Vandaar vond ik dat wel een mooie combinatie, wat ik voorstelde.

En ja, als je de pil toch al slikt, dan is de combinatie die jij voorstelde wat logischer ja.

Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:@tante-tortel: dan zou je dus geen bezwaar hebben tegen het gebruik van de pil en het condoom tegelijkertijd? Want ik las ergens dat je zelf je kinderen geleerd hebt rekening te houden met vruchtbare/onvruchtbare periodes, dus je bent wel voor een zekere planning van eventuele zwangerschappen?
De discussie hier gaat niet zozeer over of de pil nu wel of niet een goed anticonceptiemiddel is, maar meer over het hele gebeuren rond het in de gaten houden van je vruchtbare en niet-vruchtbare dagen.
tante-tortel schreef:Om welke andere reden zou je dan de pil kunnen gebruiken?
Galateia schreef:tante-tortel schreef:Om welke andere reden zou je dan de pil kunnen gebruiken?
Klachten rondom de menstruatie: wanneer je bijvoorbeeld hele heftige menstruaties hebt met (extreem) veel pijn, endometriose (mijn zus moet wel de pil slikken, ze was een keer 6 weken lang aan het vloeien), bij acné, bij hormonale afwijkingen, bij ... (vul maar in).
Dus ja. De pil is in veel gevallen een medicijn met als 'neveneffect' anticonceptie.
88alries88 schreef:*Annet* schreef:Ale je getrouwd bent en je "mag" nog niet vrijen wanneer je wilt, dat snap ik niet.
Sorry, ik snap deze opmerking niet zo goed, kan je hem ff toelichten?
Weet je, het lijkt er soms op dat wij wat door God in de schepping is gelegd veronachtzamen en liever onze eigen weg willen gaan.
God heeft het zo prachtig al in de natuur van de vrouw gelegd dat je door de NFP methode toe te passen de kinderwens kunt plannen.
Maar wij grijpen liever naar de makkelijker methode: de pil.
Want wij willen vrij zijn in het bepalen wanneer we nu gemeenschap met elkaar hebben. En onze eigen weg gaan. Niet een weg die God al heeft bepaald. Dus niet vrijen op je vruchtbare dagen. Dat is toch te moeilijk. Want dan heb ik net de meeste zin.
En dat begrijp ik dan niet.
tante-tortel schreef:Dat heb ik al aangegeven. Waarom niet gewoon dat gebruiken wat God zo al heeft geschapen? Als je daarmee je lichaam kunt onthouden van allerlei rotzooi als hormonen.
Lalage schreef:tante-tortel: ik vraag me af wat jij eet, alleen biologische dingen ofzo? In eten zit namelijk ook heel veel rommel, dat wil je echt niet weten.
Ik vind het wel heel tof dat je open met je kinderen hierover praat, want dat is in veel gezinnen helaas niet zo. Ik neem aan dat als een kind het er even niet over wil hebben, dat ook bespreekbaar is
tante-tortel schreef:Lalage schreef:tante-tortel: ik vraag me af wat jij eet, alleen biologische dingen ofzo? In eten zit namelijk ook heel veel rommel, dat wil je echt niet weten.
Ik vind het wel heel tof dat je open met je kinderen hierover praat, want dat is in veel gezinnen helaas niet zo. Ik neem aan dat als een kind het er even niet over wil hebben, dat ook bespreekbaar is
Uiteraard. Maar ik moet eerlijk zeggen dat zij er eigenlijk altijd het eerst over beginnen....
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten