Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 jul 2008 11:29

Zo, rustig dienstje gehad gisteravond! Had maar vier van de acht bewoners, de rest was op vakantie. Zijn we heerlijk naar de rivier gewandeld, pakjes drinken meegenomen en een poosje bij de pont gezeten. Erg leuk!
Vanmorgen was het wat drukker, toen heb ik een bewoner in bad gelegd en dat kost aardig wat tijd... Normaal moet ik tot 9 uur werken, maar was nu pas om 9.45 klaar... Maar goed, hij heeft heerlijk een keer extra in bad gelegen, dus dat is ook wel fijn.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2008 11:32

k kreeg maandag ineens last van m'n rug. Dus ik ging gisteren weer aan het werk, dat ging opzich nog wel. Maar vanochtend gewerkt. Ik ben nu kapot. Lichamelijk helemaal op. Slaap daardoor ook heel slecht. Moet vanmiddag weer werken, zie er best wel tegen op. :|

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 jul 2008 13:49

En? Hoe is het gegaan?

Gisteravond met een collega bij de zieke bewoonster in het zh wezen kijken. Ze moest gewoon huilen toen ze ons zag..., zo blij was ze. Het gaat wonderlijk goed met haar! Beademing is er af. Er is geen canule gezet omdat het ademen zo goed gaat. Ze communiceert dmv wat gebaren. Echt ontroerend om te zien!
God is goed!

Vandaag weer een slaapdienst, wat inhoudt dat je van 16:15 uur tot 23:30 werkt, dan heb je de mogelijkheid om tot 06:30 te slapen (je kan er wel uitgeroepen worden). Daarna help je iedereen met het opstarten van de dag. Normaal tot 9 uur, dan ben je klaar. Nu in de vakantietijd echter tot 12 uur morgen... Een lange ruk. Maar goed, heb maar 5 bewoners, dus dat scheelt.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2008 14:04

het is goed gegaan. Maar ik voel nu wel m'n rug en ben best wel een beetje moe. Nu maar ff een ijsje halen in de stad. :oops:

Als het rustig is dan is het werken tot 12 uur nog wel te doen. Maar als je het niet kan redden en je moet rennen en vliegen.... ppff.

Wat fijn dat het goed gaat met die bewoner. Wat een wonder he. Fijn gevoel geeft het dat ze naar jullie gelachen heeft. Doet je goed (denk ik).

Werkse he

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 jul 2008 14:42

Ik ben juist liever continu (druk) bezig als ik zo lang moet werken. Anders zak ik in en ben ik echt niet meer vooruit te branden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 jul 2008 15:14

nou ik doe liever rustig m'n werk dan dat ik met de bezemsteel, stofzuiger, emmers aan het heen en weer vliegen ben.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2008 09:00

vanavond werken! Eigenlijk eerst 's ochtends maar collega wilde ruilen. Allebei toegestemd, niks aan de hand. Ik zei nog: ik ben op een verjaardag dus ik wil wel ruilen.
Gaat ze via hyves berichtjes sturen dat ze niet wist of het nu wel goed was enz.... (ik las ze niet want ik was op de verjaardag!)
Wordt buurvrouw (collega) uit bed gebeld omdat ze mij niet te pakken kregen vanochtend vroeg (tel. lag op de oplader).
Ik teruggebeld en gezegd dat ik geruild had. Bleek dat ze nog een prive bericht via hyves had gestuurd of ik wilde bevestigen of het nou echt wel doorging :shock:
terwijl ze zelf zei op hyves: "Ik vind het goed!"

Dat wordt maandag weer bij de leidinggevende op kantoor, want daar krijg ik natuurlijk weer een staartje........ ik mag wel een abonnement nemen op het kantoor... :|

(leidinggevende heeft ooit gezegd: het wordt toch nooit wat met jou) ik heb opleiding achter haar rug om gekregen en sindsdien heeft ze zachtsgezegd de pik op mij!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 jul 2008 09:20

dan weet ik het wel. Ergens anders solliciteren. Er zijn zat genoeg instellingen die jouw vast wel willen hebben en waar je gewoon je opleiding door kan zetten. Probeer eens te informeren.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2008 09:26

Evelien schreef:dan weet ik het wel. Ergens anders solliciteren. Er zijn zat genoeg instellingen die jouw vast wel willen hebben en waar je gewoon je opleiding door kan zetten. Probeer eens te informeren.
ik zit met mijn leerlingenconctract he.. een instelling kan deze wel overkopen! Dus ik heb in principe wel opties maar ik heb nu 2 hele goede collega's die mij kunnen begeleiden en helpen. Mijn gevoel zegt nu dat ik nog even 2 jaar moet doorbijten in deze instelling, ik weet nu wat ik heb. Daarna ga ik wel solliciteren.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jul 2008 09:47

en een andere groep binnen de instelling? Is dat nog een optie, zodat je een andere leidinggevende krijgt?

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 26 jul 2008 10:36

Vaag trouwens om zulke dingen via Hyves te regelen, dat is toch ook niet helemaal handig? Als je bij je leidinggevende wordt geroepen zou ik dat ook gewoon aangeven hoor, ik vind het van je collega ook niet erg helder om dat zo te regelen...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2008 10:37

Gerdien B. schreef:en een andere groep binnen de instelling? Is dat nog een optie, zodat je een andere leidinggevende krijgt?
dat is ook niet handig, die leidinggevende is NOG erger..... een zooitje van tot en met. Directrice heb ik ook niet veel aan, die beloofd van alles maar doet niks.

@Saskia: ja idd, we hebben het al eerder via hyves geregeld en dat ging goed! Maar nu vroeg ze bevestiging :? wat ik dus niet gelezen had voor 10.00 vanochtend...
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 26 jul 2008 12:03

Dat gaat lekker bij jou op het werk, Kwebbel! :(
Ik zou toch proberen wat andere instellingen te bellen of zo om te vragen of ze een plekje voor je hebben. Wie weet, krijg je op die manier toch wat anders... Dit is toch niet vol te houden? :shock:
Afbeelding

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 jul 2008 12:12

Nee dat lijtk mij ook niet.

Daarbij zitten ze op moment zo omhoog met personeels te korten dat je kansen op moment erg gunstig zijn. Ze hebben liever een leerling die ook ervaring heeft, dan iemand die enkel geleerd heeft.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 26 jul 2008 12:14

Daphne schreef:Dat gaat lekker bij jou op het werk, Kwebbel! :(
Ik zou toch proberen wat andere instellingen te bellen of zo om te vragen of ze een plekje voor je hebben. Wie weet, krijg je op die manier toch wat anders... Dit is toch niet vol te houden? :shock:
Eh nee niet echt moet ik eerlijk bekennen..... het is af en toe vreselijk. Ik zie er vreselijk tegenop om te gaan werken, zeker doordeweeks als ik dat mens weer tegen moet komen.. In het weekend is het altijd wel gezellig, altijd een gezellige ploeg dus dan fleur ik wel een beetje op.
Het is zelfs zo erg geweest afgelopen jaar (voordat ik op vakantie ging) dat ik avond na avond na het eten in slaap viel op de bank tot een uur of 11 gewoon omdat ik moe was van al dat gebekvecht waar ik iedere keer weer aan het kortste eind trok. Ze overrompelen mij met dingen waar ik niet tegenop kan boksen. Ik heb zitten janken op het toilet van onmacht. Ik heb bij haar op kantoor zitten huilen huilen en nog eens huilen en het enige wat zij deed was haar woord nog hoger opvoeren zodat ik met zware koppijn het kantoor verliet om vervolgens het ergens op het toilet uit te gaan huilen.
Ik heb mij 1x ziek gemeld toen ik ECHT ziek was, alle collega's zijn overspannen (geweest) en wie krijgt er een gesprek ?? IK!! Omdat ik mij 1 dag ziek heb gemeld. Ik kreeg een gesprek dat ik geen reden had om mij ziek te melden.... :shock:
Ik mag geen mailtjes meer sturen naar het hoofdbureau over mijn salaris, want al het contact loopt via de leidinggevende. En dat na een onschuldige vraag over het salaris...
Ik mag alleen maar observeren omdat ik 1x zo bijdehand was geweest om te melden dat een vrouw een flinke neut nam van een fles met 35% alchohol. En dat in combinatie met haar antidepressiva medicatie. Het enige wat ik te horen kreeg was: "Annemieke, dit is jouw taak niet."
Oja, een keer 1kwartier eerder weggegaan tijdens avonddienst. Goedgekeurd door hoofdverantwoordelijke. Volgende dag op kantoor geweest (moest weer....) en ik kreeg een uitbrander dat als ik geen verantwoordelijkheidsgevoel kon opbrengen dat ik dan maar een andere baan moest gaan zoeken...

Ik heb 1 collega van alles verteld en zij zei: "Je zou haast gaan solliciteren!" Ik heb inmiddels 1 sollicitatie de deur uit gedaan, via e-mail. Ik moet nog even wachten op reactie aangezien het weekend is.

Maar ik word er onderhand wel depri van moet ik zeggen, ik ga iig wel een gesprek aan, want ik heb alles in m'n hoofd zitten van wat zij ooit tegen mij gezegd hebben. He he.....
Laatst gewijzigd door kwebbel op 26 jul 2008 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

Terug naar “Archief”