Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:caprice schreef:Misschien wil Hij dat vanavond doen in de kerk.
mischien wel, je mag er ook gewoon om vragen hoor, want hij geeft het!
Ik weet zeker als je Hem vindt, dat je zegt: "hij stond de heel de tijd al op me te wachten, en ik maar wachten tot dat Hij kwam"
Kaw schreef:caprice schreef:We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.
Waar staat dat in de bijbel?
En als dat zo was; ben je daar al niet achter dan? Je weet het toch?
Is dat niet de volgende smoes om God niet te hoeven gehoorzamen?
caprice schreef:Kaw schreef:caprice schreef:We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.
Ja, ik bedoel dat ook niet als smoes hoor. Ik zal het wat uitgebreider zeggen:
We moeten er eerst achter komen dat we Jezus als Borg nodig hebben, en dat we niet met onze eigengerechtigheid voor God kunnen verschijnen.
Zoals een zendeling eens predikte onder een aantal stammen die nog nooit van God en Zijn Woord gehoord hadden: Bekeert U!
Een tijd later kwamen velen wanhopig terug, want ze waren er achter gekomen dat ze dat niet konden.
Ik denk dat ik er ook wel achter ben ondertussen.
Kaw schreef:caprice schreef:Kaw schreef:caprice schreef:We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.
We moeten er eerst achter komen dat we Jezus als Borg nodig hebben, en dat we niet met onze eigengerechtigheid voor God kunnen verschijnen.
Zoals een zendeling eens predikte onder een aantal stammen die nog nooit van God en Zijn Woord gehoord hadden: Bekeert U!
Een tijd later kwamen velen wanhopig terug, want ze waren er achter gekomen dat ze dat niet konden.
Ik snap je niet echt. Je bent er intussen wel achter gekomen, maar je draagt het wel aan als oorzaak waarom je nog niet bekeert bent. Wat is nu het idee? Moet je dit nog sterker inleven?
Kaw schreef:caprice schreef:Kaw schreef:caprice schreef:We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.
Ik snap je niet echt. Je bent er intussen wel achter gekomen, maar je draagt het wel aan als oorzaak waarom je nog niet bekeert bent. Wat is nu het idee? Moet je dit nog sterker inleven?
Kaw schreef:1. Noem een voorbeeld uit de bijbel dat God een mens een onmogelijke opdracht gaf.
2. Noem een mens uit de bijbel die ook maar even God zocht, maar Hem niet vond?
Corne van 't Hof schreef:Ulieden die Mijn Naam vreest zal de Zon der Gerechtigheid opgaan. Mal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten