Test. Wat houdt het geloof voor jou in?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joepie

Berichtdoor joepie » 10 jan 2004 08:24

Misschien ben ik wel dom, maar ik kan geen test vinden :(

caprice

Berichtdoor caprice » 10 jan 2004 09:17

joepie schreef:Misschien ben ik wel dom, maar ik kan geen test vinden :(

caprice schreef:
trijntjejohanna schreef:het zal wel aan mij liggen (en aan het tijdstip), maar ik zie geen test

Druk eerst op 'gids'
en dan op 'geloofswijzer'

joepie

Berichtdoor joepie » 10 jan 2004 10:07

Gevonden :D
Maar ik vind het een lastige test, omdat er vragen zijn waar je dus meerdere antwoorden uit het lijstje op zou kunnen geven.
Maar goed,jullie willen natuurlijk de uitslag weten.
76 punten.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 10 jan 2004 11:19

af en toe vage antwoorden (meerdere mogelijkheden, of juist geen een :D ), maar wel redelijke vragen.

score.... tararararaaaa..... 63!!!!!!!!
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 12 jan 2004 00:19

61. Was vaak wel van "closest answer" omdat mijn eigen gedachte er niet altijd bij stond. En het antwoord "iets waar een oerkracht achter zit" kan als "gelovig in de oerknal" worden geïnterpreteerd, terwijl die oerkracht voor mij God is en ik in die zin voor dat antwoord heb gekozen.

De oerknal moeten ze me nog steeds uitleggen want door een knal kan niets ontstaan als ervoor niets was. Een knal een "plotseling, kort, hard geluid", zoals in de Van Dale wordt genoemd. En geluid zijn trillingen die zich niet door niets kunnen voortbewegen. Dus moet ervoor al wat zijn geweest en is de oerknal dus niet het begin van alle dingen Afbeelding

Vin

Berichtdoor Vin » 12 jan 2004 01:08

PaLPiTaTioN schreef:De oerknal moeten ze me nog steeds uitleggen want door een knal kan niets ontstaan als ervoor niets was. Een knal een "plotseling, kort, hard geluid", zoals in de Van Dale wordt genoemd. En geluid zijn trillingen die zich niet door niets kunnen voortbewegen. Dus moet ervoor al wat zijn geweest en is de oerknal dus niet het begin van alle dingen Afbeelding
De oerknal wordt ook niet voorgesteld als een explosie van niets tot iets, maar als het ontstaan van het Universum. Er is dus nog steeds een 'iets' dat boem deed. Waarom dit 'iets' er was en wat er dan eventueel daarvoor was word niet verklaard door de oerknal theorie (maar is natuurlijk ook niet zo relevant, het is een ander onderwerp)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 jan 2004 15:26

Nou, hier is dan mijn score:
70 punten

Ik vond het een leuke test: de uitslag klopt ook wel.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2004 13:28

TK had dit:

68 punten:

Je hebt je wortels in de wereld van het traditionele christendom en hoewel je nieuwsgierig bent, wil je die niet loslaten

Je voelt je zonder meer thuis in je eigen traditie. Je vertelt graag over wat je bezielt en wie weet stimuleert dat anderen om ook zo te geloven, denk je. Je gelooft en je doet ook uiteraard wat je geloof van je verwacht. Je denkt dat als er meer mensen gehoorzaam zouden zijn aan wat geloven van hen vraagt, er minder misstanden zouden zijn in de wereld. Je voelt je geroepen om goed te doen in de wereld maar je hebt niet de illusie dat het ooit ideaal wordt.

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 13 jan 2004 14:00

75 punten! Ook m'n wortels in de wereld van het traditionele christendom.... enz
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 14 jan 2004 19:12

62 punten

Dus het geloof moet niet al te benauwend worden en ik ben steeds op zoek naar nieuwe vormen van geloof. Ik ben modern ouderwets....

Hier herken ik me absoluut niet in, maar dat zal ook wel komen omdat het antwoord wat ik wilde geven er steeds niet bij stond...

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

test, wat houdt het geloof voor jou in

Berichtdoor tanteoranje » 16 jan 2004 09:28

Score: 73 punten.
Zoiets had ik wel verwacht, maar zoals anderen al zeiden: bij sommigen waren meer antwoorden mogelijk.

Terug naar “Archief”