. 8) Als jij geen zin hebt om in dat 'gezeur' te zitten, waarom dóé je dat dan? Dan ben je toch 'gek' om daar een avond aan te verspillen?

Je hebt nu eenmaal bepaalde sociale verplichtingen.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 12:04

Daphne schreef:

Wie heeft het hier over goed lezen?

Maar ik zal me hier maar terugtrekken, voordat de kinderterreur in volle hevigheid mij zal treffen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jul 2008 12:06

Sabra schreef:Laura, volgens mij zeg je net dat je vrienden het moeten aangeven wanneer ze het zat zijn. Daaruit concludeer ik dus dat ze moeten aangeven wanneer ze het zat zijn over kinderen etc. te praten. Ik verdraai je woorden dus helemaal niet.

Ja, dat klopt, in de gevallen dat ik eens lyrisch over mijn kind zit te praten. Maar dat gebeurt dus niet altijd.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 12:08

Sabra schreef:
Daphne schreef:

Wie heeft het hier over goed lezen?

Maar ik zal me hier maar terugtrekken, voordat de kinderterreur in volle hevigheid mij zal treffen.

Ze schrijft nergens dat ze het alleen maar over haar zoon heeft, ze geeft zelfs aan, dat ze liever over de situatie in Irak praat dan over haar zoon. Dus jij leest weer niet goed...

En als jij dat bezoek als een sociale verplichting voelt dan moet je ook maar accepteren dat het één keer in de zoveel tijd dat je er komt over kinderen gaat... (Ik neem tenminste aan, dat als het een verplichting is, dat het oppervlakkige kennissen zijn, bij vrienden voel je je niet verplicht om erheen te gaan).
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2008 12:08

waarom geen interesse in jouw of andermans kinderen?
Ik zie het probleem niet als er over kinderen gesproken wordt.

Gisteren bijvoorbeeld: bij mijn zusje geweest die een dochtertje van bijna 2 heeft. Een scheet. Mijn zusje laat wat dingen zien en verteld wat dingen over haar dochtertje. Maar het gaat niet alleen maar over haar kind. Ook over haar baan kerkwerk, trouwen, haar werkvakantie etc..... Of over de tuin dat ze aan het opknappen zijn.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 26 jul 2008 12:12

Ach Evelien, het gaat niet over een klein praatje over een kind of diens belevenissen, maar het gaat hier over het feit dat bepaalde mensen over niets anders weten te praten dan hun kind(eren). Dat is nogal vermoeiend als je ook graag over iets anders zou willen praten.

En Daphne, je bent mij te volhardend in het mij verwijten dat ik niet goed lees. Dat vind ik niet zo prettig.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 jul 2008 12:50

Sabra schreef:
Daphne schreef:Tja, als jij duidelijk uitlegt dat je vindt dat er meer is in het leven dan alleen kinderen en dat je dus niet de hele avond daarover wilt praten en je vraagt er van hun kant begrip voor, dan ´hebben´ ze dat maar te accepteren... Als ze dan nog verongelijkt gaan zitten kijken, dan is dat hun probleem, niet het jouwe.

Dat is ook mijn probleem als ik een hele avond met mensen zit opgescheept die over niets anders dan kinderen willen praten.

als het als opgescheept zit voelt, ga dan lekker niet, dit klinkt wel erg negatief zeg, kom er dan eerlijk voor uit

barryrab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor barryrab » 26 jul 2008 13:16

Sabra schreef:
Daphne schreef:

daphne,

Kijk ik bedoel vooral dat je niet sociaal bent wanneer je alleen maar over kindere praat,terwijl er drie vrijgezele meiden bij zitten, die volgens dat niet hoor hebben daar ook geen intresse in. En intresse tonen aan je vriendinnen is volgens mij heel normaal.

kijk het gaat mij gewoon om meiden die ik vroeger heel anders heb gekent, en als toetje op de avond gaan ze in vol ornaat de borst zitten te geven.
Wie nimmer dwaalt, wordt nooit verstandig.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 26 jul 2008 13:41

barryrab schreef:
Sabra schreef:
Daphne schreef:

daphne,

Kijk ik bedoel vooral dat je niet sociaal bent wanneer je alleen maar over kindere praat,terwijl er drie vrijgezele meiden bij zitten, die volgens dat niet hoor hebben daar ook geen intresse in. En intresse tonen aan je vriendinnen is volgens mij heel normaal.

kijk het gaat mij gewoon om meiden die ik vroeger heel anders heb gekent, en als toetje op de avond gaan ze in vol ornaat de borst zitten te geven.

de interrese moeten idd wel weederzijds zijn, als jij dat van hen verwacht, dan ook andersom natuurlijk.
maar ik zou het gewoon aangeven als het je stoort, en troost je meestal wordt het vanzelf minder
en bv in het openbaar, moet gewoon kunnen hoor vindik, dan kijk je maar de andere kant op,

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 jul 2008 13:45

Als de kinderen er bij zijn, 's middags ofzo, dan vragen ze aandacht. De visite geeft ze aandacht, de aanleidingen tot gesprekken zijn dan meestal de kinderen.

Maar als ik 's avonds na 7-en uitgekinderd ben dan heb ik het ook graag eens even over grote mensen dingen. En dan is het inderdaad heel irritant als je aan moet horen dat hun pietje of klaasje dit of dat al kan en dat het CB toch zo tevreden was etc etc.

Vooral dat tegen elkaar op bieden vind ik zo kansloos. Mijn kind doet dit al en oja, dat heeft mijn kind al gedaan na 3 maanden etc. Mn man heeft daar ook een handje van (gehad) zo trots alsie is maar ik heb tegen hem gezegt dat het mateloos irritant is als je steeds over je eigen kinderen loopt op te scheppen.

Hoe leuk mijn kinderen ook zijn, de allerleukste van de héle wereld 8) , de kinderen van de ander zijn dat voor hun.

Ik ga donderdag een dag naar walibi, zonder kinderen, wel met twee moeders, maar ik weet zeker dat het weinig over de kinderen zal gaan. Heerlijk!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 jul 2008 18:54

Borstvoeding geven kan toch ook op zo'n manier dat je amper wat van de borst ziet. Ik denk dat barry bedoelt dat die vriendin dat anders aanpakt.

Terug naar “Archief”