Moderator: Moderafo's
Beetje een late reactie maar hier: http://www.israel-palestina.info/module ... le&sid=826 vind je meer informatie over deze ruil en dat het inderdaad helemaal niet zo'n goede ruil geweest isYael schreef:Ontopic:
Van de week was er de ruil tussen Israel en Hezbollah. 2 (helaas) dode soldaten voor 5 levende terroristen en 200 doden. Waaronder de beruchte Samir Kuntar.
Zelf vind ik dat het goed is dat die soldaten nu teruggebracht zijn op Israelische grond en dat voor de families nu de echte rouwverwerking kan beginnen. Aan de andere kant vraag ik me af of het wel zon slimme deal was. Moedigt dit niet Hezbollah en Hamas aan om opnieuw Israelische soldaten te ontvoeren?
johannes1 schreef:je geeft er een mooie draai aan door de schuld bij israel te leggen en als gevolg daarvan geven dat de moslims dan maar denken dat joden doodschieten een goed idee is.
En Yael, dat bedoel ik dus. Jouw wens om flexibel te zijn voor de interpretatie van dit soort gedrag deel ik totaal niet. Er is niet zoiets als een flexibele moraal. Een misdaad is een misdaad. Wie het ook doet. Wanneer hij het ook doet en onder welke omstandigheden hij het doet. Enkel de consequenties van de daad bepalen of iets een misdaad is. Het politieke klimaat of de mening van de omstanders hebben er niets mee te maken.
Tot op het punt dat de kinderen bloemetjes tekenen op bommen en tienermeisjes rondlopen met m16s. Zo'n jeugd is een recept voor een geweldadige volwassenheid.
yael schreef:Overigens ben ik benieuwd of je bronnen hebt die je bewering onderbouwen dat Israelische meisjes / jongens na hun dienstplicht geweldadige volwassenheid hebben. Dat ze voorgoed veranderd zijn na hun diensttijd lijkt me buiten twijfel.
yael schreef:Overigens dat bloemetjes tekenen op die bommen was tijdens de Libanonoorlog, ik ga er vanuit dat dit een incident was en niet iets is wat elk Israelisch kind doet.
Om maar eens voor advocaat van die mensen te spelen. Het echtpaar op de foto kwam uit het binnenland van Italië en was een paar dagen op vakantie aan het strand. Ze hadden daar de ochtend doorgebracht toen ze de voor hun onbekende kinderen in zee om hulp hoorden roepen. Aangezien ze beiden al wat ouder waren en nooit hun zwemdiploma gehaald hebben konden ze niet het water ingaan om hulp te bieden. In paniek zijn ze snel naar de strandwacht toe gerend die helaas niets meer voor ze kon doen en alleen de kinderen nog maar uit het water kon halen. Helemaal van streek hebben ze steun bij elkaar gezocht bij hun badspullen 200 meter om te wachten op de politie en slachtofferhulp totdat ze hun verhaal konden doen. In de tussentijd zijn ze door een fotograaf met een 800mm telelens zodanig op de foto gezet dat het lijkt alsof ze vlak naast de overleden kinderen liggen te zonnen.Michael schreef:Ken je die rel in Italie op dit moment. Waar 2 roma kinderen verdronken en een paar uur dood op het strand hebben gelegen terwijl mensen ernaast lagen te zonnen. Compleet ongeinterreseerd. Het waren per slot van rekening geen mensen het waren roma's. (Bedelende zigeuners)
Dat dit gebeurt is redelijk basaal hoor. Vraag maar een second opinion bij een willekeurige andere psycholoog. Of tik dehumanisatie in in google scholar.
Hehe, dat hele verhaal heb ik uit mijn duim gezogen maar het had zo kunnen zijn natuurlijk. Op basis van één foto kun je echter geen conclusies trekken en dat geldt ook voor die foto die jij hebt geplaatst.Michael schreef:Bedankt voor de extra informatie. Het feit dat half Italie (Inclusief de paus) dacht dat het pure desinteresse was geeft aan dat het idee niet zo "far out" was... Ik ben echt blij dat het niet het geval was.
Wat vind je van de rest van mijn argumenten? Of laat je het hierbij?
goshen schreef:Hehe, dat hele verhaal heb ik uit mijn duim gezogen maar het had zo kunnen zijn natuurlijk. Op basis van één foto kun je echter geen conclusies trekken en dat geldt ook voor die foto die jij hebt geplaatst.Michael schreef:Bedankt voor de extra informatie. Het feit dat half Italie (Inclusief de paus) dacht dat het pure desinteresse was geeft aan dat het idee niet zo "far out" was... Ik ben echt blij dat het niet het geval was.
Wat vind je van de rest van mijn argumenten? Of laat je het hierbij?
Je overige argumenten komen heel redelijk over; wel redelijk vaag allemaal dus ik neem het ter kennisgeving aan. Ik maak wel graag van de gelegenheid gebruik om nog een linktip te geven: Israël - Palestina Info, een on-line gids over het Midden-Oosten Conflict Deze site bezoek ik graag vanwege een redelijke balans in de artikelen.
Top Fatah officials held in Gaza
A number of top representatives of Palestinian leader Mahmoud Abbas have been arrested in the Gaza Strip, officials from his Fatah movement say.
Fatah officials Ibrahim Abu Naja and Zakaria Agha were among those detained as a Hamas crackdown following a coastal bombing last week continued.
Mr Abbas appointed the two to run Fatah in Gaza when the Islamist Hamas seized control of the area in 2007.
Fatah says dozens of its men are being held, but Hamas has not given a number.
Mr Abbas had ordered the release of Hamas members rounded up by West Bank security forces this week, but Hamas officials say no-one has been freed yet.
goshen schreef: zal jou inderdaad weinig boeien.
Harm-J schreef:Misschien dat dit: 'Israël zet christenen het land uit' jou boeit?
Niet zo netjes hé, deze aktie van Israël....
Ik ga vanavond huilend naar bedBuitenlandse christenen die in Israël werkzaam zijn, wordt het leven een stuk moeilijker gemaakt door een oude wet die Israël weer van stal heeft gehaald. Voortaan worden visa nog maar voor maximaal 27 maanden verstrekt. Daarna moet men minstens voor een jaar Israël verlaten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten