voor twijfelende zoekende mensen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Else16
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Else16 » 14 jan 2004 22:41

Wat mag je blij zijn zeg als je er zo over kan praten... :shock:

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 jan 2004 23:14

Else16 schreef:Wat mag je blij zijn zeg als je er zo over kan praten... :shock:
Dat kun je je toeeigenen door geloof...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 08:50

hijwel schreef:
caprice schreef:Misschien wil Hij dat vanavond doen in de kerk.

mischien wel, je mag er ook gewoon om vragen hoor, want hij geeft het!
Ik weet zeker als je Hem vindt, dat je zegt: "hij stond de heel de tijd al op me te wachten, en ik maar wachten tot dat Hij kwam"

Ja, Hij heeft van Zich laten horen in de kerk. De dominee verwoordde precies wat er vanbinnen leefde, begon daar al mee in het gebed, en dat werkte door in de preek. Het ging over het geloof, Tekst: Genesis 15: 1-6.

'Hij is nabij de ziel die tot Hem vlucht,
Hij troost het hart dat schreiend tot'

'Ik voel dat er vanavond nog mensen zijn in ... die zo niet verder kunnen, want de Heere geeft opening van het Woord', zei de dominee.

'Abram kende ook geen 'neem-het-maar-aan-geloof'. Het ging bij hem ook niet zonder strijd. Het geloof kent hoogtepunten en dieptepunten, en die liggen soms heel dicht bij elkaar.'

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 09:08

Ik heb het hier gisteravond ook over gehad. Je kunt het domweg niet aannemen. Het moet je gegeven worden. God wil het wel geven, maar dan moet je gelovig bidden, maar je moet geloof ook krijgen, want je hebt het niet. Draaikolk.

Israel kreeg van God het bevel om Kanaän in te gaan en het te veroveren. Ze geloofden God niet en geloofden niet dat ze hiertoe in staat waren. Het gevolg was 40 jaar omzwerven in de woestijn.

Als je het Woord leest komen er bevelen zoals: Bekeert u! Gelooft! En die moet je gehoorzamen want God vraagt het van je. Zal God dingen vragen die onmogelijk zijn? Nee, Hij zal er in voorzien! Alles wat je nodig hebt. Kracht, wil, geloof, alles zal God je geven als je Hem gehoorzaamd, want God is niet de God van het onmogelijke, maar de God waarbij alles mogelijk is!

Genesis 22:14B De HEERE zal het voorzien!

Mattheus 19:26 En Jezus, [hen] aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Ps. 1. Noem een voorbeeld uit de bijbel dat God een mens een onmogelijke opdracht gaf.
2. Noem een mens uit de bijbel die ook maar even God zocht, maar Hem niet vond?

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 09:55

We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 09:57

caprice schreef:We moeten er eerst achter komen dat we het zelf niet kunnen.

Waar staat dat in de bijbel?
En als dat zo was; ben je daar al niet achter dan? Je weet het toch?
Is dat niet de volgende smoes om God niet te hoeven gehoorzamen?

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 10:01

Kaw schreef:

Ja, ik bedoel dat ook niet als smoes hoor. Ik zal het wat uitgebreider zeggen:
We moeten er eerst achter komen dat we Jezus als Borg nodig hebben, en dat we niet met onze eigengerechtigheid voor God kunnen verschijnen.

Zoals een zendeling eens predikte onder een aantal stammen die nog nooit van God en Zijn Woord gehoord hadden: Bekeert U!
Een tijd later kwamen velen wanhopig terug, want ze waren er achter gekomen dat ze dat niet konden.

Ik denk dat ik er ook wel achter ben ondertussen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 10:09

caprice schreef:
Kaw schreef:

We moeten er eerst achter komen dat we Jezus als Borg nodig hebben, en dat we niet met onze eigengerechtigheid voor God kunnen verschijnen.

Zoals een zendeling eens predikte onder een aantal stammen die nog nooit van God en Zijn Woord gehoord hadden: Bekeert U!
Een tijd later kwamen velen wanhopig terug, want ze waren er achter gekomen dat ze dat niet konden.

Ik snap je niet echt. Je bent er intussen wel achter gekomen, maar je draagt het wel aan als oorzaak waarom je nog niet bekeert bent. Wat is nu het idee? Moet je dit nog sterker inleven?

caprice

Berichtdoor caprice » 15 jan 2004 10:13

Kaw schreef:
caprice schreef:
Kaw schreef:

Ik snap je niet echt. Je bent er intussen wel achter gekomen, maar je draagt het wel aan als oorzaak waarom je nog niet bekeert bent. Wat is nu het idee? Moet je dit nog sterker inleven?

Ik gaf het wel aan in zijn algemeenheid. Ik weet nu 100 % zeker dat er buiten Jezus geen zaligheid te verwachten is. Maar nu moet ik Jezus nog.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 jan 2004 10:49

Op je knieëen. Nu. Vraag om genade en je zal het ontvangen :!:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

janp
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janp » 15 jan 2004 13:48

Kaw schreef:
caprice schreef:
Kaw schreef:

Het is met je verstand weten dat je zonder Christus niet voor God kunt verschijnen. Het is een weten dat je verdoemlijk bent voor God, dat je een groot zondaar bent. En het is toch gewoon doorleven. Nauwelijks of geen pijn voelen over je zonde of snel weer over je zonden heenstappen en gewoon weer verder leven alsof er niets aan de hand was. Die droefheid, dat geloof, die innige dankbaarheid kan de Heere je alleen maar schenken. Hij kan je daadwerkelijk vergeving der zonden schenken door het geloof. En daar wil Hij om gevraagd wezen. Dat is niet afwachten maar verwachten. Dat is smeken, bidden en pleiten.

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 15 jan 2004 15:04

Dag beste mensen ga zo door met praten over goeie dingen.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 15:08

Kaw schreef:1. Noem een voorbeeld uit de bijbel dat God een mens een onmogelijke opdracht gaf.
2. Noem een mens uit de bijbel die ook maar even God zocht, maar Hem niet vond?

3. Noem eens een persoon uit de bijbel die sprak over een toeleidende weg.
4. Noem eens iemand uit de bijbel die sprak over de onmogelijkheid van bekering.
5. Noem eens iemand uit de bijbel die dacht dat Jezus zijn verlosser was, maar zichzelf voor de gek hield?
6. Noem eens iemand uit de bijbel die ter vergeefs heeft gelooft?
7. Noem eens iemand uit de bijbel die om vergeving bad maar door God is afgewezen?

Corne van 't Hof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corne van 't Hof » 15 jan 2004 15:19

Ulieden die Mijn Naam vreest zal de Zon der Gerechtigheid opgaan. Mal.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 15 jan 2004 15:21

Corne van 't Hof schreef:Ulieden die Mijn Naam vreest zal de Zon der Gerechtigheid opgaan. Mal.

En?

Ps. 34:9 Smaakt en ziet, dat de HEERE goed is: welgelukzalig is de man, die op Hem betrouwt.
Ps. 34:23 De HEERE verlost de ziel Zijner knechten: en allen, die op Hem betrouwen, zullen niet schuldig verklaard worden.

Terug naar “Archief”