Foto-topic

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 16 jul 2008 18:23

christien schreef:Afbeelding

Wie heeft er tips om zo iets te verbeteren?
Wat wil je er aan verbeteren?

André

Berichtdoor André » 16 jul 2008 18:36

Deze vind ik zo wel iets mooier. 8)

Afbeelding

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 16 jul 2008 19:26

Bedankt, Andre
Ik ben nog steeds niet zo handig met foto´s op het forum zetten.

Ik weet niet precies wat ik aan die foto (plant met heerebeestje) wil verbeteren, ben er zelf niet tevreden over, dus tips, welkom

André

Berichtdoor André » 16 jul 2008 19:32

christien schreef:Bedankt, Andre
Ik ben nog steeds niet zo handig met foto´s op het forum zetten.

Ik weet niet precies wat ik aan die foto (plant met heerebeestje) wil verbeteren, ben er zelf niet tevreden over, dus tips, welkom
Ik ben ook net een week begonnen hoor met foto's enzo, mijn vermoeden is als je dat beestje er duidelijker op had willen hebben, dat je dan je camera op 'macro' had moeten zetten. (denk ik hè)
Maar er zijn wel meer mensen op RW die er veel meer van weten.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 18 jul 2008 22:26

Heb je gelijk in. Camera op macro zetten en vooral niet inzoomen, maar je toestel gewoon zo dicht mogelijk bij het beestje houden.

Krijg je zoiets:
Afbeelding

In de haast geschoten, dus het is niet veel ;)

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 19 jul 2008 13:17

Naar aanleiding van een bericht over uraniumlekken in Franse kernreactoren, ging ik even op zoek naar info over de kernramp in Tsjernobyl. Ik stuitte o.a. op deze fotoreportage:

http://nikongear.com/Chernobyl/Chernobyl_1.php

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 jul 2008 14:33

Ik heb daar zelf nog is foto's gemaakt. Alleen dat was voor het digitale tijdperk. Heb deze foto's enkel in mijn album en niet op de pc.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 25 jul 2008 11:31

Hmm, ik heb zelf ook nog wel wat foto's waar ik wat commentaar op kan gebruiken. Alleen weet ik niet hoe ik ze als 'klein' variantje hier op de site krijg (met eventueel een doorklik-mogelijkheid naar groter...)

Als iemand een klein beetje zou willen helpen :D
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 25 jul 2008 13:58

Ehm... download The Gimp

(http://www.gimp.org/windows/)

open een foto. Klik in dat venster op Afbeelding -> afbeelding schalen. In het volgende venster kun je de grootte van de foto aanpassen. Ikzelf gebruik altijd 640x480 pixels.

De foto sla je op (evt. onder een andere naam, want anders wordt de orginele foto overgeschreven en ben je dus je orgineel (incl. de grootte van de foto) kwijt. Vergeet ook niet om de extensie op .jpg of .jpeg te zetten.

Vervolgens kun je de foto uploaden naar een uploadservice en de link naar de foto hier op het forum tussen [img]...[/img] zetten.

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 25 jul 2008 15:05

Ok, ik ga proberen of het mij wil lukken om hem op het forum te krijgen...

http://picture-melanie.deviantart.com/art/Beautiful-sun-92380679/

Afbeelding

(en of jullie hem kunnen zien uiteraard :D

Vraag me altijd af of zo'n lucht 'kan' of dat je moet zorgen dat er iets 'aandachttrekkends' bijzit

update: OK, ik krijg ze dus wel op internet, alleen kan ik het alleen als link plaatsen en niet als foto, hoe kan dat???? en dan ook maar direct de vraag... hoe kan ik zorgen dat niet dat hele verhaal er staat, maar bijvoorbeeld alleen: foto en dat is dan de link?
I amar prestar aen, han mathon ne nen, han mathon ne chae a han noston ned 'wilith
foto's
weblog

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 jul 2008 16:12

Twee sites waar makkelijk foto's geplaatst kunnen worden,
en waar ook links staan voor het plaatsen op een forum:
1 Imageshack
2 Mijn album
Imageshack heeft iets meer mogelijkheden.
Mijn album is het gemakkelijkst, en Nederlands.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 25 jul 2008 17:43

verwonderde vrouw schreef:Ok, ik ga proberen of het mij wil lukken om hem op het forum te krijgen...

http://picture-melanie.deviantart.com/art/Beautiful-sun-92380679/

Afbeelding

(en of jullie hem kunnen zien uiteraard :D

Vraag me altijd af of zo'n lucht 'kan' of dat je moet zorgen dat er iets 'aandachttrekkends' bijzit

update: OK, ik krijg ze dus wel op internet, alleen kan ik het alleen als link plaatsen en niet als foto, hoe kan dat???? en dan ook maar direct de vraag... hoe kan ik zorgen dat niet dat hele verhaal er staat, maar bijvoorbeeld alleen: foto en dat is dan de link?

Afbeelding

Beetje omslachtige manier (en de foto is nog steeds te groot, nl. 1280x852), maar je kunt het via Firefox zo doen:
Klik op het plaatje in deviantart. Het plaatje wordt dan vergroot. Klik nu met de rechtermuisknop op het plaatje en kies 'Eigenschappen'. Onder het kopje 'Afbeeldingseigenschappen' staat: 'Locatie' met een link erachter. Die link moet je kopiëren en hier op het forum tussen de tags zetten. Succes!

Edit:
Als je het kleine fotootje wilt hebben dat je ook op deviantart ziet, kun je daar ook gewoon op klikken en verder de aanwijzingen hierboven volgen. Dan kun je het kleine plaatje op het forum krijgen.

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 25 jul 2008 20:04

thanx! Ik ga het nog een keer proberen! Ok, deze foto kennen jullie nu, ben benieuwd wat jullie er van vinden. het was voor mij voor de tweede keer dat ik wat plaatjes ging schieten met een DSLR, dus alles was even wennen.

Ik probeer nog een andere, maar dan in het kleindere formaat!

Afbeelding
foto's
weblog

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 jul 2008 21:21

even een reactie op de tweede:

De kleuren zijn fijn, en de zon staat niet in het midden, dat is ook vaak wel een pré. het is niet zo standaard i.i.g.

wat me wel enorm stoort, is dat de foto erg naar links overhelt. Probeer bij het fotograferen je camera recht te houden (welk merk heb je? bij Nikon weet ik sowieso dat je een raster in je zoeker kunt zetten, waaraan je de horizon kunt meten).

Verder zit ik een beetje met de voorgrond. die is heel prominent in beeld, zonder dat er iets bijzonders te zien is. geen lijnenspel, geen schip, geen extreme spiegeling. ik denk dat deze foto er beter op wordt als je een stuk van de voorgrond laat vallen, zodat de nadruk meer op het lichtspel valt.

ik heb hieronder een wat bewerkte versie staan, ik heb ook de schaduwen iets aangezet, waardoor de kleuren wat helderder zijn geworden.

Afbeelding

Voor je eerste foto geldt eigenlijk hetzelfde verhaal, er staat heel veel op wat niet bijdraagt aan de foto. wel zijn de kleuren rondom de zon lekker dramatisch.

Ik hoop dat ik je niet te hard heb afgekraakt :) Ga vooral door, het is een leuke hobby, en met een DSLR kun je lekker spelen en veel leren!

Ben wel benieuwd welke camera je hebt, trouwens.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

verwonderde vrouw
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor verwonderde vrouw » 25 jul 2008 21:57

Ik heb de Sony Alpha 350 gekocht. Belangrijk voor mij was dat hij nog live-view had (ivm 'bloemetjes-foto'). Ik wil niet steeds verplicht met mijn neus op de grond.

Verder is het absoluut waardevol wat je zegt. ooit in een grijs verleden riep mijn pa al tegen me toen ik een keer filmde... bij jou loopt altijd de zee leeg ;)

Ik zal er zeker meer op proberen te letten. het feit dat de zon niet in de midden staat heeft ook te maken met het feit dat ik het hele 'gat' in de bewolking erop wilde hebben.

Ik heb tot nu toe de foto's er onbewerkt opgezet. Vroeg me steeds af of bewerken niet het effect van de foto's ook weer zou beschadigen. Dit is hoe het puur was...

En tja, met een paar maanden kun je nog lang niet alles, dus ik ga nog zeker een hele tijd expirimenteren (pfff, valt lang niet mee.. al aardig wat 'bewogen' foto's :cry: )
foto's
weblog

Terug naar “Archief”