kleding enzo

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 jul 2008 09:40

Gerdien B. schreef:Aanpassen aan de gemeente waar je heen gaat.
Ik probeer dat ook zoveel mogelijk te doen. Op moment kerk ik vooral in kerken waar geen hoedjes worden gedragen en de vrouwen meer broeken dan rokken dragen.

Hmm... eigenlijk heb ik besloten om het niet te doen. Het enige wat ik doe is altijd een rok aan. Vind GB ook fijner. Dus dat is dan makkelijk. Maar de soort rok of hoed of lange/korte mouwen, daar begin ik niet aan. Volgens mij kan ik bezig blijven met veranderen. Daarnaast: als ik steeds ga veranderen dan heb ik het idee dat ik doe alsof kleding belangrijk is. En dat vind ik nou net niet.

@pol. Mijn as. man (over 7 weken mag dat as. weg :wink: ) is kandidaat. Hij is nog in opleiding om dominee te worden, maar hij preekt dus al wel. En dat weet niet iedereen denk ik, dus je loopt niet achter. Ik weet het beroep van jou man toch ook niet? :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 jul 2008 12:58

Even een vraag die heel refoproof is ;)
Dames: hoe kunnen jullie fatsoenlijk fietsen met een rok aan?
Ik draag lang niet altijd rokken, en als ik ook maar weet dat ik een eindje moet fietsen of brug op moet ofzo dan doe ik sowieso al geen rok aan.
Maar het is zó irritant. Ik ben met één hand constant bezig om dat ding naar beneden te houden.. Zijn daar handige foefjes voor ofzo? Er zullen toch wel dames zijn die het wél gewoon kunnen ;)
pobody's nerfect

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 22 jul 2008 13:03

Nou die van mij zijn gewoon erg lang, dus ik heb dat probleem niet zo.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 jul 2008 13:06

Ik heb ook geen rokken boven mn knie geloof ik.
Eén rok is echt lang. Daar fiets ik nooit mee, maar dat zou geen probleem zijn nee.
pobody's nerfect

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 22 jul 2008 13:07

Jo'tje schreef:Even een vraag die heel refoproof is ;)
Ik draag lang niet altijd rokken, en als ik ook maar weet dat ik een eindje moet fietsen of brug op moet ofzo dan doe ik sowieso al geen rok aan.
Maar het is zó irritant. Ik ben met één hand constant bezig om dat ding naar beneden te houden.. Zijn daar handige foefjes voor ofzo? Er zullen toch wel dames zijn die het wél gewoon kunnen ;)

Ik heb daar nooit problemen mee (gehad) eerlijk gezegd... Vroeger droeg ik praktisch altijd lange rokken, die blijven sowieso wel goed hangen, of het moet héél dunne stof zijn. Tegenwoordig draag ik bijna altijd een driekwartrok, maar van opwaaien heb ik niet zoveel last. Het is denk ik maar net wat je gewend bent. Ik heb nooit anders gefietst dan met een rok aan. En ja, soms moet je je rok dan wel vasthouden, maar ja, dat 'hoort erbij'.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2008 15:31

ik denk er niet eens aan wat ik aan heb als ik op de fiets stap. Al moet ik geen kort strakke rok aan trekken want dan hebben de mensen inkijk. Daar houdt ik dan wel rekenig mee.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 22 jul 2008 18:52

't Is alweer tijden geleden dat ik gefietst heb, maar inderdaad: een niet al te korte/strakke rok aan, bij tegenwind één hand op je bovenbeen en fietsen maar. Je went eraan en staat er niet eens meer bij stil.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 jul 2008 21:30

Als ik beetje wijde rok aan heb probeer ik de stof "vast" te houden tussen mijn bovenbeen en zadel. Verder ben ik nu blij met de leggings, vind ik dan wel wat netter staan, zeker bij een wat kortere rok.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2008 18:06

hahaha ik vanmiddag/avond. We gingen naar de stad, op de fiets. Maar het waait nogal dus dat was wel lachen. Gezellig aan het kletsen zo nu en dan je rok vast houden. En laat nou net op het moment dat je je rok niet vast houd je rok ineens omhoog waait. Wist niet hoe snel ik hem naar beneden moest krijgen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 jul 2008 18:24

Klinkt bekend :mrgreen: . Vaak draag ik hele wijde rokken net op mijn knie of net er boven. Dan vallen ze vaak zo dat je gewoon fatsoenlijk kan fietsen (soms met een beetje hulp). Als ze dan nog opwaaien, dan leg ik gewoon een knoop in mijn rok en dan blijft het vanzelf goed zitten. Het gaat eigenlijk gewoon automatisch dat fietsen.

Vandaag weer een hele vuilniszak kleding weggedaan voor de het goede doel. Hopelijk kunnen we weer wat mensjes er mee blij maken.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 jul 2008 18:34

Jo'tje schreef:Even een vraag die heel refoproof is ;)

De rokken die ik draag zijn meestal halfwijd of een wat strakker model.
Eerlijk gezegd let ik er nooit op als ik ga fietsen, ik draag bijna altijd rokken. Als ik dan ga fietsen ga ik me niet omkleden.
Laatst had ik een best strak rokje gekocht en daar ging ik mee fietsen en dat reed niet heel erg jofel. Maar das ff wennen en soms trek ik em dan iets op, dat rijdt iets relaxter en het ziet er nog best zedig uit dan hihi..
Ik heb weleens in het hele lange rokken tijdperk een rok tussen de spaken gehad, daar ben je echt niet blij mee :?
Een halfwijde rok rijdt heerlijk, als het wat waait let ik er een wel op. Maar er zit vaak een onderrok onder de rok, nou ja dan zien mensen die eerst als de boel opwaait, dat boeit mij niet.
Bij een strakke rok krijg ik weleens een zadelafdruk in mn rok, dat is wel jammer. Vroeger fietste ik op de fiets van mn moeder, met rokkenzadel, maar daar glij je zo vanaf.
Kortom, ik rij heerlijk met een rok aan, behalve alstie mega strak is of het waait.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

ChupaChups
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor ChupaChups » 24 jul 2008 18:45

Haha, leuk topic dit: "kleding enzo".

Mja, ik vind kleding ook wel belangrijk, nouja eigenlijk: er verzorgd bijlopen. En het kan mij niet schelen hoe een ander er bij loopt, iedereen voelt zich weer ergens anders lekker in. Het is juist altijd wel leuk om te zien dat iedereen toch wel een soort van eigenheid heeft daarin. Vriendinnen enzo zeggen van mij ook weleens dat ik zo'n eigen stijl heb...ik zie het zelf niet, maar het is wel leuk dan. Zo houd ik wel van kleur, en het moet sowieso lekker vrouwelijk ogen, en een beetje anders dan anders zijn.
Maar tegenwoordig ben ik alweer wat makkelijker geworden, helaas, soms :mrgreen:
Als ik moet werken en over het algemeen doordeweeks als ik niet weghoef, loop ik lekker in m'n slonskleren rond, vind ik heerlijk.
Maar zodra ik de deur uitmoet en dan zeg maar richting de winkels of ergens waar toch wel veel mensen komen, dan wil ik er echt wel leuk bijlopen. :lol: (dus niet om een brief te posten ofzo, of de hond uitlaten, dat boeit me dan niks)

En fietsen met een rok aan, da's ook zoiets ja. Ik fiets meestal alleen voor de lol dus niet naar mn werk en dan trek ik dus iets makkelijks aan en vaak een broek!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 jul 2008 19:33

Je hebt ook een half rokken zadel. Is wel ff wennen maar daarna gaat het ook best. Volgens mij heb ik die bij de hema of hallfords gekocht.
ja, dat is mijn mening dan he.....

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 24 jul 2008 20:57

*Annet* schreef:Je hebt ook een half rokken zadel. Is wel ff wennen maar daarna gaat het ook best. Volgens mij heb ik die bij de hema of hallfords gekocht.

Dan glij je dus voor de helft :mrgreen: Maar dat went dus wel als ik jou begrijp.
Ik vind een rokkenzadel ook zo raar staan. Zo n rond plat geval op je fiets. Zo vormeloos.
Psalm 27 : 11a

HEERE, leer mij Uw weg

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 25 jul 2008 11:42

Ik heb ook een half rokzadel. (of hoe je dat ook noemt). Gaat prima. De rest van mn familie vind het vreselijk, maar dan nemen ze mijn fiets iig nooit mee ;).
Ik glij er niet vanaf. Ook niet half.

@Jo'tje: Als ik met een rok aan fiets die neiging heeft tot opwaaien dan houd ik em vast indd. Om precies te zijn met mijn linker hand, want aan mijn rechterkant zitten mijn versnellingen en een rem die het doet.
Heb em vast op het punt van mn knie, want dan lijkt het niet zo dat ik me in alle bochten hoeft te dwingen om em vast te houden.
Misschien kan je er wat mee 8)

En wat betreft minirokjes. Soms zie ik meiden fietsen in een minirok zonder dat ze inkijk hebben, dus ga ik er altijd maar een beetje vanuit dat ik het ook niet heb. En leggings zijn idd ideaal!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Terug naar “Archief”